Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Hur matchar du Gustavs snack om nationalism och reconquista av Europa från turkar, mongoler och andra främmande folk med din egen liberala, kulturmarxistiska och svenskförnekande övertygelse och syn på tillvaron? Jag undrar helt ärligt faktiskt då SD är ett existerande riksdagsparti vars offentliga "ideologi" helt överensstämmer med din linje, medan AfS inte gör det.
Givetvis så är det partiprogrammet som gäller, men det är ju Gustav som är partiledare och därför är det rimligt att ta hjälp av hans många egna uttalanden när man vill förstå vad AfS faktiskt vill och står för. Eller hur?
Gustav har under de senaste veckorna och månaderna gjort uttalanden som solklart och otvetydigt visar att han anser att det finns ett svenskt folk, att detta folket ska räddas och bevaras och att olika folkgruppers beteende till stor del styrs av deras biologiska arv. Han har även uttryckt sig negativt om pride och hbtq-lobbyn, förlöjligat "antirasism" och pratat om "reconquista" av Europa och jämfört dagens situation med historiska perioder då Europa var ockuperat av främmande folk.
Ärligt talat nu, hur kan du bortförklara allt detta, som han har sagt bara under tiden efter lanseringen i mars? Ingen som gör såna uttalanden är liberal eller kulturmarxistisk. Du är liberal och kulturmarxistisk. Hur får du ihop det?
Jag representerar givetvis inte partiet, jag bara diskuterar det. Du är ju dock en representant av något slag, så därför frågar jag dig. Vi är många som undrar över denna omöjliga ekvation med kulturmarxism/liberalism kontra nationalism, som verkar existera inom partiet.
Det är inte fel med konstruktiv kritik, metapolitiska diskussioner eller frågor men om man är den del av svenska landslaget, man tror på lagledaren och de andra spelarna, d.v.s. man säger sig stödja AfS, då är det kanske ingen god idé att börja ifrågasätta motiv, vad man egentligen menar i partiprogrammets alla detaljer, be om klargöranden för strategi och taktik fem minuter innan den avgörande kvalmatchen. Det är sånt som motståndarlaget gör för att försvaga och få laget ur balans, inte de egna lagspelarna.
Det kanske kan jämföras med om någon i laget börjar tjata om varför Zlatan inte är med precis innan matchstart? Intressant, ja, men vid fel tidpunkt. Är du verkligen en sympatisör till AfS, då bör du lyssna på vad Byggnet säger och sluta upp inför den mycket viktiga valrörelse som nu står för handen och partiprogrammet.
Det finns en tid för allt. Det finns tid för mer djupa diskussioner, metapolitiska resonemang men den tiden är inte nu. Du behövs här för att försvara AfS mot attacker från motståndarna, inte för att slita isär internt. Litar du på Kasselstrand så använd den strategi och retorik som han gör och som står i partiprogrammet, det är utformat med omsorg för att nå maximal framgång.
Jag har ingen anledning att ifrågasätta att du är sympatisör och du ställer frågorna på sin spets. Det du fört fram är också kritik och attackpunkter vi kan förvänta oss från motståndarlaget. Därför kan de också ha bidragit till att ytterligare förbereda partiledningen, de som läser här, och vässa sin argumentation ytterligare och på så sätt varit värdefulla men ta dig en ordentlig funderare på vilken roll du bäst spelar här om du vill stödja AfS och Gustav Kasselstrand.
Alla behövs för att försvara AfS som många vill se misslyckas och Sverige behöver AfS i riksdagen, nu mer än någonsin.