Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 03:01
Medlem
ExtremParanoias avatar
Att ingenting nämns om svenskens rätt till självförsvar dvs frihetligare vapenlagar är beklämmande, speciellt i denna prekära situation när det bokstavligen vankas inbördeskrig inom ett till två decennium och våldsbrotten idag redan är ett akut problem där polisen står handfallen.
Senast redigerad av ExtremParanoia 2018-04-14 kl. 03:03.
Citera
2018-04-14, 04:53
Medlem
rikastistorstans avatar
Okej, då vet vi vad rövmedias taktik mot Afs blir alltså. Fejka opinionsundersökningar och hela tiden proklamera ut att Afs inte har en chans att bli mer än någon promille stora. En vidrig taktik förstås men man får ju ge dom att det är betydligt smartare än att dra fram rasistkorten. Förhoppningsvis så finns det något ärligt institut kvar som kan redovisa ärliga siffror.
Citera
2018-04-14, 07:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Snarlika trådar sammanfogade.

Strix/Mod
Citera
2018-04-14, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Om du istället väljer att rösta på, som jag tidigare föreslog, det parti vars politik ligger dig närmast om hjärtat så slipper du ångra ditt val öht.

Eller just det, det är ju Valstrategen själv jag pratar med. Eftersom att den Sverigevänliga oppositionen knappast kommer att få egen majoritet detta val så måste man ju dock hitta andra sätt att påverka politiken. Har du övervägt att stödrösta på AfS för att på så vis ge en känga åt etablissemanget och eventuellt förändra det politiska klimatet åt rätt håll den vägen?

Jag är intresserad av vad du tror kommer att hända om SD får de där extra procenten som annars skulle ha gått till AfS och NMR (promillen i NMR's fall)? Berätta gärna hur du tror att de ska påverka och få stopp på eländet.
Jaja vi kommer inte längre. Min röst går också till AfS så dom inte får 1.100000007%, utan 1.1000000008%. Där fick du etablisemanget!!! Yeah bitch!!!
Citera
2018-04-14, 07:55
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kommer dom ha råd att dela ut valsedlar med posten till exempel?
Du kan bli medlem och hjälpa till. Det är det budskap som AFS har gått ut med.

Partier som fått mer än 1% i förra valet behöver förresten inte ha råd med det. Det är en present från systemet. Vad jag vet så kostar det ingenting, men som sagt - det är inte alla förunnat.
Citera
2018-04-14, 10:55
Medlem
Enligt min uppfattning får frågan om huruvida en kandidat, eller en falang, är rasistik, består av gamla veteraner, är sams eller osams med någon annan figur, allt för stort utrymme i inläggen.
Den konkreta politiken hamnar allt för mycket i skuggan.

När det kommer till ett konkret politiskt problem som skall lösas så krävs de metoder och åtgärder som är nödvändiga för att nå resultat.
Då kanske en passifist tvingas rekommendera skarp eld mot en demostration för att inte hela landet skall falla sönder. En PK-fanatiker vidta sk rasistiska beslut för att stävja en statsbankrutt, en förkämpe för individuell frihet och yttrandefrihet nödgas begränsa vissa religiösa yttraningar i ett kritiskt läge.
Helt enkelt att landet nu är i en sådan situation att effektiva och verkningsfulla åtgärder behövs oavsett om de kan få en ideologiskt klandervärd stämpel eller helsida i Atonbladet.
Sverige behöver kraftfull förändring på kort och lång sikt. Då kan det vara nödvändigt att våga stå för en åtgärd i stället för att kompromissa till en meningslös viftning med handen i luften.

De viktiga frågorna är därför vad som krävs i Sverige idag och vilka partier som kan tänkas åstadkomma det och har ryggrad nog att faktiskt också genomföra.

Vad har det för betydelse vad som står i SDs program om de gör allt för att närma sig och bli tvilling med t ex M ? Då är det väl mycket effektivare att rösta direkt på M som är originalet och har erfarna politiker på sitt område. På samma sätt kan man resonera om de andra partierna.

Hur skall då t ex AfS agera som ännu är så litet att de inte i nuläget kan styra landets politik, och hur skall deras sympatisörer resonera?
Tycker man att de har den sundaste och bästa politiken så är det i alla fall knappast någon bra lösning att börja kompromissa om sin politik för att den skall närma sig något annat parti.
Strategin måste bli att med alla medel försöka få väljarkåren att tänka på landet och sitt eget bästa genom att acceptera den bittra medicinen på samma sätt som de sväljer sin läkares medicin, ty nog kommer en hel del av medicinerna att smaka ganska bittert och surt.

