2017-02-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja ouh! Nu ska vi vara rädda för "despotiska ledare" också, dvs Trump som bett journalisterna att gå och hänga sig. Men att Kina haft verkliga despotiska ledare sedan 1949 behöver man inte orda om, eller att EU-parlamentet är fyllt till bredden av dem. Nu är man "despotisk" när man fått nog för länge sedan och även blivit en politisk maktfaktor. Vem bryr sig? Inte Brexit-väljarna, inte Trump-väljarna, inte SD-väljarna, inte en enda djävel som levt och bevittnat hur etablissemanget i vanlig ordning berikat sig självt groteskt, förstört i 25 års tid och haft sig men vägrat kliva ned på sina höga hästar. Må kriser komma och dessa störtas.

Ingen utom Jan Myrdal och några Maoister har väl förnekat att Kina är en diktatur och att det inte går att lita på deras massmedia alls.

Bara för att etablerad massmedia är dåligt betyder det inte att det kan bli sämre. Pöbeln är värre. Trump är värre och Putin, Kinesisk media för att inte tala om Nordkoreansk media eller Turkisk. Den här sorglig listan blir bara längre för varje dag. Värre alltså fler lögner och censur.
Citera
2017-02-12, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Ingen utom Jan Myrdal och några Maoister har väl förnekat att Kina är en diktatur och att det inte går att lita på deras massmedia alls.

Bara för att etablerad massmedia är dåligt betyder det inte att det kan bli sämre. Pöbeln är värre. Trump är värre och Putin, Kinesisk media för att inte tala om Nordkoreansk media eller Turkisk. Den här sorglig listan blir bara längre för varje dag. Värre alltså fler lögner och censur.

Trump-segern är den mest andligt befriande på årtionden, ytterligare en käftsmäll på journalisterna och de as som de svansar för, som den är. Ahhhh, så gött.

Heja Trump! Heja, heja!
Citera
2017-02-12, 12:04
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror inte ett dugg på svensk media. Men kommer inte heller tro vad nu Trump kommer ut med. Utan att först faktakolla. Svensk media har gjort bort sig de är körda så man får vara källkritisk på egen hand numera.

Precis! Svensk media är ju något helt otroligt PK när det gäller invandringen och brottslighet.
Man mörkar så mycket man kan. Ändå har det ju fullständigt spårat ur som tex i Malmö, men folk kollar ju andra media efter "fakta", där i ligger ju ett problem om någon på socialt media skrivit om en helt fel person som GM får det ju oanade konsekvenser för vederbörande

Trump ? ja man får nog extra kolla på andra ställen oxå.
Citera
2017-02-12, 12:07
Medlem
Byt förtryckare och allt blir så mycket bättre. Det är vad som verkar har skett. En översittare som är värre än den förra har tagit över och du tror att det blir bättre. Ingen visar det här fenomenet bättre än George Orwell i "djurfarmen".
Citera
2017-02-12, 12:08
Medlem
Refererar till Mertillen om någon undrar
Citera
2017-02-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Precis! Svensk media är ju något helt otroligt PK när det gäller invandringen och brottslighet.
Man mörkar så mycket man kan. Ändå har det ju fullständigt spårat ur som tex i Malmö, men folk kollar ju andra media efter "fakta", där i ligger ju ett problem om någon på socialt media skrivit om en helt fel person som GM får det ju oanade konsekvenser för vederbörande

Trump ? ja man får nog extra kolla på andra ställen oxå.

Det är lite skillnad på graden av censur och förtryck. Om du går emot den allmänna opinionen PK maffian eller vad du kallar dom för, så får du mothugg och det kan bli rätt otrevligt ok. Att många människor är emot dina åsikter kan du inte bestämma över. Att vissa inte vill veta vad som händer kan du inte heller lagstifta bort. Du har ändå möjligheten att driva opinion om du orkar. Kanske du lyckas få folk över på din sida, kanske inte.

Det är dock en annan sak om ledningen för ett land börjar stifta lagar mot yttrandefrihet, avskeda och fängsla dom som säger emot. Går du emot Trump så förlorar du jobbet idag. Imorgon? Fängelse kanske, det lär inte bli bättre med tiden om han får vara kvar.

