Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 11:38
Medlem
AfS måste ses som ett projekt över åtminstone riksdagsvalet 2022.
Vid kommande riksdagsval så gäller det att i första hand bygga grund för kommande val.Allt utöver det bör ses som en bonus.
Vi har väl alla olika mål...men personligen så är jag nöjd med allting över 1 procent.Det måste vara golvet för ambitionerna anno 2018.

Taket ligger naturligtvis på över fyra procent.Jag bedömer mellan tumme och pekfinger att det finns en optimal potential för AfS i skrivande stund på runt sex procent...det vill säga ungefär de som röstade in SD i riksdagen 2010 och där många nu upplever en frustration över partiets liberalisering och tillvänjning till sjuklövern.

De närmast hysteriska yttrandena från herrar såsom Åkesson och Karlsson bör ses i detta sammanhang.De uppför sig ungefär såsom Reinfeldt gjorde när SD breakade den stora politiska scenen,och grundskälen är exakt lika.De inser naturligtvis vilken potential som föreligger och de inser vilka som främst kan förlora röster på det.
Citera
2018-04-25, 11:51
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celiaki
Jag ska försöka få tag på valsedlar. Jag håller med dig att man ska rösta med hjärtat, min politiska åskådning stämmer väl överens med AFS. Dock vill jag verkligen se en förändring av Sverige efter misshandeln av moder Svea under så många år. Jag vill ha in AFS men vill också att SD blir så stora som möjligt för att de ska kunna få reel makt.

Det vill vi allihopa. Reell makt kommer SD inte att få såvida de inte får en politisk majoritet, vilket är föga troligt.. Även om alliansen, vilket de helt uppenbarligen aldrig kommer att göra, skulle gå med på att regera med SD så har ju Jimmie redan sagt att det är M's invandringspolitik som gäller i det fallet.

Istället får vi satsa på att förändra det politiska klimatet. Folket måste få se våra odugliga politiker besvara jobbiga frågor samt se dem debattera mot en riktig opposition. Till slut kommer tillräckligt många förstå hur misskött landet är och realiteten av den allvarliga situationen vi befinner oss i kommer att sjunka in (kan man ju i alla fall hoppas).

Utöver det så är det bara positivt att få in ett nationalistiskt och ännu ett invandringskritiskt parti i riksdagen, i takt med att MP, KD, L osv åker ut. Förhoppningsvis finns det enbart partier som värnar om Sverige om några val

Övertyga mig gärna om varför SD med några procent extra skulle vara bättre än att få se Kasselstrand möta valfri toppolitiker på bästa sändningstid?
Citera
2018-04-25, 11:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vid kommande riksdagsval så gäller det att i första hand bygga grund för kommande val.Allt utöver det bör ses som en bonus.
Vi har väl alla olika mål...men personligen så är jag nöjd med allting över 1 procent.Det måste vara golvet för ambitionerna anno 2018.

Taket ligger naturligtvis på över fyra procent.Jag bedömer mellan tumme och pekfinger att det finns en optimal potential för AfS i skrivande stund på runt sex procent...det vill säga ungefär de som röstade in SD i riksdagen 2010 och där många nu upplever en frustration över partiets liberalisering och tillvänjning till sjuklövern.

De närmast hysteriska yttrandena från herrar såsom Åkesson och Karlsson bör ses i detta sammanhang.De uppför sig ungefär såsom Reinfeldt gjorde när SD breakade den stora politiska scenen,och grundskälen är exakt lika.De inser naturligtvis vilken potential som föreligger och de inser vilka som främst kan förlora röster på det.
Vid 1% får man gratis valsedlar.
Vid 2.5% får man partistöd.

Detta är värdefullt då jag är övertygad om att det bli regeringskris & extra val inom 2 år efter det ordinarie valet.
Citera
2018-04-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vid 1% får man gratis valsedlar.
Vid 2.5% får man partistöd.

Detta är värdefullt då jag är övertygad om att det bli regeringskris & extra val inom 2 år efter det ordinarie valet.

Över 2,5 procent vore ett alldeles förträffligt resultat.
Jag tror som du att ett extraval är mycket möjligt under kommande mandatperiod.
Det politiska läget har aldrig i modern tid varit så vanskligt som nu och när jag letar realistiska regeringsalternativ med god prognos att hålla i fyra år så kommer jag upp...nada.
Citera
2018-04-25, 12:04
Medlem
Vad som AfS behöver göra är att nå igenom mediabruset.
Hur väl partiet lyckas härvidlag kommer att avgöra hur bra valresultatet blir redan i år.
En välgenomtänkt reklamkampanj kanske,som gör avtryck på riksplanet?
Citera
2018-04-25, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Över 2,5 procent vore ett alldeles förträffligt resultat.
Jag tror som du att ett extraval är mycket möjligt under kommande mandatperiod.
Det politiska läget har aldrig i modern tid varit så vanskligt som nu och när jag letar realistiska regeringsalternativ med god prognos att hålla i fyra år så kommer jag upp...nada.
Ursäkta att jag låter som en språkpolis, men det är bara för att jag är livrädd för att folk skall tro att jag tillhör särskrivarnas nesliga skrå.

Extra val, är den korrekta termen.
Citat:
Nyval eller extra val är val som hålls då ett parlament upplösts.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyval

(Förlåt. I normala fall är jag ingen Besserwisser, men detta var en nödsituation)
Citera
2018-04-25, 12:07
Avslutad
Citat:
Vad som AfS behöver göra är att nå igenom mediabruset.
Hur väl partiet lyckas härvidlag kommer att avgöra hur bra valresultatet blir redan i år.
En välgenomtänkt reklamkampanj kanske,som gör avtryck på riksplanet?

