Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-17, 19:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Du det var veterinären som så till mig när jag vaccinerade henne som kattunge, att det inte var någon idé att försäkra en huskatt. Jag litade ju på vad hon sa och antog att hon visste vad hon pratade om. Sen har jag utan problem kunnat betala hennes vård ändå, då hon nästan aldrig varit sjuk. Det var när hon fick FORL och de hade en försäkring inte täckt i alla fall.

Jag har ett kattkonto där jag sätter in någon hundralapp varje månad till henne, till just veterinärvård. Kollar jag rent krasst på det, så har jag betalat betydligt mindre utan försäkring och ett kattsparande istället. Man behöver inte vara en oansvarig ägare, bara för att man inte har försäkring.

Hon mår bättre. Väldigt mycket bättre idag och det märks stor skillnad.

Självklart är man väl med när ens djur måste avlivas. För mig betyder hon allt, så jag vill att hon får känna sig lugn och trygg.
Jaja. Jag kritiserade dig inte, även om det lät så. Att försäkra är bara en del i att ta sitt ekonomiska ansvar. Löser man det ändå så spelar det ingen roll.
Jag reagerade bara på att det lät som ett svepskäl.

Likaså så har du rätt i Forlen då jag själv har en katt med den skiten.

Däremot gillade jag ditt svar till idioten.
Min katt lider av Forl samt blåsljud som vi medicinerar emot. Finns inte en chans att jag som hundmänniska skulle komma på tanken att avliva denna katt.
Citera
2017-02-18, 07:43
  #14
Medlem
Myrtens avatar
Tritrichomonas kan vara lite svårt att bli av med, men kämpa på och lycka till.
Citera
2017-03-07, 05:21
  #15
Medlem
miss-fires avatar
Hej alla och tack för alla fina svar!
Jag har inte orkat skriva tidigare, då utgången tyvärr inte blev något vidare.

Nya blodprover togs på min katt och på kort tid hade njurarna kraschat helt.

Förmodligen läckte hon avföring pga detta tillsammans med den extremt svåra analsäcksinflammationen. Hon försämrades kraftigt på ett dygn och jag valde då att låta henne få somna in, för att hon skulle slippa den svåra smärtan och lidandet. Veterinären försökte fixa analsäcken, men det gick inte och med njurarna på det, så fanns tyvärr inga andra alternativ.

Jag är på ett vis glad att det gick fort och inte behövde bli ett utdraget lidande för henne. Evidensia ordnade det jättefint farväl för henne med tända ljus, nedsläckt rum, hon fick ligga på en mjuk fårskinnsfäll och hon var väldigt lugn hela tiden. Jag kunde se i hennes ögon att hon tyckte det var skönt att få slippa smärtan.

Men jag saknar henne så oerhört mycket, att jag nästan går sönder. Hon var min livskamrat och jag har spenderat nästan halva mitt liv tillsammans med henne. Hon var så oerhört speciell. Hon var mer som en hund, som alltid kom och mötte mig, ville bli buren, borrade in sin lilla nos i halsen på mig medans hon spann, låg alltid brevid mig i sängen för att få magen kliad.

Samtidigt är jag glad att det gick snabbt, så jag får ha mestadels positiva minnen av henne.

Ta hand om er och era missar.
Må väl!
__________________
Senast redigerad av miss-fire 2017-03-07 kl. 05:26.
Citera
2017-03-07, 11:07
  #16
Medlem
swebarbs avatar
stackars katt det var tråkigt men du gjorde faktiskt det enda rätta, djur ska inte lida i onödan och det hade ju den gjort ändå.
Citera
2017-03-07, 12:00
  #17
Medlem
Jag kan bara beklaga. Du gjorde vad du kunde. <3
Citera
2017-03-07, 23:49
  #18
Medlem
miss-fires avatar
Tack för kondoleanserna!
Det har alltid varit mitt ledord att; djuret ska aldrig behöva lida, pga min egoism av att vilja ha henne kvar. Man måste veta när det är dags att släppa taget. Självklart ska ju djuren få en chans, men ökar lidandet och djuret blir sämre, så måste man ta sitt ansvar.

Till Pers Vers jag ber om ursäkt om jag lät snäsig, för det var verkligen inte min mening. Jag var väldigt stressad och orolig. Och självklart om jag skulle skaffa katt idag, så skulle katten självklart vara försäkrad. Idag vet jag ju bättre, än vad jag gjorde då. Sen var det väl puckat av mig att fråga veterinären om en sån sak.

Jag har i alla fall blivit jourhem åt en jättemysig misse, som blivit dumpad av sin familj. Jag är inte redo för en ny katt och sörjer Tiny enormt. Men med jourmissen blir sorgen mer uthärdlig och hon får en chans att hitta ett nytt föralltidhem.

Ta hand om er och era kissar! Ge dem en extra klapp från mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback