Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 01:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
Varför är 5000 kvotflyktingar lagom?Är det bäst för Svenskarna?
Sveriges riksdag ska verka för svenskarnas bästa - hur svårt kan det vara att fatta.

Det är inte lagom, man kan gärna minska efter men det är en bra början, inte sant? 5000 < 150 000 (?). Med den kvotnivån skulle det ta 30 år av SD styre innan man tagit emot lika många som under hela 2017.
Citera
2018-08-12, 01:31
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn

Angående afs så har jag inget problem att se dem i riksdagen eller för den delen stödrösta på dem i senare val, men.. då måste de dels göra sig av med alla de värsta rötäggen som gått över till afs från SD. De som skrivit att man ska hänga folkförädande politikerna, ge dem nackskott etc. etc.

Vilka personer på AfS riksdagslista säger detta?
Citera
2018-08-12, 01:50
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Vilka personer på AfS riksdagslista säger detta?

Jag får leta imorgon. Men majoriteten av de som gått över till afs kommer just från SD. Finns inget annat parti som de kan ha kommit från, om inte från afs. Vissa har lämnat frivilligt, men majoriteten har troligen blivit uteslutna. Vissa har gjort en hel del underliga uttalanden.

Oavsett, kommer man tillrätta med detta så är det ett steg på vägen för att jag ska se annars på partiet.
Citera
2018-08-12, 01:56
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Jag får leta imorgon. Men majoriteten av de som gått över till afs kommer just från SD. Finns inget annat parti som de kan ha kommit från, om inte från afs. Vissa har lämnat frivilligt, men majoriteten har troligen blivit uteslutna. Vissa har gjort en hel del underliga uttalanden.

Oavsett, kommer man tillrätta med detta så är det ett steg på vägen för att jag ska se annars på partiet.

Så du slängde bara ut dig en fullständig substanslös anklagelse i hopp om att smutskasta AfS? Inte undra på att du är en "heja Jimmie" person..
Citera
2018-08-12, 02:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Är inte runt 100 pers ganska litet antal i en sådan stor stad som STHLM?
Svårt att säga idag när allt finns på nätet, skulle jag säga. För att få reda på deras budskap behöver man ju inte pallra sig till ett torgmöte, utan det gör nog folk mest för upplevelsen.

Sedan är det det väl också en faktor att nationalister inte gärna skyltar med sin partitillhörighet. Man kan ännu inte ens säga öppet att man är Sverigedemokrat, än mindre AfS-sympatisör; så upplever i alla fall jag det som tjänsteman.
Citera
2018-08-12, 02:14
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så du slängde bara ut dig en fullständig substanslös anklagelse i hopp om att smutskasta AfS? Inte undra på att du är en "heja Jimmie" person..

Det var bara idag som William Hahne i sitt tal sade att Fredrik Reinfelt var en landsförrädare och att han ska kämpa för att han ska dömas under riksrätt. 99% av Sveriges befolkning ryser när de hör sådant. Personer som ser så på vår demokrati på detta sätt är tveksamma val, men detta kommer afs ha problem med i framtiden, om de ens kommer in i riksdagen.
Citera
2018-08-12, 02:15
Bannlyst
Citat:
Det kallas demokrati. Jag är inget fan av Reinfelt men att kalla folk för landsförrädare och att kalla till deras avrättning är odemokratiskt och skadligt. Sådana som du är anledningen till att afs kommer ha det svårt att locka väljare, om man ens kommer in i riksdagen.

Om "demokrati" går ut på enligt din egen utsago att sälja ut landet till minsta möjliga pris till globalister samtidigt som man byter ut den inhemska befolkningen mot en primitiv skara kamelryttare och stäppfolk utan förankring i habitatet, som dessutom är väldigt brottsbenägna mot värdfolket med alla möjliga övergrepp! Ja, då ser jag hellre en riktig demokrati träda in dvs Platons.

Jag brukar inte läsa alltför mycket utav vad lågpresterande hjon skriver, så jag har alltså missat dina tidigare försök att värva folk in i din bataljon för begåvningsreserven. Men naturligtvis är det ingen som kommer avrättas utan en riktig rättegång där straffskalan ligger i paritet med själva brottet. Vi kommer ha väldigt rättssäkra rättegångar för grovt kriminella, landsförräderi är inget vi tar enkelt på, så du kan lugna ner dig nu.

Sådana som dig är orsaken varför Sverige är på dekis, ingen klarsyn i magnituden med de gigantiska problem vi har, ett som är säkert, vågar man kalla en spade för en spade ja då kan man lösa det mesta. AFS tåget har inga bromsar och det slutar inte i riksdagen, det är bara början! Gör Sverige Mäktigt Igen!
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-08-12 kl. 02:17.
Citera
2018-08-12, 02:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja:
https://www.youtube.com/watch?v=-aev3PnLVmk
https://www.youtube.com/watch?v=bSi5I78Vxvw
Framgår inte hur nära dom kom och när dom isfl avlägsnades...vilket jag aldrig hört talas om förekommer ifrån polisens sida tidigare
Citera
2018-08-12, 02:19
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Om "demokrati" går ut på enligt din egen utsago att sälja ut landet till minsta möjliga pris till globalister samtidigt som man byter ut den inhemska befolkningen mot en primitiv skara kamelryttare och stäppfolk utan förankring i habitatet, som dessutom är väldigt brottsbenägna mot värdfolket med alla möjliga övergrepp! Ja, då ser jag hellre en riktig demokrati träda in dvs Platons.

