Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-14, 12:38
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Om man tittar på antalet sökträffar på Google:
"Medborgerlig samling", ungefär 31 500
"Alternativ för Sverige", ungefär 75 100

Trots att AfS startade senare än MED, så har de lyckats få mer exponering på internet.

Det här var ingen vidare bra metod.
Dels får man träffar angående det gamla partiet Medborgerlig samling som fanns på 1960-talet.
Sedan används frasen "alternativ för Sverige" i andra sammanhang än som benämning för partiet AfS.

Gör man samma sökningar men begränsar tidsintervallet till det senaste året får man bort majoriteten av alla irrelevanta träffar.
"Medborgerlig samling", ungefär 2 390
"Alternativ för Sverige", ungefär 8 970

Tittar man på träffarna för "Alternativ för Sverige" under det senaste året verkar ungefär 20 procent vara träffar som inte har med partiet att göra. Medan träffarna för "Medborgerlig samling" nästan uteslutande handlar om partiet MED.

"Google Trends" mäter antalet sökningar som gjorts.

1,5 år tillbaks - tills idag, "Medborgerlig samling" VS "Alternativ för Sverige" VS "Sverigedemokraterna":
https://trends.google.se/trends/explore?date=2016-08-14%202018-03-14&geo=SE&q=%22Medborgerlig%20samling%22,%22Altern ativ%20f%C3%B6r%20Sverige%22,%22Sverigedemokratern a%22

Tittar man på de senaste 5 åren ser man att antalet sökningar på "Sverigedemokraterna" ökade rejält inför valet 2014. Tyvärr verkar Google trends ha en bugg, när man jämför längre tidsintervall verkar de använda sig av något slags släpande medelvärde som drar ner peakar för söktermer som haft ett lågt medelvärde. Så det går inte riktigt att se hur stor peaken var vid lanseringen av AfS i förhållande till peakarna för SD. Men mätningen ger en fingervisning, och man får i alla fall lite perspektiv på det hela.

De senaste 5 åren, "Medborgerlig samling" VS "Alternativ för Sverige" VS "Sverigedemokraterna":
https://trends.google.se/trends/explore?date=today%205-y&geo=SE&q=%22Medborgerlig%20samling%22,%22Alterna tiv%20f%C3%B6r%20Sverige%22,%22Sverigedemokraterna %22
Citera
2018-03-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag håller med dig helt och hållet, men det är en annan diskussion.
Jag tror man måste inse att alla invandringskritiska väljare inte går att rymma i ett parti. Det krävs minst två (ett höger och ett vänster) partier för att ens ha en chans att kunna dra till sig alla invandringskritiska väljare som f.ö. utgör en majoritet av Sveriges befolkning.

Det är illa nog att vi inte har ett konservativt parti i Sverige, men att det skulle vara så jävla illa att folk inte vet vad konservativa partier står, det trodde jag verkligen inte…

Ofattbart obildat inlägg!

Helt fel!
Så länge invandraren är självförsörjande är det ett plus.
Det är inget plus om invandraren ägnar en timme i vecka åt att i statlig regi diskutera varför man bör försöka undvika våldta svenne-hora…

Jag bakar samman tre av dina inlägg till ett.

1. Jag tror det är viktigt att tänka i "israel-banan" redan från start så inte ytterligare ett parti blir kuppat av dem. Jag befarar att det är det som hänt SD. Gate keeper mentaliteten att "jaja, nu är det många invandrare här men vi kan inte sparka ut människor som fått UT och medborgarskap eller som är födda i landet så vi får göra det bästa av situationen" så sparkar man ut några kriminella eller terrorister för syns skull. Globalistens syfte är då uppnått och den lättlurade befolkningen tror SD gjort skillnad eftersom de bara bromsat förstörandet av Sverige och folkmordet på svenska folket.

2. Ja, det är sannerligen skrämmande obildat. Den äldre generationen behövs för att uppfostra, utbilda och leda de yngre, idag mer än någonsin.

