Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 10:24
Medlem
-Mystics avatar
Enligt mig är allt som krävs att man börjar filma sina torgmöten och events på ett mer proffsigt sätt, det kostar inte mycket, kolla bara på diverse små Youtube kanaler som gör det utmärkt.

Samt att de sedan lägger upp dessa på diverse kanaler/sidor på Facebook/Youtube/Twitter, inte bara på deras egna sidor.

Det finns mängder med Youtube kanaler som är dedikerade till politik på högerkanten, både internationella och nationella.

De mest framgångsrika torgmötena/eventen kan man lätt addera subtitles på och sprida dom på diverse engelskspråkiga kanaler. Efter och under Trumps rörelse så finns det en mängd framgångsrika engelskspråkiga Youtube kanaler som är dedikerade till denna typ av politik.
Citera
2018-06-10, 10:25
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Intervjuer med andra kända youtubers, medlemmar i partiet, privatpersoner, göra egna videos på youtube osv....
dom kan fortfarande göra en del av de och de tar inte mycket tid eller pengar att få till

Men ska du kom in i gammelmedia så finns de bättre sätt

Metoo
AFS har redan talat om 68 vänstern och hela metoo är byggd på just 68 vänsterns vision
Vi ser va de gav oss feminism och Pride normkrit m,m

Här finns de mycket att förklarar för vanligt folk va feminism är lyft fram extrem feminismen och dess skador med tystnad om våldtäkter och hederskultur inte ens fi vill tala om detta
Allt som säger är alla män AFS ställ grupp mot grupp säg som de är de finns svenska värderingar och de finns dom andra

Identitets vänstern och deras kamp i dag mot den normala vänstern typ socialdemokraterna dom är i dag bakbundna av identitets vänstern förklara för folk varför vänstern håller på att dö och va som kommer i stället och hur de kommer att drabba dej med genus och transnojor i huvudet på små barn

Jeff talar globalism men han förklarar dåligt va de gör för DEJ som svensk med jobben med välfärden tiggarna är globalism och dess oförmåga och ovilja att hjälpa svenska folket den tar och tar men va ger den ?
Citera
2018-06-10, 10:26
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Något jag inte förstår är varför Lennart Matikainen överhuvudtaget inte lyfts fram så här långt. Han står ju trots allt på riksdagslistan.

Måste erkänna att jag inte känner till den här media-snubben, så min kritik kanske är lite förhastad?
Men jag tyckte dock att det var märkligt att en av AfS presumtiva riksdagsledamöter inte automatiskt ser till att på sin kanal göra lite reklam för AfS, när han vet att de är blockade?

Det verkar som, att det var först när jag påpekade (i kommentarsfältet) att han står på riksdagslistan och således kommer att rösta på AfS (och inte SD)…
https://www.youtube.com/watch?v=AZ6WWMlAdug
… som han fick ändan ur vagnen och, först i sin nästa video, överhuvudtaget nämnde sitt eget parti AfS. Dåligt.
https://www.youtube.com/watch?v=khNLEY698-k

Men då det – tydligen – ändå finns många presumtiva väljare som respekterar honom och lyssnar på hans sansade, mognare kommentarer, så borde han vara mycket, mycket, mycket, mer aktiv för AfS. Ja.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-10 kl. 10:31.
Citera
2018-06-10, 10:28
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Detta är också något jag tänkte på.
Är man seriös så tar man tjänstledigt minst ett halvår innan och lägger alla tid på att komma in i Riksdagen.
Om man heter Bert Karlsson och är känd av hela folket innan man kandiderar kan man driva bolag vid sidan av son valkampanj.
Inte om man heter Hahne eller Kasseltrand.
Detta känns inte seriöst.

Många har familjer att försörja, bostäder att amortera, arbeten där man behövs och inte bara kan försvinna, o.s.v. Sedan lägger man nog all ledigt tid på valkampanjen. Det är vad jag känner till bara Gustav som nu lever på besparingar och arbetar helt med AfS fram till valet.

Det är främst svenska folket som måste putta in pengar genom donationer. Hittills har man fått in drygt två miljoner. AfS är inte partiets projekt utan svenska folkets och vill man ha in dem då måste man ge sitt stöd ekonomiskt. Är osäker på hur lätt det är att få donationer till politiska partier.
Citera
2018-06-10, 10:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Enligt mig är allt som krävs att man börjar filma sina torgmöten och events på ett mer proffsigt sätt, det kostar inte mycket, kolla bara på diverse små Youtube kanaler som gör det utmärkt.

Samt att de sedan lägger upp dessa på diverse kanaler/sidor på Facebook/Youtube/Twitter, inte bara på deras egna sidor.

