Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ingen hemlighet att kretsen runt dessa är Stockholmscentrerade, elitistiskt tänkande och kraftigt borgerliga och höger. Det bör man också veta om man funderar på dessa.
Har jag inga problem med. Så länge de är öppna även för andra.
Citera
2018-03-06, 13:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Har jag inga problem med. Så länge de är öppna även för andra.

Men du håller med om att dessa drag är tydliga i kretsen runt Kasselstrand och Hahne med flera?

Däremot har dom sällan själva gjort så värst mycket annat än sin SD-karriär som tog slut.
Citera
2018-03-06, 13:52
Medlem
Citat:
Det finns ju utöver några få i en styrelse bara spekulationer kring vilka som ska ansluta.

Men många av sympatisörerna sitter ju och hoppas på uteslutna Sverigedemokrater, som själva gjort bort sig och förtjänar sitt öde som uteslutna. Men du kanske gillar storslagna åsikter om sig själv på fyllan och en fruktansvärt nedvärderande syn på kvinnor med mera? Nej... Då så. Varför hoppas så många då på dessa?

Vad grundar du det på, att folk hoppas på dem? Är det Gamov du pratar om i ditt exempel? Vem vill att han ska ansluta till AfS? Somliga av de uteslutna har ju gjort bort sig på riktigt, och var olämpliga i första läget. Andra, som Kasselstrand, Hahne och Ohlson, var ju för skickliga och uteslöts helt enkelt för att partiledningen upplevde dem som ett hot.
Citera
2018-03-06, 13:54
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vad grundar du det på, att folk hoppas på dem? Är det Gamov du pratar om i ditt exempel? Vem vill att han ska ansluta till AfS? Somliga av de uteslutna har ju gjort bort sig på riktigt, och var olämpliga i första läget. Andra, som Kasselstrand, Hahne och Ohlson, var ju för skickliga och uteslöts helt enkelt för att partiledningen upplevde dem som ett hot.

Jag har ju läst mycket om det här, hört många radiosändningar om projektet. Man hoppas väldigt mycket på att få en riksdagsledamot, gärna en utesluten Sverigedemokrat. Där nämns en rad namn.

Kasselstrand kan jag gå med på att man kan se som ett hot, men knappast Hahne och särskilt inte Ohlson.
Citera
2018-03-06, 13:55
Medlem
Citat:
Men du håller med om att dessa drag är tydliga i kretsen runt Kasselstrand och Hahne med flera?

Däremot har dom sällan själva gjort så värst mycket annat än sin SD-karriär som tog slut.
Är det några som är elitistiska är det väl toppen i SD? Har jag inte heller några stora problem med, om jag hade ansett att de hade gjort ett bra jobb. Nu tycker jag ju inte riktigt det..
Citera
2018-03-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Finns ingen som kan det minsta om ekonomi som tror progressiv beskattning är positivt. Skapar alldeles för negativa incitament. Staten får inte ens in mer pengar på det. Sök på lafferkurvan.

Dessutom omoraliskt att bestraffas för att man utbildar sig eller börja tjäna mer pengar.

Enda grunden till att det existerar är populistiska skäl för att låginkomsttagare skall känna att det är "rättvist".
Kan du ge exempel på forskning som visar att ökade inkomstklyftor i samhället är positivt? Som jag förstått det pekar den på motsatsen. Detta är något som både vänster och höger måste förhålla sig till.
Citera
2018-03-06, 13:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det några som är elitistiska är det väl toppen i SD? Har jag inte heller några stora problem med, om jag hade ansett att de hade gjort ett bra jobb. Nu tycker jag ju inte riktigt det..

Det handlar om synen på människor i samhället snarare. Dessa personer och gruppen runt är som sagt kraftigt borgerliga och höger, Stockholmscentrerade och tänker elitistiskt om människor och är gärna hånfulla mot andra och ser ner på folk. Bara lyssna på deras "kritik" mot andra. Sen kan man iofs fundera på vad som gör dessa personer så lyckade själva... Men det är en annan sak.
Citera
2018-03-06, 13:57
Medlem
TheChains avatar
Citat:

Tycker du Sverige behöver ett till vänsterparti?
Är det något Sverige behöver, som inte funnits på generationer, är det ett parti som är höger.
Citera
2018-03-06, 13:59
Medlem
Jag gillar deras program det ända de borde lägga till är att alla som föds här och har bakgrund utangör norden ska få ett medborgarskap i sitt hemland även om de har en etnisk svensk föreldrar. Sen så skulle jag vilja ha kvar den här att alla som fått sitt medborgarskap sedan 2000 talet ska få medborgarskapet omprövat men också att alla med utom nordisk eller utom europeisk härkomst och även de som har bakgrund i muslimska länder som fått sitt 1970 ska få sitt medborgarskap omprövat. Det är ingen garanti att man behåller det eller blir av med det. Jag hörde Gustav Kasselstrand säga att han ville ompröva utläningars pass som fått sitt sedan 1975 eller något sådant i hans podd förut.
Citera
2018-03-06, 13:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Tycker du Sverige behöver ett till vänsterparti?
Är det något Sverige behöver, som inte funnits på generationer, är det ett parti som är höger.

Jag är inte särskilt borgerlig eller höger i ekonomisk politik och fördelningspolitik, så nej den attityden och politiken jag kan förvänta mig av den här kretsen är inget som lockar mig, nej.
Citera
2018-03-06, 14:00
Medlem
Citat:
Det får han gärna göra, men det har jag inte hört hittills. Det får du nog hålla med om, att stora delar av presskonferensen igår och intervjuerna idag handlat om att han är besviken på SD och det är för vad som hände för snart tre år sedan, vilket man kan tycka vad man vill om, men knappast bör älta i aftonbladet och i nya partier.

Han får gärna driva nya frågor och försöka övertyga svenska folket, men det gör man inte med såna citat i aftonbladet och 99% direkt kopia på SD:s politik som samma personer som gnäller på SD för hurrar när det är Kasselstrand som säger det. Antingen är det av fientlighet eller så är personerna inte insatta i varken SD:s eller nya partiets politik. För i princip allt som hurrades för om återvandring, återvandringsmyndighet med mera är ju taget direkt från SD. Han använder till och med samma ord och formuleringar, en riktig kopia.

"I princip allt" är ju en grov lögn. Afs vill slopa utlandsbiståndet helt, gå ut ur EUs kvotsystem för flyktingar samt ändra kraven för att bli medborgare. Bara några av alla saker som skiljer sig. Men okej, de har samma syn på många frågor. Vad som gör att jag kommer rösta på Afs framför SD är att jag vill säkerställa att min röst går till något som verkligen vill ta itu med problemen på riktigt. Ifall SD skulle tvingas kompromissa för att hamna i regering t ex, hur mycket av deras politik kommer de ge upp då? Alltför mycket tror jag tyvärr.
Citera
2018-03-06, 14:02
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
NMR accepterar ju att det bor främlingar i Sverige så länge det rör sig om ett försumbart antal. Då blir frågan: hur många främlingar kommer att vara kvar i Sverige när AfS genomfört sin politik? Ett försumbart antal? Ja, det tror jag i alla fall.

Nordiska motståndsrörelsen har för avsikten att återsända merparten av de som inte är närbesläktade till nordeuropéer, någon sådan politik har som synes inte AfS som endast kommer att utvisa illegala, fuskare och kriminella. Massorna som kommit hit innan 2000 vill de ska stanna. Endast ren desperation och självbedrägeri kan likställa dessa två partiers politik med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in