Tycker de ska göra en kampanj med hård kall fakta all skit som hänt de senaste 12 åren.

Terrordåd
Skandal på sjukhus
Skandaler på skolorn och stök
Polisen
Kriminaliteten
Våldtäckterna
Bidragsfusk

Alla obekväma sanningar med källkritik tydligt och stort så att ingen kan prata sig ur eller skylla ifrån sig
Citera
2018-04-25, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Övertyga mig gärna om varför SD med några procent extra skulle vara bättre än att få se Kasselstrand möta valfri toppolitiker på bästa sändningstid?
Det ser jag nästan som viktigast.
Citera
2018-04-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tycker de ska göra en kampanj med hård kall fakta all skit som hänt de senaste 12 åren.

Terrordåd
Skandal på sjukhus
Skandaler på skolorn och stök
Polisen
Kriminaliteten
Våldtäkterna
Bidragsfusk

Alla obekväma sanningar med källkritik tydligt och stort så att ingen kan prata sig ur eller skylla ifrån sig

De har ju uppenbarligen folk i sina led som är närapå professionella inom videoredigering (jag kan inte tänka mig att de köpt in denna tjänst externt), så det gäller att skrida till verket och sätta ihop filmer som folk kan dela i sina flöden (och förhoppningsvis gör en del AfS:are också egna klipp). SD:s valfilm 2010 med burkakärringarna som kommer körande med sina barnvagnar var utmärkt. Siktet borde vara inställt någonstans där. Något som är provokativt och sant och förmår bryta igenom.

Varför inte göra en film om migrantkrisen 2015 som frågar folk om de vill hamna där igen. Ingenting skrämmer som okontrollerade folkmassor som strömmar in över gränsen. Och hotet är högst reellt.

I övrigt kan jag bara uppmana folk i tråden att engagera er för AfS på sociala medier. Skaffa särskilda konton med alias om ni inte vill eller kan använda era personliga. Diskutera, trolla, sprid memer, bilder och länkar, informera folk, ha inte för rå ton. Det är ganska många på t.ex. Twitter nu som stöttar AfS, men det behövs fler.
Citera
2018-04-25, 13:08
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det ser jag nästan som viktigast.

Då är vi två
Citera
2018-04-25, 14:14
Medlem
Citat:

Mycket riktigt. Blotta närvaron av en konkurrent till SD är ovärderlig och en procent är väl minimum för att utgöra hållbar plattform.

Slår blixten väl ned, kommer det gå undan. Och det är inom SD:s styvmoderligt behandlade folkrörelse det kan ske först. Där finns infrastrukturen i sociala medier och möjligheten till horisontell opinionsbildning människor emellan.

Hjärnspöket som måste övervinnas är att man måste kompromissa för att påverka. Att priset för att skydda det svenska är att förneka det, att kostnaden för mindre invandring är större kvotflyktingmottagning.

Förhandlar gör man - vid förhandlingsbordet. Bara en fåne kompromissar innan man ens är välkommen att sitta ned. Kommunicerar man den politik väljarna vill ha, behöver man inte fjäska för att få pruta - då kommer övriga partier att stjäla rubb och stubb.
Citera
2018-04-25, 14:59
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Några förslag:

1. Gör en youtubefilm som visar hur man skriver partinamnet rätt på en blank valsedel. Inkludera i filmen instruktionen att fotografera det man skrivit innan rösten avläggs. Eller ännu bättre: filma processen från skrift till mål i lådan.

2. Ge folk möjlighet att beställa hem valsedlar genom att de skickar in ett färdigfrankerat och -adresserat kuvert. En sedel per kuvert (för att undvika att politiska motståndare utnyttjar situationen för att jävlas). Visst kan det bli stor posthantering. Men det är ett positivt problem i så fall

3. Gör valsedlar tillgängliga för avhämtning på utvalda ställen i landet. En valsedel per hämtande näsa mot samtycke om notering av personnummer. Samordna genom lokala eller regionala företrädare.
Dina förslag var mycket bra. Det bästa är väl om man kan få så många lösningar som möjligt på plats så att folk kan välja vad de tycker är enklast.

Dels skrifltig instruktion på hemsidan som också innehåller en "filmruta" med länk till film på youtube som visar hur man gör för att rösta med en blank valsedel.

Dels möjlighet att beställa valsedlar genom att skicka in ett färdigfrankerat kuvert (Som var en mycket bra idé) och kanske, men mitt förslag är ju betydligt mer resursintensivt, möjlighet att beställa mha betalning med kontokort. Kanske bör kostnaden vara 20 kr så att partiet gör en liten vinst för att avhålla vänsterns försök till sabotage.

Angående 3 tror jag att det kan vara en lite väl svår sak att ordna. Potentiellt skulle de som står och delar ut valsedlarna behöva kontrollera varje individ mot en lista på flera tiotusen personnummer och dessutom, hur ska man hindra att folk inte uppger olika personnummer flera gånger och ytterligare, många kanske inte vill lämna sitt personnummer till en databas som implicerar att de kommer rösta på AfS. Men kanske kan man stå och dela ut två valsedlar (De lär ju bara kosta några öre i tryckkostnad) för en fem- eller tiokrona, no questions asked, där man betonar att allt överskott går till partiets valkampanj.
Senast redigerad av anenome 2018-04-25 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in