Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-23, 16:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Ja, vi har herrtrojkan i toppen, men kvinnor FINNS. På våra allmänna flygbladsutdelningar har det flera gånger inträffat att flera kvinnor än män kommit. Fler av de mest ihärdiga och flitiga är kvinnor. Inte som på SD där man får intrycket av en herrklubb med sexuella förtecken...

Intressant observation. Allt känns mer genuint med AfS. Kvinnor gynnas minst lika mycket som män av återvandring och AfS politik.
Citera
2018-06-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Tack för input. Spontant. När du säger samhällskontrakt då tänker jag på SD. ordet samhälle är nog approprierat av SD och inhamrat under lång tid. Det är lika giltigt för SD som för AfS. AfS kan driva den linjen men rösterna kan likväl falla på SD eftersom samhälle/samhällskontrakt inte associeras med något unikt och betydelsefullt just för AfS. Det är min spontana reaktion.

Jag ser idag återvandringen som den tydligaste och enklaste skillnaden att förstå. SD kör med kvotflyktingar och integration, AfS inte vilket är en tydlig skillnad. Återvandring är ett ord som idag är approprierat av AfS. Börjar SD tala om det kan det likväl gynna AfS eftersom AfS idag äger ordet. Som jag känner en tydlig och klar attackpunkt.

Nu gäller det att få fler att förstå just att det faktiskt finns tre alternativ inte två i valet 2018. SD har genom sin långa existens gjort valet hittills till ett val mellan två alternativ, inte tre. En överväldigande majoritet av väljarna har långt ifrån förstått den stora skillnaden mellan SD och AfS i denna fråga.
Ja, ordet "Samhällskontrakt" vet jag inte vem som uppfunnit, då det mycket riktigt används av SD, Moderaterna och Klassiskt liberala partiet och troligen flera främst borgerliga partier. Men precis som du skriver så är det i farans riktning att ordet inte är "uppfunnet" av AfS, och vi bör därför ha ett eget begrepp att svinga med. Ordet är bra för det sammanfattar precis problemet, vad allt kokar ned till; att tilliten till statsbärande partier är skadat. Låter som om AfS tankesmedja får lite att jobba med. Förslag?
Citera
2018-06-23, 16:12
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Ja, ordet "Samhällskontrakt" vet jag inte vem som uppfunnit, då det mycket riktigt används av SD, Moderaterna och Klassiskt liberala partiet och troligen flera främst borgerliga partier. Men precis som du skriver så är det i farans riktning att ordet inte är "uppfunnet" av AfS, och vi bör därför ha ett eget begrepp att svinga med. Ordet är bra för det sammanfattar precis problemet, vad allt kokar ned till; att tilliten till statsbärande partier är skadat. Låter som om AfS tankesmedja får lite att jobba med. Förslag?

Haha..ska fundera men ruvar nog på det då jag nu är helt säker på att AfS fram till valet måste driva stenhårt på de tre alternativen och återvandring. Jag tror nu att partiet redan visat sin bredd, inte minst i talet till nationen. Nu gäller det att fokusera som en laser på det som skiljer ut AfS inom invandringen - återvandring men att göra det inom just kontexten tre alternativ. Vill inte bli tjatig men ser detta framför mig som det vinnande konceptet.

Hittills har AfS talat om återvandring men många väljare känner nog fortfarande att AfS är lite av SD -bara lite mer, vilket är en felaktig uppfattning. AfS är det tredje alternativet idag inför valet 2018. Alternativet för Sverige.
Citera
2018-06-23, 16:26
Medlem
Lite of topic men jag gör ett undantag: "...Men den största SD-skandalen kan vi vänta oss på partiets dag i Almedalen. Det säger Mathias Wåg, som länge arbetat med Researchgruppen..." Källa: Nyheteridag.se

Researchgruppen lovar alltså släppa info som enligt dem allvarligt kan skada SD. Är det någon här som spekulativt undrar/"vet" vad det kan vara?
Det är lite intressant det här, för alla vanliga skandaler med partifunktionärer som uttalar sig eller skriver rasistiskt (enligt SD och msm) åker ut på dubbelnacke men det har inte haft någon nämnvärd skada för partiet som helhet. Så, om R-gruppen har hittat något och slår på stora bongo-trumman och tutar i silvertrumpeter så måste det handla om en helt annan dignitet. Som jag ser det så måste deras info slå mot SD:s kärna, styrelse eller medlemmar ur den. Alternativt någon ekonomisk brottslighet dito (ADBO AB?). Att någon distriktsordförande fastnar med fingrarna i råttfällan betyder inget. Finns gott om fotfolk som tar vid. Så vi måste med det resonemanget högre upp bland köttgryte-ätarna. En riksdagsledamot i högen? tveksamt, time-out eller uteslutning och så kör man vidare. Nej, högre upp...
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-23 kl. 16:48.
Citera
2018-06-23, 16:34
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det där är ju bland det dummaste jag sett det går utmärkt att slänga ut alla dessa människor om man vill det.
Jaha ska du göra det eller? Satsa på att få mer än 1% i valet så kanske ni kan göra det snart då. Fjant
Citera
2018-06-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det största problem jag ser hos AfS är Kasselstrand. Han är en jätte bra person och har vettiga åsikter. Men han visar verkligen en felaktig bild av sig själv.

