Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
En viktig bit är också att asylinvandrare och anhöriga skickar ut minst 30 miljarder från Sverige varje år till sina hemländer. Det är pengar som helt lämnar det svenska systemet. Lägg till allt svartarbete så har du ytterligare lika mycket. Klippning i Malmö någon? Vad är priset idag?

Vi skulle kunna sänka det allmänna skattetrycket enormt om bara AfS kommer in. AfS måste komma in.

30 MILJARDER!?!? Satan, det visste jag inte om.
Citera
2018-06-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Mmm. Det märks.

Ja. (Fast du menar det ju inte, så du fattar verkligen ingenting, ens när du skriver det). AfS talar nämligen klarspråk. De försöker inte bli PK, de försöker bli AV med PK.
Se här hur SD presenterar sin "industripolitik". En parlamentarisk kommission. Det kommer ju att åstadkomma nånting, liksom! Du är så PK att du trooor att om man bara sitter vid ett bord med betonghäckarna, så kommer det att hända nånting. Ingen reform av något slag har genomförts i Sverige sedan 1990-talet, och orsaken är brist på hjärnsubstans. Och det vill SD samarbeta med?SD:s industripolitik har som mål att SD ska låta som om de är PK.
https://www.youtube.com/watch?v=A38bxn128cg
Frasen "Den hårdnande konkurrensen" användes bokstavligen av en föreläsare i undervisningen som ett hånfullt exempel på en helt innehållslös plattityd som ALLTID har använts.

SD får inte egen majoritet. I en demokrati styr majoriteten. Alltså får SD noll och intet inflytande nästa fyra år. I alla hundratals kommuner, vad har SD åstadkommit där med sina tusentals kommunpolitiker? De bara sitter å ugglar å vet inte hur att göra nånting. Därför röstar jag på AfS. För professionalism och rationalitet.
Helt riktigt. Jag såg själv resultatet av SD sthlms listor till landstinget och kommunstyrelsen. Skrämmande. I princip alla var nya. Det var nämligen så att alla nya blev utlovade platser om de röstade för nya distriktstyrelsen i SD sthlm stad (läs Peter Wallmark och Henrik Vinges fru). Alla de som fått erfarenhet och hade någon kunskap fick inte vara med. De vill bara ha lydigt nollställt folk. De kommer göra likadant om 4 år, så de som sitter och tragglar i landstinget får då inga nya platser. de är kanonmat bara. in med nytt.
Citera
2018-06-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
30 MILJARDER!?!? Satan, det visste jag inte om.
De för ut pengarna på olika sätt. En klassiker är att köpa skrotguld från pantbanker och dylikt och behänga kärringen med så hon knappt kan gå på planet. Sedan sälja guldet i det vackra lugna hemlandet.
Citera
2018-06-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Helt riktigt. Jag såg själv resultatet av SD sthlms listor till landstinget och kommunstyrelsen. Skrämmande. I princip alla var nya. Det var nämligen så att alla nya blev utlovade platser om de röstade för nya distriktstyrelsen i SD sthlm stad (läs Peter Wallmark och Henrik Vinges fru). Alla de som fått erfarenhet och hade någon kunskap fick inte vara med. De vill bara ha lydigt nollställt folk. De kommer göra likadant om 4 år, så de som sitter och tragglar i landstinget får då inga nya platser. de är kanonmat bara. in med nytt.