3. Jag vill dra det ännu längre.
a) Om denne arbetar som tex tolk så är det inget plus för Sverige även om personen i sig är självförsörjande.
b) Inte heller om denne arbetar som busschaufför samtidigt som det går arbetslösa svenskar som kunde tagit det jobbet, men invandraren blev inkvoterad, dvs det man kallar undanträngningseffekter.
c) Inte heller om denne arbetar och men har fru som går hemma, har fyra barn som får hemspråksundervisning och tar upp skolplatser och belastar välfärden eller ännu värre är ute på kvällarna och bränner bilar och misshandlar och våldtar svenskar.
Citera
2018-03-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbibumbibear
Kolla de första 5 sekunderna i detta klipp. Längst fram vid scenen står en tant som alla ser inte är riktigt frisk. Maggi Haglund sträcker händerna i luften som hon skulle vara besatt. Ingen frisk person beter sig så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/KvlJv5/kasselstrand-sd-slits-isar-av-destruktiva-strider

Kan ju vara så att Gustav mfl inte visste att den senila tanten var på plats, men låter man personer som Maggi Haglund som har någon diagnos vara med på och fronta partiet när det är mycket media på plats så förlorar man all trovärdighet. Tanten är väl typ 70 år men ser ut att vara 95 vilket beror på den medicin hon tar mot sin sjukdom. AfS - Alternativet för senila? Riskerar att bli det om man inte stramar upp organisationen.

Hon skall visst vara närmare 80 så åldern kanske börjar ta ut sin rätt till viss del med om möjligen ändringar i mimik och kroppspråk och lite allmänt beteende. Kanske inget att lägga för stor vikt vid.

Sagt med en viss åortion reservation då jag inte sett klippet.

/Incestuous
Citera
2018-03-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast nu pratar vi om folk som "har varit kriminella". Vi pratar alltså om att straffa folk i efterhand. När de redan fått sitt straff.

Tror inte det ens är lagligt möjligt. Har inte domstolen dömt för utvisning så kan man inte i efterhand döma för det. Är en självklarhet.
Lite som att bli dömd till böter men ett år senare så ändrar man sig och dömer till fängelse.
Här domen vunnit laga kraft så kan man inte gå in och ändra.
Förstår väl vem som helst.

Bara så du vet, staten gör precis som den vill. Stater bryter mot internationella avtal hela tiden utan några större konsekvenser.

Det man ska fokusera på är att landsförrädarna gått emot folkviljan i decennier och att det är det man nu ska rätta till.

Rättar vi inte till det här är Sverige som nation och svenska folket som ett unikt folk utraderat för all framtid. Det går inte att rätta till det längre fram. Skulle det bli några konsekvenser av repatriering/deportering så får man ta det. DET går att rätta till och överleva, men inte det andra.
Citera
2018-03-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Saknar man koppling till sitt hemland så nog är det ett straff. Att ryckas från den tillvaro som man byggt upp i Sverige till att ha ingenting, jo det är ett straff.
Borde ju inte vara några problem att folk frivilligt åka tillbaka om personerna de berör inte ser det som ett straff.

Jag rösta SD 2014, så jag är långt ifrån öppna gränser. Jag tror på liten kontrollerad invandring.
Jag är starkt för ett rättsväsende man kan lita på. Som framtida polis.

Och vad är en kriminell enligt dig?
Vi får vänta på AfS definition.

Om en familj bott i Sverige i 30 år men har anor från Mellanöstern, Somalia osv sedan tusentals år saknar man då koppling till sitt hemland? Varför behåller de sitt språk? Varför behåller de sina traditioner? Varför ska Sverige anpassa sitt samhälle till dessa främlingar? Varför ska det byggas moskéer? Varför får svenska barn inte gå i kyrkan på skolavslutningen? Svaret på detta är att de är här för att vi har haft ett fungerande samhälle som gjort oss rika och de är här för att ta del av dessa pengar. Svenska folket plundras framför våra ögon! Svenska folket har inte råd så offentliga Sverige lånar pengar för att kunna ge till invandrarna. Vilka sitter på de internationella bankerna? Vem tjänar på att vi skuldsätter oss bortom vansinne? Om jag inte missminner mig så skickar invandrarna ett par hundra miljarder till sina hemländer. Pengar vi lånat, för att ge dem kommer inte vårt samhälle till godo utan andra länder. Vi sitter med lånet, räntan och amorteringen och en jävla massa främlingar som fortsätter kosta pengar i Sverige!

Enstaka, assimilerade individer som fungerar i samhället är inga problem, men vi har hundratusentals/miljoner av dessa och då riskerar det påverka oss och då är det ett problem.

Vad skulle du säga om Kina eller Indien plötsligt skickar 100 eller 500 miljoner av sina invånare till afrikanska eller sydamerikanska länder och dessa länders kulturer, traditioner, folk osv utrotas. I det läget skulle alla kalla det folkmord. Det är det som pågår i Europa och i synnerhet i Sverige.

