Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 17:50
Medlem
wwrs avatar
Jag är inte alls insatt i personerna. Men Kasselstrand retweetar detta.
https://mobile.twitter.com/niklasorrenius/status/965669567170215941
Vad kan avsikten vara med det?

...

Många menar ju att SD svikit sina ursprungliga målsättningar. Hur belägger man det, gällande t.ex invandringspolitiken? Jag hittade bara detta som ju är allmänna påståenden.
https://sd.se/var-politik/invandringspolitik/

Jag tror jag har sett att SD t.ex vill öka mängden kvotflyktingar.

Det kan ju vara av stort intresse för den som väljer mellan AfS och SD.
Citera
2018-03-02, 17:51
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad gör ett mellanmjölksparti till ett mellanmjölksparti?

skulle nog hävda att man kan likna det vid SD runt valen 2006-2010. Det är nog inget program likt SVP vi kommer få bevittna.
Citera
2018-03-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det kommer att livestreamas enligt Gustav Kasselstrand. Var vet jag inte men information lär komma snart.

Var har GK gett info om lanseringen?
Citera
2018-03-02, 17:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Var har GK gett info om lanseringen?

Twitter.
Citera
2018-03-02, 17:59
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur kan man följa detta?

AfS kommer att sända live via Youtube på måndag kl 20:
https://www.youtube.com/watch?v=w_tTwCmwcjQ
Citera
2018-03-02, 18:05
Medlem
Namnet är så jävla cringe. Dessa germanofiler kopierar rakt av AfD namn och byter Deutchland mot Sverige.
Citera
2018-03-02, 18:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Namnet är så jävla cringe. Dessa germanofiler kopierar rakt av AfD namn och byter Deutchland mot Sverige.

Alternative für Sverige?
Citera
2018-03-02, 18:16
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag skulle säga att det är fel att kalla FriaTider Alt-Höger. För det är de inte. Alt-Höger är de som Rikard Spencer och Cristoffer Dullny är. De pratar mer om judarna och ras. FriaTider och Kasselstrand är mellan det och SD nu. Jag skulle kalla dem riktiga SDare. Gustav Kasselstrand är som SD som det var förut.
Jo, Fria tider är althöger, fast på ledarplats, men det slår inte igenom på nyhetsplats om man säger så.

Om du följer Fria Tiders twitter-konto så kommer du se att de (Sannolikt är det väl Widar Nord, FTs grundare som twittrar) ligger väldigt nära althögern, åtminstone avsevärt närmare althögern och explicit vit/europeisk identitarianism än kulturnationalism och den öppna svenskheten som SD förfäktar. Kontot retweetar regelbundet folk inom althögern.

Vidare så skriver ju profilen Oskorei/Joakim Andersen krönikor/ledare i Fria Tider regelbundet nu för tiden, och han är ju mest känd som en identitär som länge skrivit bildade och intellektuella texter på Motpol där han varit ärlig och öppen med att det finns ett skadligt judiskt inflytande såväl som biologiska skillnader mellan raser och etniciteter, men Andersen fokuserar inte på att kritisera grupper utan strukturer (Som han själv uttrycker det) och har ett ganska mjukt och torrt korrekt och akademiskt tilltal så han är mycket långt från att ägna sig å så kallat "näthat". Och Motpol drivs ju av Daniel Friberg, som ju också ligger bakom Nordisk Alternativhöger och också samarbetar med, tada, Richard Spencer.

Althögern rymmer faktiskt många olika ideologier och taktiska approacher (Även om fyra saker enar: 1 Att det finns biologiska skillnader mellan folk och raser som påverkar dessas kognitiva förmågor och temperament 2 Att judarna har haft ett inflytande på västvärlden som drivit väst mot mångkultur/massinvandring/HBTQ/feminism etc, alltså vänsterradikalism i allmänhet 3 Att man ser behovet av att vita organiserar sig kollektivt för att tillvarata sina intressen 4 Att man vägrar cucka för att få acceptans från vänstern/liberaler) från de som talar mjukt men öppet om vår tids mest förbjudna sanningar till de som trollar judiska journalister genom att skicka gaskammarbilder till dem på Twitter (För övrigt pågår det just nu en diskussion mellan olika inflytelserika profiler inom althögern där många lutar åt att man ska välja en något mindre konfrontativ approach än vad man gjort hittills).

Om du vill ha ett exempel på en althögerprofil som alltid haft ett mycket mjukt tilltal rekommenderar jag videomakaren Way of the World, som sannolikt blev bannad från Youtube just för att han är lugn och sansad, så han finns numera på videosajten Bitchute, jag rekommenderar särskilt videorna 1 A GROOVY Plan for White Genocide https://www.bitchute.com/video/9BPyLijvdwwZ/ och 2 The ONE Truth Jordan Peterson WON'T Tell You https://www.bitchute.com/video/kLQ0XFkc3zGy/. Etablissemanget verkar uppfatta de mest sansade althöger-rösterna som det största hotet men om de har rätt eller fel vet ju faktiskt inte någon.

Så jo, det bästa sättet att beskriva Fria Tider ideologiskt är faktiskt som althöger (Även om nationalkonservatism, paleokonservatism, paleolibertarianism, identitarianism, etnonationalism också är ord som passar in på dem). Därför är det givet att de kommer, åtminstone implicit, stödja AfS.
Senast redigerad av anenome 2018-03-02 kl. 18:27.
Citera
2018-03-02, 18:45
Medlem
Nej detta är inget alternativ för mig. Mycket pga de har valt att lansera partiet så tätt inpå valet. Även hur bra än deras partiprogram verkar vara.
Citera
2018-03-02, 18:53
Medlem
Tubleross avatar
Tänk er Paula Bieler som ledare för SD? Det får mig att vilja spy i munnen.

SD:s partiledning består av ett gäng gamla skinnskallar som är extremt handlingsförlamade och som på allvar tror att de ska värva kvinnor genom att ha ett mer liberalt perspektiv.

AFS har mitt fulla stöd och kommer utan tvekan få min röst 2018. Har lyssnat på Kasselstrands podd nu i snart två år. Det finns ingenting som säger att han inte har potential att bli en fantastiskt partiledare.

Jag tror jag talar för en hel del människor när jag säger att det är nog nu!
Citera
2018-03-02, 19:18
Medlem
JustZlatans avatar
Jag slänger hellre bort min röst på Medborgerlig Samling än på suspekta partier som AfS. Men givetvis kommer jag inte slänga bort min röst heller. Det enda partiet man kan rösta på utan att kosta bort sin röst är på Sverigedemokraterna - det enda oppositionspartiet. Allt annat är förlorat.
Citera
2018-03-02, 19:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag slänger hellre bort min röst på Medborgerlig Samling än på suspekta partier som AfS. Men givetvis kommer jag inte slänga bort min röst heller. Det enda partiet man kan rösta på utan att kosta bort sin röst är på Sverigedemokraterna - det enda oppositionspartiet. Allt annat är förlorat.

Vad är suspekt med Alternativ för Sverige? Globalisterna inom Medborgerlig Samling är betydligt mer suspekta än Gustav Kasselstrand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in