PK maffian är mild fläkt av vad såna regimer gör.
Citera
2017-02-12, 12:54
Medlem
Sardonias avatar
Citat:
Det är lite skillnad på graden av censur och förtryck. Om du går emot den allmänna opinionen PK maffian eller vad du kallar dom för, så får du mothugg och det kan bli rätt otrevligt ok. Att många människor är emot dina åsikter kan du inte bestämma över. Att vissa inte vill veta vad som händer kan du inte heller lagstifta bort. Du har ändå möjligheten att driva opinion om du orkar. Kanske du lyckas få folk över på din sida, kanske inte.

Det är dock en annan sak om ledningen för ett land börjar stifta lagar mot yttrandefrihet, avskeda och fängsla dom som säger emot. Går du emot Trump så förlorar du jobbet idag. Imorgon? Fängelse kanske, det lär inte bli bättre med tiden om han får vara kvar.

PK maffian är mild fläkt av vad såna regimer gör.

Flera är de svenskar som blivit av med jobbet p.g.a. "värdegrundsbrott". Som exempel kan riksdagsmannen Jomshof anföras, som blev av med sitt lärarjobb när hans politiska engagemang blev känt. På senare tid har vi Jan Olof Bengtsson som blev av med lärartjänsten i Lund efter förljugna skriverier av Expo.

Trump? Hur många lärare har sparkats i USA för att de inte är Trump-anhängare? Lärare kan utan problem var militanta anhängare av BLM, så det kan du glömma. Att vara vänster är en merit på amerikanska universitet.

Antingen skriver du i affekt, eller så är du komplett hjärntvättad av de svenska medierna. Att tro att Trump skulle kunna, eller ens ha ambitionen, att införa diktatur är ju helt tappat. Tvärtom, han tycks vara beredd att göra det hans väljare vill. Det kallas demokrati. Samtidigt som det landet har en konstitution som lägger stora begränsningar på presidentens makt. Diktatur...

Han är svaret på decennier av uppdämt missnöje med PK-eliternas förakt för den vanlige, vite amerikanen. Så det kommer att bli lite jobbigt för er vänsterliberaler i några år. För många andra känns det som att kunna andas frisk luft igen. Så skönt!

Lev med det.
Citera
2017-02-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardonia
Att tro att Trump skulle kunna, eller ens ha ambitionen, att införa diktatur är ju helt tappat. Tvärtom, han tycks vara beredd att göra det hans väljare vill. Det kallas demokrati. Samtidigt som det landet har en konstitution som lägger stora begränsningar på presidentens makt. Diktatur...

Han är svaret på decennier av uppdämt missnöje med PK-eliternas förakt för den vanlige, vite amerikanen. Så det kommer att bli lite jobbigt för er vänsterliberaler i några år. För många andra känns det som att kunna andas frisk luft igen. Så skönt!

Lev med det.

Även om nu folk har blivit avskedade på grund av sina åsikter här, så är Trump ingen fall framåt. Han vill ju göra just det. Varför nöja sig med ingen förbättring alls. Det uppdämda missnöjet med PK elitens förakt förstår jag och känner jag. Men det här är väl inte vad den vite amerikanen vill ha heller. Jag lovar att den friska luften snart är slut.
Citera
2017-02-12, 14:22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Även om nu folk har blivit avskedade på grund av sina åsikter här, så är Trump ingen fall framåt. Han vill ju göra just det. Varför nöja sig med ingen förbättring alls. Det uppdämda missnöjet med PK elitens förakt förstår jag och känner jag. Men det här är väl inte vad den vite amerikanen vill ha heller. Jag lovar att den friska luften snart är slut.

USA liknar ju Sverige och polen en del på media sidan, med skillnaden på public service då, den är ju inte så stor i USA. I polen och Sverige är ju public service styrd av vänstern, i polen försöker man ju ändra på det, till wolodarskis förtret, det kommer att behövas här också när pk maffians styre faller.

