• 1
  • 2
2017-02-12, 02:00
Bannlyst
http://thehill.com/homenews/media/31...ews-media-poll

Fallerar hela media nu? Ingen trovärdighet längre?

"The administration is considered truthful by 49 percent of registered voters and untruthful by 48 percent.

But the news media is less trusted than the administration, with 53 percent calling it untruthful and just 39 percent finding it honest."

Hur ser det ut i Sverige?
Litar du på media?
Trots kod 291? Mörkningar, osanningar?
Har dom förlorat den lilla trovärdighet dom åtnjöt?
Citera
2017-02-12, 02:35
Medlem
de.Montforts avatar
Trumps team har lyckats bra samtidigt är aktörer beroende av rubriker om Trump eftersom klick generar pengar och annonsintäkter.

Människor som tror att sanningen finns antingen hos Trump med administration, msm eller alternativ media bör förlora sin rösträtt. Själv är jag nöjd över att msm äntligen får äta grus CIA media (operation mockingbird).
Citera
2017-02-12, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Trumps team har lyckats bra samtidigt är aktörer beroende av rubriker om Trump eftersom klick generar pengar och annonsintäkter.

Människor som tror att sanningen finns antingen hos Trump med administration, msm eller alternativ media bör förlora sin rösträtt. Själv är jag nöjd över att msm äntligen får äta grus CIA media (operation mockingbird).

Ser på nätet hur Guardian, NYT, WaPo och andra tigger om pengar. Ingen vill betala för deras pseudo-journalistik.
Är knappast någomnsom läser DN eller SvD längre. Helt förlegat. Dom kopierar bara artiklar från andra utländksa tidningar. Kan jag hitta själv numera.
Citera
2017-02-12, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort

Ser på nätet hur Guardian, NYT, WaPo och andra tigger om pengar. Ingen vill betala för deras pseudo-journalistik.
Är knappast någon som läser DN eller SvD längre. Helt förlegat. Dom kopierar bara artiklar från andra utländska tidningar. Kan jag hitta själv numera.
Citera
2017-02-12, 03:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting

"The administration is considered truthful by 49 percent of registered voters and untruthful by 48 percent.

But the news media is less trusted than the administration, with 53 percent calling it untruthful and just 39 percent finding it honest."

Litar du på media?

Jag tror inte ett dugg på svensk media. Men kommer inte heller tro vad nu Trump kommer ut med. Utan att först faktakolla. Svensk media har gjort bort sig de är körda så man får vara källkritisk på egen hand numera.
Citera
2017-02-12, 07:47
Medlem
Svejks avatar
Integration och invandring --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2017-02-12, 08:17
Medlem
Jag kan hålla med om att massmedia gör ett allt sämre jobb och att deras trovärdighet sjunker. Men det går inte att jämföra med Trump och hans stab eller Russia today, som är i samma division. Dom bedriver medveten desinformation helt enkelt. "Alternativa fakta" vad är det för trams.

Sociala medier med FB i spetsen skulle göra informationen fri för alla. Istället har det blivit världens största ljugarbänk. Ett globalt byskvaller och nu också kidnappat av lögnaktiga och despotiska ledare.

En gång var journalister modiga, passionerade sanningsägare och frihetskämpar som sökte sanningen och försvarade det fria ordet med glöd och passion. Visst finns dom fortfarande men dom blir färre och sämre uppbackade dessutom. Jag önskar det tillbaka.

Finns det några journalister eller överhuvudtaget några som brinner för sanningen och det fria ordet, så ut och Wallraffa och rapportera. Ni lär få starta egna media, för de etablerade är tydligen inte så intresserade.
Citera
2017-02-12, 09:46
Medlem
Det tycks bli ett löpande tema i Public service att bjuda in våra f d stora statsmän Göran Persson och Fredrik Reinfeldt att tömma sina visdom gällande Trump.
Båda är lika förfärade efter Trumps första 3 veckor. Godsägaren så att man t o m kan höra det på den darrande rösten, eller är detta ett ålderssymtom? Kapitalistens å sin sida ljust metodiskt sammetsröst är mer behärskad.
Båda är djupt eniga om den katastrof USA drabbats av. Båda kalkylerar att chansen att Trump avsätts före nästa presidentval är stor. Det kan tolkas som att båda f d statsmännen verkligen är skrämda, inte annars detta naiva avslöjande av psykologiskt försvar.
Båda statsmännen är globalister – den gamle arbetarföreträdaren som senior adviser åt konsultbolag och stockholmskapitalisten olika åtaganden bärs upp av hur djupt Sverige sitter i storfinansen som styrs från New York och London - och ser sant privatekonomiskt och skamlöst Trump som ett hot mot egna förmögenhetens tillväxt.