Det finns mängder med Youtube kanaler som är dedikerade till politik på högerkanten, både internationella och nationella.

De mest framgångsrika torgmötena/eventen kan man lätt addera subtitles på och sprida dom på diverse engelskspråkiga kanaler. Efter och under Trumps rörelse så finns det en mängd framgångsrika engelskspråkiga Youtube kanaler som är dedikerade till denna typ av politik.

Där har vi det. Enkelt och koncist summerat av Mystic!

Jag hoppas innerligen att AFS läser detta och gör nåt för det är i sista minuten nu.
3 månader är inget. Det är snart val.
Citera
2018-06-10, 10:31
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Många har familjer att försörja, bostäder att amortera, arbeten där man behövs och inte bara kan försvinna, o.s.v. Sedan lägger man nog all ledigt tid på valkampanjen. Det är vad jag känner till bara Gustav som nu lever på besparingar och arbetar helt med AfS fram till valet.

Det är främst svenska folket som måste putta in pengar genom donationer. Hittills har man fått in drygt två miljoner. AfS är inte partiets projekt utan svenska folkets och vill man ha in dem då måste man ge sitt stöd ekonomiskt. Är osäker på hur lätt det är att få donationer till politiska partier.

Så är det.
Men jag tror dock inte kanske att problematiken ligger först och främst i att de arbetar vid sidan av valkampanjen.
Utan problemet är som Mystic sammanfattade i sitt inlägg.

AFS kan åstadkomma allt det vi diskuterat även vid sidan av sina vardagsarbeten.
Citera
2018-06-10, 10:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
AfS har också en egen hemsida, som de bör uppdatera oftare, samt där man kan lägga upp/borde laddat upp, de filmer som blockats.

Var det du IPAD-SWE eller någon annan som nämnde att de inte uppdaterat sin hemsida på över tre veckor.
Citera
2018-06-10, 10:35
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS är inte partiets projekt utan svenska folkets och vill man ha in dem då måste man ge sitt stöd ekonomiskt. Är osäker på hur lätt det är att få donationer till politiska partier.
pengar är inte allt skapa en folkrörelse med Facebook grupper kör pubkvällar som med få folk att vara en del av AFS grässrotsaktivism de va så SD blev stora sedan övergav men de här kan AFS bara gå in och ta över finns en massa du kan göra utan pengar vilja och fantasi fattas
Citera
2018-06-10, 10:37
Medlem
Citat:
Det är jättebra och för att diskussionen inte bara skall bli negativ, så finns det självklart bra saker de gör.
Tycker deras torgmöten var riktigt, riktigt bra...men filmningen och klippning var det inte.
Detta är viktigt.

Vad för innehåll är det som sprids på Facebook? Hur många läsare i snitt har de där?

Allt läggs upp på Facebook men du får kolla själv på sidan.

Sen är det svårt att avgöra exakt hur många som läser på sidan men AfS har näst flest eller 3e flest interaktioner av alla partier på Facebook. Det säger väl något.

Men det räcker naturligtvis inte utan det behövs mer. Facebook är bara en plattform bland många som måste användas.
Citera
2018-06-10, 10:37
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Var det du IPAD-SWE eller någon annan som nämnde att de inte uppdaterat sin hemsida på över tre veckor.
Det var ett helt annat nick som dock påtalat detta tre ggr minst...
Citera
2018-06-10, 10:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Så är det.
Men jag tror dock inte kanske att problematiken ligger först och främst i att de arbetar vid sidan av valkampanjen.
Utan problemet är som Mystic sammanfattade i sitt inlägg.

AFS kan åstadkomma allt det vi diskuterat även vid sidan av sina vardagsarbeten.

T ex så kan AfS samarbeta med några utav följande Youtube kanaler: (Det finns säkert många fler exempel)

https://www.youtube.com/user/RedIceRadio/videos
https://www.youtube.com/user/TheLatsbrah
https://www.youtube.com/channel/UC1rJTe0xdJuv06gJU-765tA/videos

Alla är baserade i Sverige och med en viss mån av internationella följare, speciellt i Red Ice Tv's fall.

Använd lite av pengarna som donerades att betala för resorna till folk likt dessa så att de sedan kan filma och lägga upp på sina kanaler.
Citera
2018-06-10, 10:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Allt läggs upp på Facebook men du får kolla själv på sidan.

Sen är det svårt att avgöra exakt hur många som läser på sidan men AfS har näst flest eller 3e flest interaktioner av alla partier på Facebook. Det säger väl något.

Men det räcker naturligtvis inte utan det behövs mer. Facebook är bara en plattform bland många som måste användas.

Det är toppen. Kan man också förbättra kvaliteten/produktionen på deras content så är de på rätt väg.
Men det behövs göras nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in