Fyfan alltså. Kan man nästan säga att hur ett partis högsta företrädare sköter partiet reflekterar över hur dem kommer att styra landet när dem får makten?
Citera
2018-06-23, 20:15
Medlem
Citat:
Fyfan alltså. Kan man nästan säga att hur ett partis högsta företrädare sköter partiet reflekterar över hur dem kommer att styra landet när dem får makten?
Ungefär så. Eftersom libertarianen Paula Bieler står högst på listan på att ta över Heja Jimmie (Då köttbulls-Karlsson och high flying-Vinge är sammansvurna). Israelflaggan-Jomshof står på Heja Jimmies sida så honom fimpar de samma sekund Heja Jimmie lättar (Wågs kommande skandalavslöjande i Almedalen). Min högst egna teori om Almedalen är att de sammansvurna ovan läckt antisemitisk gammal skit om Israelflaggan-Jomshof och låter Mathias Wåg (AFA-troll, Research-gruppen, agera nyttig idiot) han har själv kallat sig SD:s nyttiga idiot, men KAN inte låta bli att använda infon han fått/får av de fyras gäng. Supercuck!

Om det är som jag säger så överlever inte Israelflaggan-Jomshof ett sådant avslöjande (inspelning?)

Kan tillägga att Israelflaggan-Jomshof har under våren uppvisat ett oroligt beteende då han flertalet gånger besökt SD-kansliet på Slusken ett flertal gånger och där även försökt starta upp SD-seniorerna en sedan länge avsomnad pekinjär verksamhet. Hade han inte viktigare saker att sköta? Naturligtvis fiskade han efter trogna undersåtar då han visste att det skulle börja blåsa snålt om honom efter valet. Enligt mig så handlade "SD-seniorerna" om ett ställe där man slänger in folk som är i vägen, men inte gjort bort sig. "Dinosaurie-klubben".

Se artikeln:
Researchgruppens Mathias Wåg: ”Jag är SD-ledningens nyttiga idiot" Källa nyheteridag.se 12 mars 2015
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-23 kl. 21:07.
Citera
2018-06-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ungefär så. Eftersom libertarianen Paula Bieler står högst på listan på att ta över Heja Jimmie (Då köttbulls-Karlsson och high flying-Vinge är sammansvurna). Israelflaggan-Jomshof står på Heja Jimmies sida så honom fimpar de samma sekund Heja Jimmie lättar (Wågs kommande skandalavslöjande i Almedalen). Min högst egna teori om Almedalen är att de sammansvurna ovan läckt antisemitisk gammal skit om Israelflaggan-Jomshof och låter Mathias Wåg (AFA-troll, Research-gruppen, agera nyttig idiot) han har själv kallat sig SD:s nyttiga idiot, men KAN inte låta bli att använda infon han fått/får av de fyras gäng. Supercuck!

Om det är som jag säger så överlever inte Israelflaggan-Jomshof ett sådant avslöjande (inspelning?)

Kan tillägga att Israelflaggan-Jomshof har under våren uppvisat ett oroligt beteende då han flertalet gånger besökt SD-kansliet på Slusken ett flertal gånger och där även försökt starta upp SD-seniorerna en sedan länge avsomnad pekinjär verksamhet. Hade han inte viktigare saker att sköta? Naturligtvis fiskade han efter trogna undersåtar då han visste att det skulle börja blåsa snålt om honom efter valet. Enligt mig så handlade "SD-seniorerna" om ett ställe där man slänger in folk som är i vägen, men inte gjort bort sig. "Dinosaurie-klubben".

Se artikeln:
Researchgruppens Mathias Wåg: ”Jag är SD-ledningens nyttiga idiot" Källa nyheteridag.se 12 mars 2015

Vänta nu, det blev lite mycket att ta in här med alla namn. Du menar att avslöjandet kommer användas för att få jomshof sparkad, så Bieler kan få mer makt? Det blev fan väldigt snurrigt så du får ursäkta mig.
Citera
2018-06-23, 23:35
Medlem
Citat:
Vänta nu, det blev lite mycket att ta in här med alla namn. Du menar att avslöjandet kommer användas för att få jomshof sparkad, så Bieler kan få mer makt? Det blev fan väldigt snurrigt så du får ursäkta mig.
Det är min teori, allt hänger ihop. Lördagen den 7 juli vet vi.
Hur tydlig sprickan mellan de två är är syntes väldigt tydligt när köttbulle-Karlsson gick ut i Dagens industri i en lång artikel och torgförde partiets syn på regeringsbildandet med Moderaterna och Centern.
"Så kan alliansen regera med vårt stöd" 15 maj.

