Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 00:09
  #1
Medlem
Forever Winters avatar
Hej
Jag ska köpa en mobil 4G-router och har svårt att få fram några bra alternativ. Huawei har gjort flera populära ser jag. Bla denna: Huawei E5577 Mobil Wifi 4G LTE

Även denna: Netgear AirCard 785 4G

Någon som har fler förslag på stabila (bärbara) routrar?
Citera
2017-02-13, 00:35
  #2
Medlem
jag har en Huwa fast med Tele 2 märkning…fungerar alldeles utmärkt, bra med batteriet då jag i bland använder den utan tillgång till ström uttag
Citera
2017-02-14, 12:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hej
Jag ska köpa en mobil 4G-router och har svårt att få fram några bra alternativ. Huawei har gjort flera populära ser jag. Bla denna: Huawei E5577 Mobil Wifi 4G LTE

Även denna: Netgear AirCard 785 4G

Någon som har fler förslag på stabila (bärbara) routrar?
Jag använder en Huawei B593s i fjällstugan där jag har 4G, samt en vassare antenn på taket. Måste säga att jag är väldigt nöjd med den, eftersom den är väldigt stabil. Jag har 4G i stugan pga att jag vill kunna slå till värmen från distans via SmartPlugs, och hittills efter ett års användande har den inte tappat mottagningen en enda gång.
Citera
2017-02-14, 22:55
  #4
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Jag använder en Huawei B593s i fjällstugan där jag har 4G, samt en vassare antenn på taket. Måste säga att jag är väldigt nöjd med den, eftersom den är väldigt stabil. Jag har 4G i stugan pga att jag vill kunna slå till värmen från distans via SmartPlugs, och hittills efter ett års användande har den inte tappat mottagningen en enda gång.

Tack för ditt svar. Nu menade jag bärbar i mening smidig att bära.
Citera
2017-02-15, 07:05
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Tack för ditt svar. Nu menade jag bärbar i mening smidig att bära.
Du har ju redan en 4g router på dig som är enkel att bära... din mobiltelefon.
Citera
2017-02-15, 07:53
  #6
Medlem
tokens avatar
Jag kör på en ZTE MF910 och är helnöjd. Har även kopplat på en extern antenn vilket bättrar på hastigheten avsevärt.
Citera
2017-02-27, 19:12
  #7
Medlem
studioxswes avatar
Jag använder bara min 4G router när mitt primära bredband går ner, vilket det gjorde för några veckor sedan och då körde jag nästan ett dygn på min 4G router och jag var riktigt nöjd. Ok ett dygn är väl inte direkt att anse som ett långtidstest :/

Då körde jag med ett Telia företagsabb (obegränsad data)

Routern är en TP-Link Archer MR200 (1500) - inte billigaste routern men ville ha en med bra LTE fart (150 Mbit/s).

Lyckades komma upp i 50 Mbit/s med den utan problem (Bredbandskollen) och har fungerat fint. Du kan skicka/ta emot SMS med den också vilket fungerade fint. Har ett trevligt webbgränssnitt där du kan sätta upp VPN tunnlar, göra DMZ/Port forwarding mm. Telia hade inga problem att känna igen den så jag fick en fast publik IP adress (ingen NAT)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback