Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-14, 12:48
  #1
Medlem
Cerrus avatar
http://english.alarabiya.net/en/News...errorism-.html


Det mest ironiska jag någonsin hört, detta är samma Saudi Arabien som fundat IS & 9/11. Och inte lyft ett finger för den nuvarande krisen.
__________________
Senast redigerad av Cerru 2017-02-14 kl. 12:52.
Citera
2017-02-14, 13:02
  #2
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
http://english.alarabiya.net/en/News...errorism-.html


Det mest ironiska jag någonsin hört, detta är samma Saudi Arabien som fundat IS & 9/11. Och inte lyft ett finger för den nuvarande krisen.


Njae, tycker det är snäppet värre med Saudi i FNs råd för mänskliga rättigheter > < Adolf Hitler hade vart ett mer logiskt val.

Hann Löfven ner för att gratulera honom?
Citera
2017-02-14, 13:08
  #3
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Njae, tycker det är snäppet värre med Saudi i FNs råd för mänskliga rättigheter > < Adolf Hitler hade vart ett mer logiskt val.

Hann Löfven ner för att gratulera honom?


haha ja verkligen, eller drönkungen Obama skulle som fick ett nobel pris i fred.
Citera
2017-02-14, 13:21
  #4
Medlem
RagingHippies avatar
Fast vad för slags information tror ni att Saudi kan ge om de inte har viss kontroll över dessa organisationer ?
Citera
2017-02-14, 13:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
haha ja verkligen, eller drönkungen Obama skulle som fick ett nobel pris i fred.
Mmm, en sjuk värld. Samma drönarkung som gav pedofilen /fd vice president Joe-kiddie-fiddler-Biden Frihetsmedaljen.

Vad säger Trump om detta? Han bytte väl ut CIA-chef när han tillträdde presidentposten eller hur det nu var. Måste finnas nån tanke bakom, mer än fjäsk för penningstinna oljekungadömet.
Citera
2017-02-14, 13:29
  #6
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Mmm, en sjuk värld. Samma drönarkung som gav pedofilen /fd vice president Joe-kiddie-fiddler-Biden Frihetsmedaljen.

Vad säger Trump om detta? Han bytte väl ut CIA-chef när han tillträdde presidentposten eller hur det nu var. Måste finnas nån tanke bakom, mer än fjäsk för penningstinna oljekungadömet.


Verkligen haha shit... Trump? Han är hungrig och kommer extremt bra överens med monarkin från Saudi. De har haft konversationer i tele som ett nykärt par i timmar. Han har inte twittrat något negativt om pris utdelningen, han har varit tyst på twitter när det gäller Saudi.
Citera
2017-02-14, 13:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Verkligen haha shit... Trump? Han är hungrig och kommer extremt bra överens med monarkin från Saudi. De har haft konversationer i tele som ett nykärt par i timmar. Han har inte twittrat något negativt om pris utdelningen, han har varit tyst på twitter när det gäller Saudi.
Kanske pågår mer bakom kulisserna än vad de vill informera om? Trump har ju lovat hålla sitt land fritt från islamism (därför han blev vald), och sviker han det löftet då får han springa gatlopp med lynchmobben efter sig. Alternativt hålla sig gömd under lååång tid i sitt gyllende Trump Tower, med massprotester utanför i parti och minut.
Citera
2017-02-14, 19:18
  #8
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Kanske pågår mer bakom kulisserna än vad de vill informera om? Trump har ju lovat hålla sitt land fritt från islamism (därför han blev vald), och sviker han det löftet då får han springa gatlopp med lynchmobben efter sig. Alternativt hålla sig gömd under lååång tid i sitt gyllende Trump Tower, med massprotester utanför i parti och minut.


Presidentiska löften spelar ingen roll. Han kommer absolut kasta bensin i elden. Hans supporters kommer aldrig hålla honom ansvarig, han kan twittra sig ur vad han vill. Han personligen skiter fullständigt i dagens situation det kan man utgå efter hans policies när det gäller mellan östern.

Utan USA hade vi aldrig haft denna mass-invandringen och det kommer fortsätta då Amerika redan förbereder sig för 2 nya krig. Det finns ingen möjlighet att flyktingarna inte kommer till EU.
EU existerar så USA kan göra vad de vill i mellan östern regionerna.