Tydligen var det inte sanktionerat av Heja Jimmie som 19 maj replikerade Lena Mellins fråga:
"Mattias Karlsson meddelade nyligen att ni inte skulle ställa några krav alls utom att Centern inte skulle få inflytande över integrationspolitiken.

Det kan jag inte alls tänka mig att han sagt. Det låter väldigt konstigt. Vår ambition är att få ut så mycket som möjligt för våra väljare. Det är inte orimligt att vi får inflytande i proportion till vårt väljarstöd."

Citat från artikeln i DI 15 maj:
"...Sverigedemokraterna kommer med andra ord inte att stödja någon regering som verkar för en ökad invandring till Sverige. I klartext innebär det att Sverigedemokraterna inte kommer att ge sitt stöd åt en regering där Annie Lööf får inflytande över migrationspolitiken. ..."

Och nästa:
"...För att Sverigedemokraterna ska kunna stödja en borgerlig regering efter valet krävs att vi får inflytande över politiken. Om det fortfarande finns en sådan ängslighet att man inte vill prata direkt med oss ser vi inte det som direkt avgörande, utan huvudsaken är att vi ser i regeringens budgetproposition att man tagit hänsyn till våra önskemål. ..."

Och nästa:
"...Vår realistiska förhoppning är sedan tidigare att efter valet få möjlighet att förhandla om detta med en regering bestående av Moderater och Kristdemokrater. Vi föredrar alltså en regering utan Centerpartiet, men det är inte avgörande så länge de inte ges inflytande över invandringspolitiken."
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-24 kl. 00:04.
Citera
2018-06-24, 00:12
Medlem
Citat:
Hur tydlig sprickan mellan de två är är syntes väldigt tydligt när köttbulle-Karlsson gick ut i Dagens industri i en lång artikel och torgförde partiets syn på regeringsbildandet med Moderaterna och Centern.

Tydligen var det inte sanktionerat av Heja Jimmie som 19 maj replikerade Lena Mellins fråga:
"Mattias Karlsson meddelade nyligen att ni inte skulle ställa några krav alls utom att Centern inte skulle få inflytande över integrationspolitiken.
Det kan jag inte alls tänka mig att han sagt. Det låter väldigt konstigt. Vår ambition är att få ut så mycket som möjligt för våra väljare. Det är inte orimligt att vi får inflytande i proportion till vårt väljarstöd."
Mycket riktigt, denna makalösa Karlsson-artikel har redan diskuterats i SD-trådar, kritiserats av mig själv, och givetvis förringats av andra, ingen nämnd, ingen glömd. Förutsattes att M skulle förhandla med SD om sakpolitiska frågor.
Om det verkligen är en SD-skandal i vardande rör det sig om Jomshof, därom är de flesta eniga. Han får väl söka stöd hos fru Jomshof när fallet kommer, eller?
Citera
2018-06-24, 00:20
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Citat från artikeln i DI 15 maj:
"...Sverigedemokraterna kommer med andra ord inte att stödja någon regering som verkar för en ökad invandring till Sverige. I klartext innebär det att Sverigedemokraterna inte kommer att ge sitt stöd åt en regering där Annie Lööf får inflytande över migrationspolitiken. ..."

Och nästa:
"...För att Sverigedemokraterna ska kunna stödja en borgerlig regering efter valet krävs att vi får inflytande över politiken. Om det fortfarande finns en sådan ängslighet att man inte vill prata direkt med oss ser vi inte det som direkt avgörande, utan huvudsaken är att vi ser i regeringens budgetproposition att man tagit hänsyn till våra önskemål. ..."

