Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-14, 14:15
  #1
Medlem
Kleops avatar
Det har varit såhär i några år nu. Har jag kronisk förkylning eller vad är det frågan om. Jag har googlat och fick upp att det kunde vara nån sjukdom jag inte minns namnet på, men den förekom nästan enbart hos gamlingar och jag är bara 19 så jag tror inte riktigt på att det skulle vara den.
Diagnostisera mig, tack!
Citera
2017-02-14, 14:20
  #2
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det har varit såhär i några år nu. Har jag kronisk förkylning eller vad är det frågan om. Jag har googlat och fick upp att det kunde vara nån sjukdom jag inte minns namnet på, men den förekom nästan enbart hos gamlingar och jag är bara 19 så jag tror inte riktigt på att det skulle vara den.
Diagnostisera mig, tack!
Du kan få bort det röda med laserbehandling på en plastikklinik. Det är antagligen ytliga blodkärl.
Citera
2017-02-14, 14:21
  #3
Medlem
Zokals avatar
Svider det eller känner du av något alls på näsan?
Är den bara röd eller får du utslag och prickar, eller förhårdningar?

För vad jag vet så kan man ha Rosacea på näsan
Citera
2017-02-14, 14:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det har varit såhär i några år nu. Har jag kronisk förkylning eller vad är det frågan om. Jag har googlat och fick upp att det kunde vara nån sjukdom jag inte minns namnet på, men den förekom nästan enbart hos gamlingar och jag är bara 19 så jag tror inte riktigt på att det skulle vara den.
Diagnostisera mig, tack!
Rosacea?
Citera
2017-02-14, 14:22
  #5
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det har varit såhär i några år nu. Har jag kronisk förkylning eller vad är det frågan om. Jag har googlat och fick upp att det kunde vara nån sjukdom jag inte minns namnet på, men den förekom nästan enbart hos gamlingar och jag är bara 19 så jag tror inte riktigt på att det skulle vara den.
Diagnostisera mig, tack!

Rosacea heter sjukdomen du tänker på. Rodnader utslag, främst näsa och kinder.

Drabbar mycket riktigt ofta äldre, dock lider jag själv av SKITEN och är inte speciellt gammal...

Vet ej vad som hjälper, för inget har hjälpt mig. Tyvärr.
Citera
2017-02-14, 14:27
  #6
Medlem
Zokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Rosacea heter sjukdomen du tänker på. Rodnader utslag, främst näsa och kinder.

Drabbar mycket riktigt ofta äldre, dock lider jag själv av SKITEN och är inte speciellt gammal...

Vet ej vad som hjälper, för inget har hjälpt mig. Tyvärr.

Samma här!
Men har äntligen fått det under kontroll och det är påväg och "försvinna" för tillfället.
Efter 7 månaders plåga! PMA gärna
Citera
2017-02-14, 14:52
  #7
Medlem
kajus333s avatar
Är du svullen i näsan från och till, i näsborren, mest på en sida eller så?
Citera
2017-02-14, 17:05
  #8
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokal
Svider det eller känner du av något alls på näsan?
Är den bara röd eller får du utslag och prickar, eller förhårdningar?

För vad jag vet så kan man ha Rosacea på näsan
Nej, jag känner ingenting. Men det var Rosacea som jag fick upp när jag googlade men enligt min egen diagnos är det inte vad jag lider av. Man ser inte mina blodkärl lika mycket som på de bilder jag får upp.
Citera
2017-02-14, 17:07
  #9
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Är du svullen i näsan från och till, i näsborren, mest på en sida eller så?
Svårt att avgöra då jag har haft det såhär i flera år, men skulle inte säga att det har svullnat mer än att mina kroppsdelar bara har växt lite sedan jag var runt 16 år.
Citera
2017-02-14, 17:08
  #10
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Rosacea?
Precis!
Citera
2017-02-14, 17:08
  #11
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Rosacea heter sjukdomen du tänker på. Rodnader utslag, främst näsa och kinder.

Drabbar mycket riktigt ofta äldre, dock lider jag själv av SKITEN och är inte speciellt gammal...

Vet ej vad som hjälper, för inget har hjälpt mig. Tyvärr.
Aj då, fan vad jävligt... Jag hoppas att du hittar en kur.
Citera
2017-02-14, 17:10
  #12
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Du kan få bort det röda med laserbehandling på en plastikklinik. Det är antagligen ytliga blodkärl.
Jädrans, jag har varit så emot sådant. Vad skulle du tro att en sån behandling kostar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback