Citat:
Ursprungligen postat av
Byggnet
Ja, ordet "Samhällskontrakt" vet jag inte vem som uppfunnit, då det mycket riktigt används av SD, Moderaterna och Klassiskt liberala partiet och troligen flera främst borgerliga partier. Men precis som du skriver så är det i farans riktning att ordet inte är "uppfunnet" av AfS, och vi bör därför ha ett eget begrepp att svinga med. Ordet är bra för det sammanfattar precis problemet, vad allt kokar ned till; att tilliten till statsbärande partier är skadat. Låter som om AfS tankesmedja får lite att jobba med. Förslag?
Haha..ska fundera men ruvar nog på det då jag nu är helt säker på att AfS fram till valet måste driva stenhårt på de tre alternativen och återvandring. Jag tror nu att partiet redan visat sin bredd, inte minst i talet till nationen. Nu gäller det att fokusera som en laser på det som skiljer ut AfS inom invandringen - återvandring men att göra det inom just kontexten tre alternativ. Vill inte bli tjatig men ser detta framför mig som det vinnande konceptet.
Hittills har AfS talat om återvandring men många väljare känner nog fortfarande att AfS är lite av SD -bara lite mer, vilket är en felaktig uppfattning. AfS är det
tredje alternativet idag inför valet 2018. Alternativet för Sverige.