I Sverige har vi ungefär 20 stora invandringsgrupper. Brottslighet och arbetslöshet varierar stort mellan dessa grupper. I de flesta av dem så försörjs majoriteten av svenska folket. Små mängder inga större problem, men stora mängder som i Sveriges fall så medför det gigantiska problem. Bara för att ett fåtal har riktigt arbete eller för att att alla inte våldtar/begår brott så har det i Sverige blivit förbjudet att kritisera och yttra kritik mot den kraftigt ökade ekonomiska belastningen och de skenande grova vålds och sexualbrotten.

Är du en blivande Södertörnspolis, eller?
Citera
2018-03-14, 13:50
Medlem
Av alla småpartier som i år ställer upp i valet så tycker jag att AFS verkar vara det mest intressanta.
Citera
2018-03-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Ni har fel fokus mina vänner. Även om man tror och hoppas att AFS och SD är de som ska rädda Sverige bör man inte hänga upp sig på valet 2018. Valet i höst kommer inte resultera i någonting annat än att vi möjligen kommer få några andra sossar än Socialdemokraterna i regering och att dessa kommer försöka ställa om sin politik i linje med populismen och samtidigt försöka få alla att tro att de alltid tyckt så. Det troligaste är att det blir ännu mer extrema Decemberöverenskommelser och fler inskränkningar av individers rättigheter osv. Betänk följande:

1, Många som röstar på SD följer alternativa medier. Om SD har 25% av rösterna (Sentio) och 80% av dessa kan tänka sig att rösta på ett mer invandringskritiskt parti betyder det att AFS då har möjlighet att värva 20 av dessa 25%. Det kommer naturligtvis inte ske men att de skulle ta så många av dessa så de kommer upp i 4% är faktiskt inte omöjligt. Dessutom finns det nog Moderater och Kristdemokrater som anser att SD:s invandringspolitik är den minst dåliga bland riksdagspartierna men att deras ekonomiska politik är för vänster. Dessa kan också bli mer attraherade av AFS än SD. Dessa väljare läser nog också alternativa medier i högre utsträckning än snittet då entreprenörer och företagare ofta har ett större samhällsintresse än vänsterpack.

2, Om AFS får 1% eller mer får de väl valsedlar automatiskt utdelade till nästa val?

3, Om AFS får mer än 2% får de partistöd.

4, Alternativa medier har haft ett otroligt genomslag denna mandatperiod och kommer ha än mer så inför valet 2022.

Långsiktigt är valet 2018 helt ointressant och man ska inte bry sig så mycket om det. Rom byggdes inte på en dag och Sveriges framtid avgörs inte i ett val, oavsett vilken framtidsvision man har.
Ja men det jag är rädd för att det inte kommer gå och lösa typ 2030. Hur många % av barnen som föds idag är etniska svenskar? Och hur många etniska svenskar finns det som är i ett förhållande med icke etniska svenskar? Det svenska folket kan utrotas lättare än vad det verkar specielt när mer svenskar flyttar utomlands.
Citera
2018-03-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Ditt spammande kring detta går i princip ut på att det inte är möjligt att förändra status quo på grund av logistiska svårigheter. Du kräver ett system som är vattentätt på alla fronter, en fullständig lösning som täcker upp för alla specialfall och där allting är 100 % rättssäkert (som om mångkulturen vore rättssäker... det säger du inget om) och ingen någonsin kommer i kläm. Precis samma argumentationsfigurer som personer som Sargon of Akkad och andra använt i debatt med alt-rightare om etnostaten. Sådant syftar till en enda sak: att förstöra diskussioner, att underminera legitimiteten hos en politik som tillvaratar vitas intressen (i det här fallet svenskar). Var klar över att folk vet vad du håller på med. Ingen bör diskutera med en person som dig.

Tack! Mycket bra inlägg och jag tar till mig det sista du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Eftersom det är fakta att över 90% asylsökare har slängt sina pass när de passerar gränsen, samt fortsätter obstruera i asylutredningarna, finns det ju som sagt redan där en ocean att ösa ur. Att du personligen tycker att det är lite besvärligt och jobbigt har ju inte med sakfrågan att göra. Det finns hur många PUT, asylklassningar och medborgarskap givna på felaktiga grunder och uppgifter som helst. Vid något tillfälle kommer denna kriminalitet att få sin konsekvens. Brott och ohederlighet ska alltid straffas och beivras. Vi ska inte se till den fifflande asylantens bästa i första hand, utan vad som är bäst för Sverige.

