Citat:
Ursprungligen postat av
soligt
Jag har själv katt som också oförsäkrad, hon är 18 år och haft henne i 3år kanske. Så förstår vad jobbigt det måste vara..
Men ett minne du inte vill ha är att se när hon blir avlivad, då råder jag att gå ut ur rummet.
Då måste jag säga tvärtemot. Just när det sker är det hjärtskärande och man förebrår sig själv för det man gör.
Men det man gör när man stannar kvar är att skänka djuret en sista trygghet och inte nog med det så har jag varit med varenda gång jag avlivat ett djur och när det fått sjunka in så är det bara bra minnen.
Sedan vill jag återgå till trådstarten.
Jävligt dålig ursäkt att påstå att man inte försäkrade vanliga katter på den tiden.
Min första, egna katt, skaffade jag 1988. Den blev påkörd med inre blödningar som påföljd och tack vare försäkringen så blev det ingen större kostnad.
Så, jag vet inte om jag köper det skitargumentet.
Oavsett så är det ditt ansvar, TS. Du väljer själv om du vill försäkra eller inte. Allt jag bryr mig om är djuren och om ägarna ändå tar sitt ansvar så är det inte mitt problem om de är försäkrade eller inte.
Vad gäller katten så ska den bli bra efter en kortare tid. I ditt fall borde du märkt en förbättring vilket gör att jag ber dig att ringa och rådfråga veterinären. För även om katten inte har ont så mår den jävligt dåligt enbart pga att den inte är så renlig som den vill vara.