I alla tre länderna verkar ju den privata pressen och TV, vara styrd till samma likriktning som i Sverige. Så att det hotar demokratin. Polen har ju börjat ändra på det också, likaledes till wolodarskis förtret (han representerar kapitalet i Sverige) så om USA (Trump) också vill ändra på det i USA så är det ju mestadels positivt ...

Sverige har ju frivilligt en press och TV som skulle göra Nordkorea avundsjuka...
Senast redigerad av Enydrion 2017-02-12 kl. 14:25.
Citera
2017-02-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
USA liknar ju Sverige och polen en del på media sidan, med skillnaden på public service då, den är ju inte så stor i USA. I polen och Sverige är ju public service styrd av vänstern, i polen försöker man ju ändra på det, till wolodarskis förtret, det kommer att behövas här också när pk maffians styre faller.

I alla tre länderna verkar ju den privata pressen och TV, vara styrd till samma likriktning som i Sverige. Så att det hotar demokratin. Polen har ju börjat ändra på det också, likaledes till wolodarskis förtret (han representerar kapitalet i Sverige) så om USA (Trump) också vill ändra på det i USA så är det ju mestadels positivt ...

Sverige har ju frivilligt en press och TV som skulle göra Nordkorea avundsjuka...

Förstår jag dig rätt. Du anser att polens nuvarande regering stärker demokratin, genom att avskeda journalister som inte tycker som dom och tillsätta folk som gör det. Oavsett hur gått till, så är det enligt regiringens instruktioner och goda minne. Vem ska nu granska makten i Polen. Måste man förklara vad som har hänt tidigare i historien och varför det här inte är bra.

Ni som säger att det är så dåligt och att ni är så förtryckta gör nåt själva. Fatta att det inte är någon som gör det åt er. De är en kamp av många att vi är där vi är idag. Populister som säger att dom ska fixa allt för folket gör det bara av egenintresse. Precis som jag också gör saker mest i egenintresse, liksom de flesta andra inklusive dig själv tror jag.
Citera
2017-02-12, 15:49
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt. Du anser att polens nuvarande regering stärker demokratin, genom att avskeda journalister som inte tycker som dom och tillsätta folk som gör det. Oavsett hur gått till, så är det enligt regiringens instruktioner och goda minne. Vem ska nu granska makten i Polen. Måste man förklara vad som har hänt tidigare i historien och varför det här inte är bra..

De granskade ju inte makten tidigare, utan det var ju precis som i Sverige, jag hade köpt ditt argument om du framfört den tex när den gamla regimen i polen satt vid makten, men du verkar ju hjärntvättad av vad msm och Wolodarski skriver. Pressen i Sverige Polen och USA verkar ju inte precis avspegla vad folket tycker, utan de tycker att folket tycker fel... = de respekterar inte demokratin, motarbetar den alltså...
Citera
2017-02-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De granskade ju inte makten tidigare, utan det var ju precis som i Sverige, jag hade köpt ditt argument om du framfört den tex när den gamla regimen i polen satt vid makten, men du verkar ju hjärntvättad av vad msm och Wolodarski skriver. Pressen i Sverige Polen och USA verkar ju inte precis avspegla vad folket tycker, utan de tycker att folket tycker fel... = de respekterar inte demokratin, motarbetar den alltså...

Hjärntvättad av Wolodarski, vad grundar du det på. Jag blir förvånad över alla som vet mina åsikter innan jag ens har sagt dom.

Det är ingens regerings jobb att förnya journalistkåren i sitt land. Polens regering har just visat att en regering inte kan göra det. En regering kan bara företräda sig själv. Dom kan inte vara pluralistiska eller nåt. Försvara flera åsikter samtidigt. Hur skulle det gå till.

Nya journalister är de enda som kan förnya kåren. Det må vara tidsödande, men när regeringen i Polen gör vad dom gör, handlar dom som en diktatur. Om den diktaturen sen är vänster, höger eller något annat spelar ingen roll. Det är inte bra, det är raka motsatsen till yttrandefrihet och demokrati.
Senast redigerad av GrevePlasma 2017-02-12 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in