Precis som Göran Perssons regering raderade Tsunamibanden och precis som Dan "kräket" Eliasson raderade all e-posthistorik på FK när han slutade så kommer man säkert ha sett till att radera eller "fixa" alla ansökningar på migrationsverket gott och väl i tid innan någon kritisk kan få insyn i vad som skett.

Som jag ser det innebär det att precis alla som kommit innan definitivt 2000 men kanske rent av innan 1990 måste nagelfaras. Då blir utgångspunkten att alla är utvisningsfall och därefter ser man om det finns något som kan förhindra det, tex namn som aldrig figurerat i FUP:ar osv, korrekt inlämnade skattedeklarationer som visar nivåer man rimligtvis kan försörjt sig på osv.

Här får Sverige tillämpa omvänd bevisbörda. Ska du stanna är det upp till dig att visa att du är assimilerad, är 100% ren och att dina dokument inte kan misstänkas vara förfalskade. Precis som Amriswill skriver ovan, folk kommer komma i kläm och det är bara att inse och acceptera det. Det handlar inte om dem utan om oss.

Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Ni har fel fokus mina vänner. Även om man tror och hoppas att AFS och SD är de som ska rädda Sverige bör man inte hänga upp sig på valet 2018. Valet i höst kommer inte resultera i någonting annat än att vi möjligen kommer få några andra sossar än Socialdemokraterna i regering och att dessa kommer försöka ställa om sin politik i linje med populismen och samtidigt försöka få alla att tro att de alltid tyckt så. Det troligaste är att det blir ännu mer extrema Decemberöverenskommelser och fler inskränkningar av individers rättigheter osv. Betänk följande:

1, Många som röstar på SD följer alternativa medier. Om SD har 25% av rösterna (Sentio) och 80% av dessa kan tänka sig att rösta på ett mer invandringskritiskt parti betyder det att AFS då har möjlighet att värva 20 av dessa 25%. Det kommer naturligtvis inte ske men att de skulle ta så många av dessa så de kommer upp i 4% är faktiskt inte omöjligt. Dessutom finns det nog Moderater och Kristdemokrater som anser att SD:s invandringspolitik är den minst dåliga bland riksdagspartierna men att deras ekonomiska politik är för vänster. Dessa kan också bli mer attraherade av AFS än SD. Dessa väljare läser nog också alternativa medier i högre utsträckning än snittet då entreprenörer och företagare ofta har ett större samhällsintresse än vänsterpack.

2, Om AFS får 1% eller mer får de väl valsedlar automatiskt utdelade till nästa val?

3, Om AFS får mer än 2% får de partistöd.

4, Alternativa medier har haft ett otroligt genomslag denna mandatperiod och kommer ha än mer så inför valet 2022.

Långsiktigt är valet 2018 helt ointressant och man ska inte bry sig så mycket om det. Rom byggdes inte på en dag och Sveriges framtid avgörs inte i ett val, oavsett vilken framtidsvision man har.

Helt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Av alla småpartier som i år ställer upp i valet så tycker jag att AFS verkar vara det mest intressanta.

Så ser jag det för stunden också.
Citera
2018-03-14, 14:36
Medlem
oktoberfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Ett logiskt felslut av rang. Har båda parter alltså rätt i diskussioner där båda blir upprörda? För övrigt verkar du ha blivit mest upprörd. Måste ju med din logik betyda att jag har rätt då.

Hm, är alltså det du kallar "rasism och främlingsfientlighet" (tack för att du bekräftar att du är antivit) inget som har med ideologi att göra? Det brukar inte ens vänsterradikaler hävda i diskussioner med nationalister.

Vad har judisk makt med konspirationer att göra? Allt ligger i öppen dager.
Nej det har inget med ideologi att göra. Inte judenojja heller.
Citera
2018-03-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktoberfest
Nej det har inget med ideologi att göra. Inte judenojja heller.

Varför inte det?
Citera
2018-03-14, 15:06
Medlem
13% kan tänka sig att rösta på AfS.

https://alternativforsverige.se/13-kan-tänka-sig-att-rösta-på-alternativ-för-sverige/
Citera
2018-03-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
13% kan tänka sig att rösta på AfS.

https://alternativforsverige.se/13-kan-tänka-sig-att-rösta-på-alternativ-för-sverige/

En mycket intressant opinionsundersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in