Och nästa:
"...Vår realistiska förhoppning är sedan tidigare att efter valet få möjlighet att förhandla om detta med en regering bestående av Moderater och Kristdemokrater. Vi föredrar alltså en regering utan Centerpartiet, men det är inte avgörande så länge de inte ges inflytande över invandringspolitiken."

Intressant. Sverige befinner sig således i ett läge motsvarande då svenska folket i ren okunskap och ignorans röstade på Sjuklövern. Nu gör många samma misstag igen och röstar SD trots att det nu finns ett parti som driver på för omfattande återvandring. Man skulle önska att fler vaknade och inte var så lättlurade och ointresserade. Sverige kan förlora många år genom att vänta med att rösta in AfS. Varför inte nu ta igen lite av markförlusten och hoppa mellansteget SD och gå direkt till AfS? Med AfS istället för SD kan Sverige spara kanske ett decennium. Svenska folket får den politik de förtjänar. Det går inte att hur länge som helst skylla på att vi har blivit förda bakom ljuset. Lite ansvar måste också ligga på medborgaren att sätta sig in i vilken politik olika partier står för. Bara hoppas att tillräckligt många begriper. AfS måste in redan 2018.
Citera
2018-06-24, 03:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Galet hur liberala SD har blivit. Att tro att Sveriges problem kommer försvinna enbart ifall dem kriminella försvinner är naivt. Ja, såklart kommer det ske mindre brott. Men vi har fortfarande en extremt stor skara människor med invandrarbakgrund som enbart lever på bidrag och dränerar svenska skattebetalares pengar och föder otroligt många barn. Bara faktumet att 60% av alla asylinvandrare max har förgymnasial utbildning, gör ju inte saken bättre. Det är ju inte dem kriminella som är människorna som kostar mest pengar utan det är ju alla bidragsberoende människor.
Med det sagt säger jag ju såklart inte att dem kriminella inte kostar något, utan dem kostar också en otroligt stor summa pengar.
eller så kanske du borde bry dig om hur gatubilden kostar i kulturell-emotionellt kapital, framför dina Duplo-pengar som om sverige vore ett företag och inte en lekstuga för dig att breda ut din trivelsekvot 100% över man vinner inga riktiga röster genom att prata om hur invandring kostar utan att deponera det under den sociala själv-agg-regeringen

Förlåt mä, men jag vill defragmentera er dialog som substitut för att jag är uttråkad på att AFS sitter och refererar fotbolls VM på twitter istället för att vara ute och slåss på gatan lagom till avspark för att sverige kan förbli i en högre division som en riktig firma/företag (fniss)
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-24 kl. 03:49.
Citera
2018-06-24, 04:28
Medlem
PUBG2018s avatar
Tack fri och andra rationella skribenter för goda uppdateringen på denna forum!

Som sagt, en röst på SD är bortkastad röst idag för det är endast AfS och deras grymma patriotiska och professionella vägledare som kommer rädda Sverige från att sjunka till låga nivåer där hela Sveriges befolkningslivskvalité blir katastrofalt.

SD är ett gäng penga-kåta politiker som vill tillhöra en klass där man skiter i totalt landet och dess framtid så länge man kan leva lyx sina små år här på jorden!
Citera
2018-06-24, 05:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Tack fri och andra rationella skribenter för goda uppdateringen på denna forum!

Som sagt, en röst på SD är bortkastad röst idag för det är endast AfS och deras grymma patriotiska och professionella vägledare som kommer rädda Sverige från att sjunka till låga nivåer där hela Sveriges befolkningslivskvalité blir katastrofalt.

SD är ett gäng penga-kåta politiker som vill tillhöra en klass där man skiter i totalt landet och dess framtid så länge man kan leva lyx sina små år här på jorden!
Vad säger att Afs inte blir lite nedvattnat med tiden som SD? Vad säger att dom inte blir korrupta med? Jag försöker inte dämpa entusiasmen i tråden för jag kanske mycket väl lägger en röst i framtiden på Afs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in