Titta Mexico, FBI kommer ALDRIG låta det landet stabilisera sig. Men fan, de tog Pablo Escobar som var rikast i världen och hade hela landet på sin sida. Men de kan inte stoppa en enda Mexikanks kartell oavsett hur liten den är. De får droger & billig arbetskraft från Mexiko, ifall det blir ett stabilt land kommer inte den billiga arbetskraften längre och kriminaliteten kommer sjunka. Men detta är inte i Amerikas bästa intresse hence "war on drugs"

Fan vad jag hatar Amerika alltså, alla globala problem är helt deras fel. Allt de har bakom kulisserna är vart de ska invadera next. Vilket är garanterat Iran vilket de redan erbjudit Saudi Arabien och nästa kommer bli Iraq. För vem bryr sig om Iraq, och Trump vill gärna ha oljan för att visa att hans styre inte är bara tomma ord, han vill göra USA rikare, och det finns 2 vägar, 1 ge dig på eliten, 2 sno från andra nationer.

Dessa islamska länder och individer agerar efter de har blivit agerade på. Bombningarna alla terrordåd de senaste åren är en kedjereaktion från vad Amerikanarna gör, så de beskyller hela västvärlden.

Haha blev ett rant, men uppenbarligen ville jag ha det sagt. =P
__________________
Senast redigerad av Cerru 2017-02-14 kl. 19:47.
Citera
2017-02-14, 22:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Presidentiska löften spelar ingen roll. Han kommer absolut kasta bensin i elden. Hans supporters kommer aldrig hålla honom ansvarig, han kan twittra sig ur vad han vill. Han personligen skiter fullständigt i dagens situation det kan man utgå efter hans policies när det gäller mellan östern.
Tror inte han skiter i dagens situation eftersom han kämpar i hård motvind för sitt "travel ban" från sju terrorländer i MÖ. Btw, man särskriver inte substantiv i det svenska språket: Mellanöstern, inte Mellan Östern. Tips från coachen.
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Utan USA hade vi aldrig haft denna mass-invandringen och det kommer fortsätta då Amerika redan förbereder sig för 2 nya krig. Det finns ingen möjlighet att flyktingarna inte kommer till EU.
EU existerar så USA kan göra vad de vill i mellan östern regionerna.
Du kan knappast hålla Trump skyldig för vad politikeridioter som Bush, Blair, Obama, Hellary etc gjort sig skyldiga till före honom. Trump har varit president i lite drygt 2 veckor, så det är lite väl tidigt att hålla honom skyldig för all världens olycka.
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Fan vad jag hatar Amerika alltså, alla globala problem är helt deras fel.
F-n vad bekvämt att bara skylla på ett enda land; Saudiarabien och andra sharialänder har absolut inget med saken att göra. Islamistisk terror har givetviiis ingenting med islam att göra, utan ALLT är USA:s och judarnas fel, uteslutet. Måste vara bekvämt att ha en sån svart-vit världsbild. Du kan ju fråga libaneserna vad de anser i frågan, när de började invitera korankramare från Palestina i minut och parti: ett ursprungligen kristet land blev invaderat av islam, och religiöst motiverat inbördeskrig följde! USA:s fel det också?
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Haha blev ett rant, men uppenbarligen ville jag ha det sagt. =P
Substanslös rant är rätt vanligt på Flashback.
Citera
2017-02-14, 23:02
  #10
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Tror inte han skiter i dagens situation eftersom han kämpar i hård motvind för sitt "travel ban" från sju terrorländer i MÖ. Btw, man särskriver inte substantiv i det svenska språket: Mellanöstern, inte Mellan Östern. Tips från coachen.
Du kan knappast hålla Trump skyldig för vad politikeridioter som Bush, Blair, Obama, Hellary etc gjort sig skyldiga till före honom. Trump har varit president i lite drygt 2 veckor, så det är lite väl tidigt att hålla honom skyldig för all världens olycka.
F-n vad bekvämt att bara skylla på ett enda land; Saudiarabien och andra sharialänder har absolut inget med saken att göra. Islamistisk terror har givetviiis ingenting med islam att göra, utan ALLT är USA:s och judarnas fel, uteslutet. Måste vara bekvämt att ha en sån svart-vit världsbild. Du kan ju fråga libaneserna vad de anser i frågan, när de började invitera korankramare från Palestina i minut och parti: ett ursprungligen kristet land blev invaderat av islam, och religiöst motiverat inbördeskrig följde! USA:s fel det också?
Substanslös rant är rätt vanligt på Flashback.