Sveriges Radio har två ggr på lika många veckor bjudit in dessa båda f d stora statsmän att undervisa lyssnarna i de f d statsmännens vida visdom utan kritiska motfrågor.
Ingen fick i SR balansera de båda f d statsmännen - som bäddade för Sveriges nedgång och fall -
med statistik om Sveriges väg sista 20 åren och om inte USA kanske skrämdes av just denna väg utför? Inte just precis Sverige som land, det är för litet och löjligt, men tendensen sett internationellt.

Vad man som medlem i gatans parlament förstått hittills av Trumps politik, är att han gick till val på att göra något av det som han just gjort första tre veckorna som president.
(Reinfeldt insmög i sin analys att Trump fick 3 miljoner mindre röster än Clinton. På detta kan man svara att gubben själv i svenska valet inte ens fick en tredjedel av väljarnas röster).
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-02-12 kl. 09:49.
Citera
2017-02-12, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting

Litar du på media?

Jag vet var jag har svenska gamla massmedia. De är ena regimlojala äcklesvin där Expressen-journalisterna och chefredaktören Thomas Mattson är absolut värst. Aftonbladet med Jan Helin och Anders Lindberg och de där är god tvåa. Bara att bojkotta dem och blir man föremål för intervjuer ska man avböja dem och be nya massmedia komma i deras ställe.

Svenska massmedia är ointressanta. Man kan skita i tidningskonsumtion och TV-tittande och radiolyssnande i flera år och ändå veta vad som händer och vad som kommer att hända. Men inte alla kan tänka självständigt, de vill bli matade med verklighetsbeskrivningen från tex Dagens Nyheters håll. Otroligt men sant.

Följer man journalisterna närmare ser man hur lättstötta de är, vilka höga tankar de har om sig själva, hur tråkiga de är, hur politiserade de är. Och vilka djäkla kräk de är, beter sig som ett ideologiskt styrt väktarråd och det helt utan folkligt mandat. Tysta folket och hänga ut dissidenterna, det gör de gärna. De drar sig inte för att förstöra livet för vanligt folk. Det där är några av problemen med svenska journalister.
Citera
2017-02-12, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Jag kan hålla med om att massmedia gör ett allt sämre jobb och att deras trovärdighet sjunker. Men det går inte att jämföra med Trump och hans stab eller Russia today, som är i samma division. Dom bedriver medveten desinformation helt enkelt. "Alternativa fakta" vad är det för trams.

Sociala medier med FB i spetsen skulle göra informationen fri för alla. Istället har det blivit världens största ljugarbänk. Ett globalt byskvaller och nu också kidnappat av lögnaktiga och despotiska ledare.

En gång var journalister modiga, passionerade sanningsägare och frihetskämpar som sökte sanningen och försvarade det fria ordet med glöd och passion. Visst finns dom fortfarande men dom blir färre och sämre uppbackade dessutom. Jag önskar det tillbaka.

Finns det några journalister eller överhuvudtaget några som brinner för sanningen och det fria ordet, så ut och Wallraffa och rapportera. Ni lär få starta egna media, för de etablerade är tydligen inte så intresserade.

Ja ouh! Nu ska vi vara rädda för "despotiska ledare" också, dvs Trump som bett journalisterna att gå och hänga sig. Men att Kina haft verkliga despotiska ledare sedan 1949 behöver man inte orda om, eller att EU-parlamentet är fyllt till bredden av dem. Nu är man "despotisk" när man fått nog för länge sedan och även blivit en politisk maktfaktor. Vem bryr sig? Inte Brexit-väljarna, inte Trump-väljarna, inte SD-väljarna, inte en enda djävel som levt och bevittnat hur etablissemanget i vanlig ordning berikat sig självt groteskt, förstört i 25 års tid och haft sig men vägrat kliva ned på sina höga hästar. Må kriser komma och dessa störtas.
Citera
2017-02-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma

Säg något Trump ljugit om. Du är en tramsig människa som skriver som du gör.
Citera
2017-02-12, 10:38
Medlem
Trumps pressekreterare Kellyanne Conway ljög om uppslutningen till Trumps installations som president. Trump har inte dementerat eller kommenterat det, så han håller väl med. Ingen stor grej i sej, men en klar lögn. Det tillsammans med halvsanningar, lögner mm under och efter presidentvalskampanjen ger en rätt klar bild av hans syn på fakta.

Jag tycker att "relativ fakta" är bland det tramsigaste jag hört. Ska han och hans talesmän fortsätta så kommer dom att bli riktiga driftkuckon, eller hur det nu blir i plural.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in