Jag brukar inte läsa alltför mycket utav vad lågpresterande hjon skriver, så jag har alltså missat dina tidigare försök att värva folk in i din bataljon för begåvningsreserven. Men naturligtvis är det ingen som kommer avrättas utan en riktig rättegång där straffskalan ligger i paritet med själva brottet. Vi kommer ha väldigt rättssäkra rättegångar för grovt kriminella, landsförräderi är inget vi tar säkert på, så du kan lugna ner dig nu.

Sådana som dig är orsaken varför Sverige är på dekis, ingen klarsyn i magnituden med de gigantiska problem vi har, ett som är säkert, vågar man kalla en spade för en spade ja då kan man lösa det mesta. AFS tåget har inga bromsar och det slutar inte i riksdagen, det är bara början! Gör Sverige Mäktigt Igen!

Demokrati handlar om att folk har en åsikt, driver denna och inte straffas för det. Varför ska ni lilla klick på 0,5-1,5% (max) tro att ni är bättre än övriga befolkningen som faktiskt röstat på de partier som ni kallar förrädare. Detta är ju helt emot demokratins grund.

Jag tycker inte om dessa politiker som du nämner, men visst fan förstår jag att man inte kan straffa folk som tycker på ett annat sätt än jag själv. Denna princip förstod man så tidigt som 508 f.kr i antika Grekland, medan du är så pantad att du inte ens förstår den idag.

Driv era åsikter utan att gå emot denna värdefulla princip och utan att försöka vara en direkt motpol till de anti-demokratiska vänsterkrafterna genom att härma deras beteende. Först då kommer jag få en respekt för er som SD:are.

Detta är ett råd från mig till er för att jag vill se AfS i riksdagen en dag, inte för att jag vill förgöra ert parti.
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-12 kl. 02:27.
Citera
2018-08-12, 02:41
Medlem
Reinfeldt kommer att få svara för sina handlingar förr eller senare. Man kan inte göra vad han har gjort och gömma sig bakom ett demokratiskt mandat. I stort sett ingen av hans väljare röstade på den politiken.
Citera
2018-08-12, 02:42
Medlem
Wow, har inte riktigt lagt märke till att AfS annonserar på Flashback. Någon skrev det tidigare minns jag nu i efterhand, men det är först nu som jag själv noterade att de annonserar flitigt. Nästan i varje forumdel (med några få undantag som sex- och drogforumet) annonserar de, och vid varje sidouppdatering brukar de finnas med någonstans på sidan. Smart att annonsera på Flashback där väldigt många invandringskritiker håller till. Gillar även den större annonsen som ibland dyker upp högst upp som jag såg för första gången nu:

"Dags att åka hem... för en halv miljon. Minst".

Gillar det där "minst" på slutet. En mycket viktig detalj.
Citera
2018-08-12, 02:46
Bannlyst
Citat:
Demokrati handlar om att folk har en åsikt, driver denna och inte straffas för det. Varför ska ni lilla klick på 0,5-1,5% (max) tro att ni är bättre än övriga befolkningen som faktiskt röstat på de partier som ni kallar förrädare. Detta är ju helt emot demokratins grund.

Jag tycker inte om dessa politiker som du nämner, men visst fan förstår jag att man inte kan straffa folk som tycker på ett annat sätt än jag själv. Denna princip förstod man så tidigt som 508 f.kr i antika Grekland, medan du är så pantad att du inte ens förstår den idag.

Demokrati handlar om att folk har en åsikt, driver denna och inte straffas för det.

Verkligen? Så alla som talat emot massinvandringen, folkutbyte, kulturmarxistiskt flum som normkritik, HBTQ, genusgalenskap mm de senaste 30 åren har alltså inte straffas för det. Det är ju därför de goda demokratiska tidningar som till största delen ägs av Bonnierfamiljen ägnar sig åt att hänga ut invandringskritiska svenskar och statuera ett exempel om man inte rättar sig in ledet och håller tyst om de övergrepp som sker mot det svenska folket så förlorar du jobbet och blir brännmärkt för all evig tid. Du är ett praktexempel på ett korkat får. Du har ingen politisk bildning alls men Booma du loss, så får vi andra lite lyteskomik utan att betala för det.

Om nu SD ökar kraftigt kanske det är en kompass ifall de inte bedriver en politik som är tillräcklig att rädda Sverige att det finns potential för ett parti som AFS som kan axla den rollen istället.

I forntidens Grekland hade givetvis en sådan som Reinfeldt aldrig kunnat bli vald, landsförrädare blev dräpta utan rättegång.

Mäktigt med den jordbävning som kommer äga rum när AFS kommer in på valnatten, kan jag få en extra citronskiva till dina tårar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in