Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 10:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
säkert, bara att damma av alla gamla tillmälen o angrepp som man mkt uthålligt riktade mot SD, oavsett vad deras partiprogram sa...
Har dock svårt att tro att SD vill sänka sig så lågt när man tidigare kritiserade just den debattnivån..

I så fall följde du inte maktkampen mellan SD-ledningen och gamla SDU för fyra år sedan.
Citera
2018-03-03, 10:32
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Folk från näringslivet kan de kanske rekrytera, men riksdagsmän har ju ofta lagt ner hela sitt liv på att göra karriär i det egna partiet. Då ska det mycket till innan de byter parti. I princip är det nog bara personer som blivit uteslutna ur det egna partiet eller vet att de inte kommer att bli återvalda som kan komma ifråga.

De som skulle kunna komma ifråga kommer också att tveka att ansluta sig till ett parti som media, svenska myndigheter och SD kommer att utmåla som fascister och högerextremister oavsett vilket politiskt program de faktiskt lägger fram.

I fortsättningen tycker jag att du ska sluta utgå från dig själv. Du förminskar faktumet att Hahne lyckades rekrytera en styrelse som i kompetens vida översteg vilket riksdagsparti som helst. Istället sitter du och gafflar över att vanliga riksdagsledamöter är för fega för att hoppa över till ett nytt parti för risken att demoniseras.

Synd att det inte går att blockera bort dina inlägg. Du slösar nämligen med min och alla andras tid.
Citera
2018-03-03, 10:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Detta innebär att AfS, enligt mina gissningar, kommer

[...]

Får se om jag får rätt!

Baserat på vad de här personerna stod för under SDU-tiden tror jag att du träffar ganska rätt i dina gissningar.

Tilläggas bör att deras möjligheter att lyckas och bli något mer än ett promilleparti står och faller med att de håller rent mot brunhögern. Här kommer de att ha en ännu tuffare sits än SD. De kommer ju att dra till sig folk som uteslutits från SD därför att de faktiskt är fascister och rasister, inte bara på grund av interna maktkamper, som de gamla SDU:arna.

Att bara fejka avståndstagande från rasism och fascism kommer inte att hålla i längden. Folk är inte dumma, och media kommer att gräva fram all smuts som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av anenome
PS. Den stora faran som jag ser det är att man kommer influeras alltför mycket av bolagshögern, med en idealiserad bild av företag, företagande och övertro till marknaden.

Det finns också en risk för att de drar till sig figurer från den libertarianska högern som vill införa plattskatt och montera ned välfärden. Idéer som är extremt impopulära bland vanligt folk.
Citera
2018-03-03, 10:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du förminskar faktumet att Hahne lyckades rekrytera en styrelse som i kompetens vida översteg vilket riksdagsparti som helst. Istället sitter du och gafflar över att vanliga riksdagsledamöter är för fega för att hoppa över till ett nytt parti för risken att demoniseras.

Jag ifrågasatte inte att de skulle kunna dra till sig kompetent folk. Mycket beror iofs på vilket slags program de presenterar på måndag.

Att de skulle kunna dra till sig riskdagsledamöter från andra partier än möjligen SD, som du spekulerade, håller jag dock för helt osannolikt.
Citera
2018-03-03, 11:17
Medlem
Anledningen till att AfS lanseras så sent måste vara, inser jag nu, att de ville vänta tills SD hade spikat sin valsedel för att se vilka som blivit utrensade och som kanske då skulle välja att byta sida. Att döma av Kasselstrands optimism så har man nu fått klart med Ekeroth som nästan ensam kan ta partiet över riksdagsspärren. Jag tror vi kan se Ekeroths Orbán-tal i riksdagen häromsistens som en sorts programförklaring för det nya partiet.
Citera
2018-03-03, 11:23
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Anledningen till att AfS lanseras så sent måste vara, inser jag nu, att de ville vänta tills SD hade spikat sin valsedel för att se vilka som blivit utrensade och som kanske då skulle välja att byta sida. Att döma av Kasselstrands optimism så har man nu fått klart med Ekeroth som nästan ensam kan ta partiet över riksdagsspärren. Jag tror vi kan se Ekeroths Orbán-tal i riksdagen häromsistens som en sorts programförklaring för det nya partiet.

Hela mandatperioden har halva riksdagsgruppen varit Kasselstrandare. Expressen skrev att 44 procent har ratats av SDs valberedning. Antagligen Gustavianerna.
Citera
2018-03-03, 11:44
Medlem
Citat:
Hela mandatperioden har halva riksdagsgruppen varit Kasselstrandare. Expressen skrev att 44 procent har ratats av SDs valberedning. Antagligen Gustavianerna.
Nästan alla är sådana namn som det nya partiet inte vill smutsa ner sin egen valsedel med. Undantagen är Ekeroth och Ahl.
Citera
2018-03-03, 11:46
Medlem
wwrs avatar
Spännande att läsa spekulationerna, själv är jag inte så insatt i personerna. Jag tror ingen har kommenterat möjligheten att Anna Hagwall kunde vara inblandad?
Citera
2018-03-03, 11:48
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nästan alla är sådana namn som det nya partiet inte vill smutsa ner sin egen valsedel med. Undantagen är Ekeroth och Ahl.

Jag tror inte Ekeroth går till Alternativ för Sverige. Ekeroth är sionist och prioriterar Israel före Sverige.

Jag är inte ens säker på att Mikael Jansson kommer finnas med - för Kasselstrand har flaggat för att det politiska landskapet kommer ritas om. Alltså tror jag mer på att dom har norpat politiker från fler partier än SD.
Citera
2018-03-03, 12:30
Medlem
Citat:
Kasselstrand har flaggat för att det politiska landskapet kommer ritas om. Alltså tror jag mer på att dom har norpat politiker från fler partier än SD.

Eller så snackar han skit och allt slutar i en antiklimax, som väldigt få utanför Flashback högern är intresserade av.
Citera
2018-03-03, 12:35
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag tror inte Ekeroth går till Alternativ för Sverige. Ekeroth är sionist och prioriterar Israel före Sverige.

Jag är inte ens säker på att Mikael Jansson kommer finnas med - för Kasselstrand har flaggat för att det politiska landskapet kommer ritas om. Alltså tror jag mer på att dom har norpat politiker från fler partier än SD.
Han försöker ju skapa ett intresse kring partiet bara. De kommer inte att komma någonstans som helst i detta val, inte ens en procent av väljarna kommer de att kunna attrahera.
Citera
2018-03-03, 12:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Han försöker ju skapa ett intresse kring partiet bara. De kommer inte att komma någonstans som helst i detta val, inte ens en procent av väljarna kommer de att kunna attrahera.

Det stor problemet är att man inte riktigt vet vad man röstar på om man röstar på AFS. Är det en slags invandringskritiska högermoderater som gärna umgås med radikalare nationalister i Europa utan att bry sig så mycket om deras bakgrunder etc. AFS kanske borde fokusera mer på att ta moderata väljare, snarare än Sd;s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in