Exempelvis så är:
* Militärisk gångstil
* Bränna facklor på lägdor
* Han har ingen bra talar röst - blanding av en hes skåning och en gnällig stockholmare

Bara namnet "Alternativ för Sverige" känns som han försöker kopiera "Alternative für Deutchland". Till vilket syfte?
Jag hade tyckt att Nationaldemokraterna borde vara ett bättre passande namn istället för någon "alternativ politisk gren".

Gustav Kasselstrand är mer intresserad utav se sig själv i spegeln som en riktig patriot med hagelgäveret på axeln och en brinnande fackla i handen, än att verkligen vara politiker.

Den smygrevolutionära stilen som Gustav Kasselstrand har är nog orsaken varför Åkesson kastade ut Gustav, inte på grund utav de politiska åsikterna.

Åkesson är mer intresserad utav att sina medlemmar ska "rätta sig efter" ledet än att ha likadana åsikter.

Haha, vänta va? När skedde detta?
Citera
2018-06-23, 17:37
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokturnal
Gårdagens underhållning blev att kolla på lite gamla youtube klipp på politiska debatter, vilket ledde mig in på Ny Demokrati. Fick en känsla av att Afs vill försöka kopiera en del av deras slagord och politiska förslag. tänker lite på "sunt förnuft" och nedskärningen av antal politiker i riksdagen. Inget mig emot, var bara en trevlig upptäckt.
AfS nämns, och talas lite lätt om i det senaste avsnittet av 'Det politiska spelet' på SR, trevligt med lite uppmärksamhet.

Ser fram emot Almedalsveckan och kommande OU!
Fler borde se tillbaka på tidigare debatter. Många borde t.ex. se Vivianne Franzéns framträdande från 1994.
https://www.youtube.com/watch?v=Dw8w7LmXszE
https://www.youtube.com/watch?v=OreyKhomrTs
Svaret på hennes fråga var cirka 20 år.

Man kan bara hoppas att någon rakryggad kvinna likt Franzén väldigt snart reser sig och offentligt engagera sig i AfS idag. Nu är det tyvärr en klubb för unga mänspolingar.
Citera
2018-06-23, 17:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Haha, vänta va? När skedde detta?

Några år sedan när GK var med SDU.
Citera
2018-06-23, 17:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jaha ska du göra det eller? Satsa på att få mer än 1% i valet så kanske ni kan göra det snart då. Fjant

Var inte så självsäker och arrogant. Utvecklingen går rasande fort nu.

Med pengar i form av en hel statskassa i ryggen, och hot om indraget bistånd, går det utmärkt att skicka hem alla improduktiva och kriminella.

AfS spår jag en lysande framtid, och pendeln fortsätter med rekordfart att slå över åt höger.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-06-23 kl. 17:47.
Citera
2018-06-23, 17:45
Medlem
Citat:
Det är inte möjligt att skicka hem alla som kommit sedan 2000. Att många av dessa inte borde fått släppas in från början är en grej, men att kasta ut 500 000 - 1 miljon människor kommer självklart inte gå, speciellt inte när många av dessa rotat sig för 20 år sedan. Kasta ut alla kriminella och arbetslösa räcker för mig, alltså inget tramsande med hårdingarna i AFS.

Jag förstår ditt resonemang över att man kanske inte tycker det är humant eller rätt att göra det, det är en legitim åsikt. Men jag förstår inte ditt resonemang när du säger att det inte går
Citera
2018-06-23, 17:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det är inte möjligt att skicka hem alla som kommit sedan 2000. Att många av dessa inte borde fått släppas in från början är en grej, men att kasta ut 500 000 - 1 miljon människor kommer självklart inte gå, speciellt inte när många av dessa rotat sig för 20 år sedan. Kasta ut alla kriminella och arbetslösa räcker för mig, alltså inget tramsande med hårdingarna i AFS.
Gick alldeles utmärkt i Spanien, Israel, Indien, Jugoslavien, och nu Burma. Det är väl de främsta tillfällen i historien när muslimerna har flyttat hem.
Citera
2018-06-23, 17:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Jag förstår ditt resonemang över att man kanske inte tycker det är humant eller rätt att göra det, det är en legitim åsikt. Men jag förstår inte ditt resonemang när du säger att det inte går

Saken är den att det inte är humant mot svenska folket att ha dem kvar i landet. Det har AfS förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in