Jag menar därför att det är mest konstuktivt att vi ägnar mer kraft åt att resonera om hur man väcker den breda väljarkåren, än huruvida Andersson, Pettersson eller Lundström skall få en viss politisk post, även om dessa Andersson, Pettersson och Lundström måhända är våra kompisar.
Det är landet och nationen som nu står på spel, och är viktigare än kompisarna.
Citera
2018-04-14, 11:04
Medlem
MrSkargards avatar
Från Twitter:

Citat:
Gustav Kasselstrand
Ända sedan kriget i Syrien bröt ut 2011 har jag varit stark motståndare till västvärldens agerande där man konsekvent valt terroristernas sida och försökt störta den syriska regeringen. Västvärldens intervention i Syrien är en tragedi byggd på lögner och krigshetsande.

Citat:
Gustav Kasselstrand
Krigets första offer är sanningen och det har visat sig i medias rapportering om Syrien från dag ett.

Citat:
Michael Clarke
Så vad anser du att man bör göra? Du säger hur dåligt saker är men du kommer inte med några egna lösningar.

Citat:
Gustav Kasselstrand
Västvärlden ska hålla sina händer borta från Syrien. Det är en konkret lösning som skulle bespara Syrien och världen det lidande som västvärldens intervention inneburit/kommer att innebära. Krigshetsarnas facit har vi från Irak, Afghanistan, Libyen m.m.

Citat:
Michael Clarke
Så din lösning är att väst och enbart väst inte ska bry sig om angelägenheter som sker i världen? Men när andra icke västliga stater som lägger sig i eller utnyttjar sådana konflikter, ska det vara okej?

Citat:
Gustav Kasselstrand
Det är inte vårt krig. Assad/syriska regeringen väljer själv vilka de vill samarbeta med. Du framstår tyvärr som en neocon som tror västvärlden gick in i t ex Irak för att vara snälla. Humant att bli av med en person (Saddam) till priset av hundratusentals döda civila irakier?

Bra att Gustav Kasselstrand tydligt tar ställning mot globalisternas vansinnesaktioner.
Citera
2018-04-14, 11:11
Medlem
TheAlamos avatar
Det enda jag läst om AFS var en Yougov-undersökning har jag för mig där de fick 1%? Vet ni om några undersökningar som gjorts om varifrån de får sina väljare? Är det endast från SD så är det kannibalism men om de också kommer från M och andra partier så är det bra.
Citera
2018-04-14, 11:28
Medlem
Mr Skargard pekar på en viktig fråga. Skall vi lägga oss i och intervinera i andra staters styrelsesätt ?
Svaret finns bland alla visa ord i Bibeln som är tänkvärda även om man inte är ett dugg religiös.
I detta fall i Bergspredikan, om jag minns rätt. Det du vill att andra..........
Knappt någon svensk skulle uppskattat en utländsk kampanj mot Sverige därför att vi utformat våra barnbidrag på det sättet som vi gjort, att vi har så många hus målade i blodets färg (falurött), att vi jagar och skjuter vilda älgar eller hur våra invandringslagar och skatter är utformade.
Lika lite har vi rätt,
eller orsak att klandra någon annan nation så länge de inte hotar vårt land.

Skall vi dra jämförelse med västerlandets behov av olja så kan man tänka sig ett storskaligt anfall mot Sverige för att komma åt våra gruvor med metaller som är attraktiva för andra länder.

Detta motsäger inte att Sverige kan ha ett omfattande och rikt handelsutbyte, njuta av varandras kulturyttringar eller turista i varandras länder så länge vi inte läggr oss i deras interna angelägenheter och styrelsesätt.
Kasselstrands ställningstagande bygger alltså på en uråldrig rätt till självbestämmande.
Citera
2018-04-14, 13:14
Medlem
Mellbergans avatar
Vad tror ni AfS landar på i Sentio och Yougov nu då?
Citera
2018-04-14, 13:17
Medlem
MrSkargards avatar
Jimmie Åkesson kommenterade Alternativ för Sverige i Ekots Lördagsintervju som sändes idag:

Citat:
I lördagsintervjun går han in på det som han ser som de stora skillnaderna mellan partierna.
– De har en annan typ av nationalism som vi inte står för. Jag tycker att man kan bli svensk. Svenskheten för mig sitter i hur man beter sig och jag menar att det är en helt avgörande skillnad, säger han i intervjun.

Svenskhet är ett alltså ett beteendemönster...

EDIT: Jag har nu lyssnat på intervjun i sin helhet och den var värre än jag trodde. Lyssna på den så får ni höra vilken sanslöst osaklig attityd Åkesson har gentemot AfS.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-04-14 kl. 13:46.
Citera
2018-04-14, 13:18
Medlem
Fot.Notens avatar
Jaha, AFS fiskar i grumligt vatten enligt Jimmie i ekots lördagsintervju just nu i P1.

/Ingrid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in