Citat:
Ursprungligen postat av
ljusljud
Vilken "media skapad verklighet" rättar sig han efter?
Jag ser i ett av dina tidigare inlägg i den här tråden, att du liknar AfS vid det brittiska partiet Restore Britain. Den liknelsen är fullt rimlig. Tyvärr, behöver man inte gräva särskilt djupt omkring det partiets frontfigurer Downes och Lowe för att inse att de är kontrollerade. Men man ser också att deras förhållningssätt till historiska händelser och nyheter som brittisk media rapporterar är jämförligt med Kasselstrands förhållningssätt till svensk medias rapportering. Det Kasselstrand tar upp i yt-klippet har vi sett många gånger tidigare under många år. Inte bara i Sverige, utan i Storbritannien och i hela västvärlden. Oavsett land, rör det sig om återkommande mönster, som stelnat till klicheer för många, många år sedan. Trots detta har Kasselstrand sedan AfS bildades, vid otaliga, om inte alla, tillfällen som media spridit att något sånt här har hänt, gått ut offentligt och tagit ställning inom denna mediala rapportering, dvs inom vad media beskriver är verkligheten och det som inträffat där. Han går aldrig utanför medias ramar. Och när Kasselstrand tittar in i kameran, väntar han sig dels, att jag ska ta en utsliten kliche' på allvar, dels inbilla mig att han inte vet vad det rör sig om. Kasselstrand har i stort sett varit bra under AfS valkampanj, även om vissa saker har gjort mig tveksam. Jag har till stor del övergett sociala media och hänger inte med i allt han gör. Det sista jag såg var hans midsommarhälsning, som var lite speciell och nu ser jag att han på nytt använder och politiserar en kliche' som media påstår är en ny verklighet. Jag menar att, man hänger med synnerligen dåligt om man inte förmår genomskåda detta spel, samtidigt fördömer jag inte någon.