Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 09:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
AfS är bannade från Youtube. Finns inte, kommer inte tillbaka på den här sidan valet. Om någonsin.

Jag vet.
Men det borde man anat innan.
Facebook, Google och Youtube har hållt på så hr i minst ett år gentemot konservativa.
Finns andra plattformar och andra yoututbe-kanaler att nå ut med.
Som jag skrev. Intervjuer med andra kända youtubers, medlemmar i partiet, privatpersoner, göra egna videos på youtube osv....
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-10 kl. 09:59.
Citera
2018-06-10, 09:57
Medlem
MrSkargards avatar
Något jag inte förstår är varför Lennart Matikainen överhuvudtaget inte lyfts fram så här långt. Han står ju trots allt på riksdagslistan.
Citera
2018-06-10, 09:59
Medlem
Jag håller med samtliga inlägg om att det måste börja hända grejer nu men jag är övertygad om att det med tre månader kvar börjar dra ihop sig till en riktig jäkla storm av slutspurt för AfS - Det låter väl logiskt att köra hårt sista tre månaderna ända in i kaklet.

Eftersom vi i gruppen får hjälpa till att bära AfS in i mål så ställer jag mig själv frågan och till alla andra. Vad är det absolut största man kunde göra inom svensk politik för att skapa rabalder och löpsedlar i riksmedia?
Citera
2018-06-10, 10:01
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ursäkta doomush, kan du förklara mer hur du menar?
vad står AFS för varför inte rösta SD ?
Tiden ligger för AFS Sverige håller på att rasa och SD har inte någon vision eller ideologi dom är som dom andra fast deras fråga är invandrare men dom skrapar bara på ytan

AFS måste tala om Sverige som de ska vara dom har redan rätt tänk som SD va en gång vädra ut allt bryt tabun tala så som svenskar gör runt kaffebordet

Våga att tala om Sverige som en vision och ideologi Bullerbyn 2018
Klaga kan alla göra men att bygga är långt svårare
Citera
2018-06-10, 10:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Jag håller med samtliga inlägg om att det måste börja hända grejer nu men jag är övertygad om att det med tre månader kvar börjar dra ihop sig till en riktig jäkla storm av slutspurt för AfS - Det låter väl logiskt att köra hårt sista tre månaderna ända in i kaklet.

Eftersom vi i gruppen får hjälpa till att bära AfS in i mål så ställer jag mig själv frågan och till alla andra. Vad är det absolut största man kunde göra inom svensk politik för att skapa rabalder och löpsedlar i riksmedia?

Att ta regeringen som gisslan känns lite överdrivet.
Citera
2018-06-10, 10:03
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Partiet använder väl alla plattformar som är möjliga att använda när det gäller att få ut videoklipp?

Det känner jag inte till. Vilka då?
Citera
2018-06-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Partiet använder väl alla plattformar som är möjliga att använda när det gäller att få ut videoklipp?
Jag är ingen teknikfreak, vilka andra lättillgängliga plattformar finns det som är snabbt googlingsbara. Vitsen med videoklipp är att nå ut framför allt till de som inte redan är frälsta men nyfikna.
Vi har inbäddat i twitterflödet och facebook men mer? Instagram?

Alltså, vanligt bonnfolk ska kunna få tag i klippen, hur?

Frågan är seriöst ställd
Citera
2018-06-10, 10:10
Medlem
Citat:
Jag är ingen teknikfreak, vilka andra lättillgängliga plattformar finns det som är snabbt googlingsbara. Vitsen med videoklipp är att nå ut framför allt till de som inte redan är frälsta men nyfikna.

Frågan är seriöst ställd

AfS har det här vad gäller sociala medier:
Facebook - Check!
Instagram - Check! (Bannade)
YouTube - Check! (Bannade)
Twitter - Check!
Vimeo - Check!

Vad finns mer? Snapchat känns ju kanske inte sådär jättefräscht...
Citera
2018-06-10, 10:20
Medlem
Citat:

Frågan är seriöst ställd

Jag tycker man jobbar på ganska bra med det man kan. Framförallt Facebook går ju väldigt bra men det som måste till nu är ut bland folk irl med torgmöten, flygbladsutdelning, prata med människor osv i stor skala över hela landet.

Sen att MSM inte skriver något om partiet kan inte AfS styra men förhoppningsvis kan man utnyttja lokalmedia lite bättre i samband med tex torgmöten.

Bra diskussion för övrigt. Det var ett tag sen.
Citera
2018-06-10, 10:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Facebook - Check!
Twitter - Check!
Vimeo - Check!

Diskussionen var gällande bristen på kvaliteten när det kommer till deras media satsning, inga intervjuer med kända youtubers, inga medlemmar som gör egna videos samt deras brist på chockerande språkbruk.

Att man blir bannade från instagram och Yotube, gör det inte omöjligt att nå ut med sitt budskap genom andra youtubers som redan har en stor etablerad tittarskara.
Snarare lättare att nå ut med sitt budskap där.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-10 kl. 10:27.
Citera
2018-06-10, 10:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tycker man jobbar på ganska bra med det man kan. Framförallt Facebook går ju väldigt bra men det som måste till nu är ut bland folk irl med torgmöten, flygbladsutdelning, prata med människor osv i stor skala över hela landet.

Sen att MSM inte skriver något om partiet kan inte AfS styra men förhoppningsvis kan man utnyttja lokalmedia lite bättre i samband med tex torgmöten.

Bra diskussion för övrigt. Det var ett tag sen.

Det är jättebra och för att diskussionen inte bara skall bli negativ, så finns det självklart bra saker de gör.
Tycker deras torgmöten var riktigt, riktigt bra...men filmningen och klippning var det inte.
Detta är viktigt.

Vad för innehåll är det som sprids på Facebook? Hur många läsare i snitt har de där?
Citera
2018-06-10, 10:23
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Facebook - Check!
Twitter - Check!
Vimeo - Check!

AfS har också en egen hemsida, som de bör uppdatera oftare, samt där man kan lägga upp/borde laddat upp, de filmer som blockats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in