Hans "mur" och denna tempurära travel bannen är det han gett till folket, inget mer än illusion utan effekt. Han ska gå in i Iran och troligen Iraq också. Jag beskyller inget på presidenterna eller partierna eftersom det spelar ingen roll vem som är i ledning, massaker händer ändå. Jag beskyller Amerika i helhet.

Vad skulle du säga är det största politiska problemet globalt just nu, och varit de senaste 10 åren?
Och hur tror du vi kommit till den punkten?
Ja andra länder agerar kanske nångång på 100/300 år, Amerika gör det konstant, sen de skapades och har inte slutat inte ens tagit en dags paus.

Tror du vi hade haft terrorismen som vi har, ifall inte Amerika varit i mellanösten konstant sen skapelsen av Isreal, eller ens närheten av denna flykting invandring. Saudi beskyddas av USA
Och de tillsammans fundar all krig och terror över hela värdlen utöver små by bråk.

Vietnam, Afghanistan, Iraq, Iran, Syrien, Pakistan and on and on de har inte haft ett enda riktigt skäl att invandera något av ländera, och alltid gjort det på grunder som aldrig varit sanna. Vilka andra tror du ligger bakom något alls som har dessa globala effekter.

Och vad var substanslöst, du borde nog läsa igen. Psuedo.

Ifall detta enbart var Islam kompis, så hade muslimerna alltid agerat som de gör idag. Vilket om du levt mer än 12 år är medveten utav. De agerar efter blivit agerade på. Terrorismen mot väst och massinvandring skapas direkt från the white house, och medvetet.

På det har jag inte sagt något om judars fel. Eftersom jag trodde vi hade en bra konversation innan du försökte förolämpa mig, vill jag gärna att du svarar på mina frågor som jag ställde här och förklara EXAKT vad som är substanslöst, för vad jag ser är din kritik det enda utan substans.
__________________
Senast redigerad av Cerru 2017-02-14 kl. 23:10.
Citera
2017-02-14, 23:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Vad skulle du säga är det största politiska problemet globalt just nu, och varit de senaste 10 åren?
Islam. Utan någon som helst tvekan. Särskilt jobbigt för folk i VÄST, även om länder i Afrika med omnejd drabbats mycket hårdare och svårare.

Att politiker-psykopater i USA, England och flera andra länder bidragit till detta är givetvis an*s - men knappast Donald Trumps personliga ansvar. Vi får ge honom en chans och se om han fixar att "drain the swamp" som han lovat. Ingen kan göra allt, men förhoppningsvis gör han en hel del för att mota islam i USA-grind samt icke minst hålla korrupta politiker ansvariga och skicka dem i fängelse utan att passera gå. We shall wait and see.
Citera
2017-02-14, 23:13
  #12
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Islam. Utan någon som helst tvekan. Särskilt jobbigt för folk i VÄST, även om länder i Afrika med omnejd drabbats mycket hårdare och svårare.

Att politiker-psykopater i USA, England och flera andra länder bidragit till detta är givetvis an*s - men knappast Donald Trumps personliga ansvar. Vi får ge honom en chans och se om han fixar att "drain the swamp" som han lovat. Ingen kan göra allt, men förhoppningsvis gör han en hel del för att mota islam i USA-grind samt icke minst hålla korrupta politiker ansvariga och skicka dem i fängelse utan att passera gå. We shall wait and see.


Och vad baserar du det på body counts? Du hoppar typ 10000 steg för att komma till den punkten.
Och du undvek mina andra frågor eftersom du själv vet att utan Amerika, hade dagens läge aldrig uppstått. Men sure om du gillar det så kommer du gilla framtiden, för Amerika kommer inte sluta, och mer muslimer kommer komma, och de beskyller hela väst världen, inte bara Amerika.

Hycklare på det du sa till mig att man inte kan skylle på en sak, och två gånger säger du att allt är Islams fel. har du förmågan att vara självmedveten?

Den ENDA som kan göra något är presidenten i Amerika, varje val hoppas jag att de ska ta tillbaka sina trupper, de pratar om det, gör det inte. Så klart som fan hans fötter också är i elden, han skriver ju under för allt. De ska bli 2 krig till, hör du inte?


Kan visa dig att han fyllt the swamp med Goldman sacks killar om du vill, hans komite är gott som färdiga, och aldrig har amerika varit mer korrupt. Kolla själv upp listan. Vadå wait and see, it's done vi vet vad för president han är. Om du gillar han så mycket, läs vilka han satt i positioner de senaste veckorna, se för dig själv. Eller du kanske föredrar att tro?
__________________
Senast redigerad av Cerru 2017-02-14 kl. 23:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback