• 1
  • 2
2017-02-17, 12:05
Medlem
Dawnriders avatar
Efter en diskussion i ett fikarum där jag som god PC, vit man strategiskt höll käften så kände jag att detta inlägg behövdes.

Jag har alltid haft fler kvinnliga vänner än manliga, dessutom inte kanske så många. En av anledningarna är kanske att jag kan lyssna och hålla igen munnen - sedan en tidig ålder. Det som stör mig är kvinnor som sitter och trycker fram myten att män är mer otrogna. Sen nästa dag så är det tillbaka till att det finns i princip inga skillnader mellan män och kvinnor.

Om jag jämför mina manliga vänner och mina kvinnliga vänner så måste jag hävda att rent personliga och anekdotiska upplevelser är solklara: Män är mer impulsiva när de är otrogna och är urusla på att dölja det, förutom de mycket få av dem som satt det i system. Kvinnor är mer planerande, de brukar gå tillbaka till en ex-pojkvän eller ett gammalt kk, de är helt enkelt bättre på att vara otrogna utan att åka dit.

Det finns en hel del intressant statistik om man ska gå utanför min upplevelse, Kristen Mark, Ph.D vid Indiana University pekar på att ca 20% av båda könen har varit otrogna (enligt en 'normaliserad definition') medan en annan studie med liknande underlag pekar mot att 12% av männen och 7% av kvinnorna erkänner att de varit 'otrogna' enligt sin egen definition.

Återigen vill jag peka på mina egna upplevelser.

Manlig kompis: "Ah, shit alltså. Jag är ett riktigt svin. *ångest* Men vi ska på skidresan i Oktober, ska vara en jävligt bra pojkvän då alltså.."

Kvinnlig kompis: "Olle har varit så avlägsen på siståne, han har drivit bort mig och varit irriterad. Det var väl inte så konstigt att jag behövde dricka till lite och söka lite jävla känslomässigt stöd hos någon som uppskattade mig." (underförstått att det var egentligen hennes killes fel och hon har egentligen inte varit otrogen på riktigt)

Hmmm.. mmm..

Jag älskar kvinnor men att säga att män är mer otrogna eftersom man exempelvis i skiljsmässo statistiken kan se många fler män som varit otrogna som orsak till uppbrottet - att ta det som bevis för att män är oftare otrogna?
Citera
2017-02-17, 12:09
Medlem
Nu finns det mycket bevis och undersökningar som säger att fler kvinnor är otrogna. Därtill även trådar här på ämnet, så sök!
Citera
2017-02-17, 12:22
Medlem
Kung-Caligulas avatar
det var två bra exempel. Kvinnor är bra på att lura sig själva.
Citera
2017-02-17, 12:31
Medlem
Jag tror knappt mina ögon - en tråd om att kvinnor är bättre än män på något!

Är det första gången i forumets historia som man erkänner att kvinnor faktiskt ÄR det smartare könet, tro?
Citera
2017-02-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Är det första gången i forumets historia som man erkänner att kvinnor faktiskt ÄR det smartare könet, tro?
Är det verkligen smart att vara otrogen? Inget som tilltalar mig i vart fall!
Citera
2017-02-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det verkligen smart att vara otrogen? Inget som tilltalar mig i vart fall!

TS tycker ju det, att kvinnor är bättre på att vara otrogna utan att åka dit. Män är klantigare, inte lika smarta, med andra ord.

Jag tycker inte heller att otrohet är något att skryta med, vilket väl är anledningen till att otrogna människor sällan berättar för andra att de varit just det.
Citera
2017-02-17, 12:44
Medlem
Japp, kvinnor är bättre än män på att ljuga. Inget nytt under solen.
Citera
2017-02-17, 12:53
Medlem
Är väl inte så svårt att dölja det om ens partner undviker en eller är mycket frånvarande, eller?
Citera
2017-02-17, 13:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Tja, inte ens största chauvinisten kan väl motsäga att kvinnor är smartare på allt som har med relationer att göra. Män är faktiskt helt jävla korkade när det gäller relationer, tänker med fel del av kroppen.
Citera
2017-02-17, 13:54
Medlem
constants avatar
Haha, nu vet jag inte hur andra män är, men det är inte speciellt svårt att finna gifta kvinnor att hoppa isäng med.
Citera
2017-02-23, 10:02
Medlem
pickis avatar
Jag tror detta beror på vem man frågar... Enligt många av min kvinnliga vänner anser de sig inte varit otrogna i många av fallen men hade man frågat deras partner är det solklart att dom varit otrogna.

" Om ett förhållande är döende och en kvinna blir uppraggad på krogen, då är det inte hon som sökt eller varit drivande i affären" , det skulle kunna betraktas som förmildrande i kvinnans perspektiv men för killen spelar det inte roll..

Många kvinnor kan söka uppmärksamhet av män och njuta av att bli uppmärksammad utan att något " behöver hända" men om en kille vill ha samma uppmärksamhet måste han aktivt leta upp en kvinna och söka närhet.
Detta kan uppfattas som förmildrande för kvinnor, därav kan statistiken ge missvisande information kring vilka som varit otrogna.

Man måste också diskutera och definiera vad otrohet är/ var går gränsen?
Citera
2017-02-23, 10:23
Medlem
sagtsuls avatar
Citat:

Nja mer beräknande när det kommer till moral skulle väl jag säga.

Har liknande erfarenheter från mina kvinnliga vänner att det alltid är mannens fel när de har varit otrogna.
Däremot så tror jag att det är fler kvinnor som är otrogna än män och det baserar jag enbart på att jag känner fler kvinnor som varit otrogna än män.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in