Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 18:57
  #1
Medlem
DixieDs avatar
Nu har man sett filmen man har längtat efter i ett år.
Tar man bort hans pengar så är han drömmen för alla kvinnor. Biosalongerna har varit fulla sedan filmen har kommit ut. Han är ju drömmen för många kvinnor trots att kvinnor vill inte erkänna det.

Jag skulle absolut inte ha emot att ha någon sån man. Vad är det feminister tycker är så hemskt med honom?


Vad tycker ni om en sån man?
Citera
2017-02-18, 19:00
  #2
Medlem
Så du menar att han inte är drömmen för alla kvinnor med pengarna? Har jag förstått rätt?
Citera
2017-02-18, 19:02
  #3
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Så du menar att han inte är drömmen för alla kvinnor med pengarna? Har jag förstått rätt?


Jag är inte intresserad av hans pengar. Jag är intresserad av hans personlighet.
Han är ju rena drömmen
Citera
2017-02-18, 19:03
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Är det samma snubbe som i första Shades-boken? I så fall står jag fast vid att han är ett känslokallt manipulerande creep som tar ut sina osäkerheter på osäkra unga kvinnor.
Citera
2017-02-18, 19:03
  #5
Medlem
VelvetReds avatar
Kollar trailern nu...

Ok, han ser bra ut såklart, hollywood story.

Men jag hänger hellre med henne, älskar hennes hår! Men hela den här agendan är ju tramsig, hur långt skall det behöva gå innan massorna vaknar och kommer till insikt?
Citera
2017-02-18, 19:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag är inte intresserad av hans pengar. Jag är intresserad av hans personlighet.
Han är ju rena drömmen

Okej. Gissar att du var på bio nyss och såg filmen? Hade inte du kille redan?
Citera
2017-02-18, 19:04
  #7
Medlem
Nu har jag bara sett den första filmen men jag minns honom mest som jävligt stiff och tråkig på många sätt. Nåväl, smaken är la som bekant som baken sägs det ju.
Citera
2017-02-18, 19:05
  #8
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det samma snubbe som i första Shades-boken? I så fall står jag fast vid att han är ett känslokallt manipulerande creep som tar ut sina osäkerheter på osäkra unga kvinnor.


Jag ser inte vart han begår fel riktigt om jag ska vara ärlig. Många av mina vänner som är feminister har inte sett filmen för att det strider mot principerna och att han utnyttjar kvinnorna. Det är ju dock kvinnorna som njuter mer av en sån man. Det är ju likasinnad njutning. Varför målas han som idiot?
Citera
2017-02-18, 19:06
  #9
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Okej. Gissar att du var på bio nyss och såg filmen? Hade inte du kille redan?


Ja, jag älskar filmen på grund av sex scenerna.

Han var med mig och somnade eftersom han var tvingad till att se den.
Citera
2017-02-18, 19:09
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag ser inte vart han begår fel riktigt om jag ska vara ärlig. Många av mina vänner som är feminister har inte sett filmen för att det strider mot principerna och att han utnyttjar kvinnorna. Det är ju dock kvinnorna som njuter mer av en sån man. Det är ju likasinnad njutning. Varför målas han som idiot?
För att han är ett creep och om han inte hade varit snygg och haft pengar så hade han suttit i fängelse och/eller haft ett gäng restraining orders på sig.

Men. Det är bara vatten på kvarnen för alla som hävdar att kvinnor gillar manipulerande psykopater med pengar och fördelaktigt utseende.
Citera
2017-02-18, 19:09
  #11
Medlem
R.Rs avatar
Ja om man bortser från att han är en känslokall sociopat som förföljer kvinnor samt förgriper sig på dem så har han säkert sina bra sidor också.

Jag har inte sett filmerna utan bara läst den första boken. Den var så dåligt skriven och gav en så snedvinklad syn av BDSM världen att jag helt tappade lusten. Grey är dominant och påtvingande i helt fel situationer för att sedan bete sig som en mes när han faktiskt borde ta kontrollen.
Citera
2017-02-18, 19:11
  #12
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att han är ett creep och om han inte hade varit snygg och haft pengar så hade han suttit i fängelse och/eller haft ett gäng restraining orders på sig.

Men. Det är bara vatten på kvarnen för alla som hävdar att kvinnor gillar manipulerande psykopater med pengar och fördelaktigt utseende.


Jag förstår inte riktigt varför han är ett creep och ska sitta i fängelse. Jag menar han tvingar väl inte damerna till detta utan man har ju gått frivilligt med i detta.

Varför ska män vara så försiktiga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback