Citat:
Ursprungligen postat av
Celiaki
Jag ska försöka få tag på valsedlar. Jag håller med dig att man ska rösta med hjärtat, min politiska åskådning stämmer väl överens med AFS. Dock vill jag verkligen se en förändring av Sverige efter misshandeln av moder Svea under så många år. Jag vill ha in AFS men vill också att SD blir så stora som möjligt för att de ska kunna få reel makt.
Det vill vi allihopa. Reell makt kommer SD inte att få såvida de inte får en politisk majoritet, vilket är föga troligt.. Även om alliansen, vilket de helt uppenbarligen aldrig kommer att göra, skulle gå med på att regera med SD så har ju Jimmie redan sagt att det är M's invandringspolitik som gäller i det fallet.
Istället får vi satsa på att förändra det politiska klimatet. Folket måste få se våra odugliga politiker besvara jobbiga frågor samt se dem debattera mot en riktig opposition. Till slut kommer tillräckligt många förstå hur misskött landet är och realiteten av den allvarliga situationen vi befinner oss i kommer att sjunka in (kan man ju i alla fall hoppas).
Utöver det så är det bara positivt att få in ett nationalistiskt och ännu ett invandringskritiskt parti i riksdagen, i takt med att MP, KD, L osv åker ut. Förhoppningsvis finns det enbart partier som värnar om Sverige om några val
Övertyga mig gärna om varför SD med några procent extra skulle vara bättre än att få se Kasselstrand möta valfri toppolitiker på bästa sändningstid?