2026-07-13, 18:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Många tidigare SD-väljare jag talat med uppger att de kommer överge partiet. Många vill ha ett folkhem och överväger de rödgröna, men en betydande andel nämner Alternativ för Sverige (AfS). Jag tror AfS kommer nå över 4% spärren och komma in i riksdagen.

Finns inte en jävla chans att de kommer nå 4 procent. De kommer inte ens nå 1 procent. Däremot har Markus Allards Örebropartiet chans att komma in i riksdagen.
Citera
2026-07-13, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Finns inte en jävla chans att de kommer nå 4 procent. De kommer inte ens nå 1 procent.
Alternativ för Sverige (AfS) har goda chanser komma in i riksdagen tack vare Tidös misslyckande.
Citera
2026-07-13, 20:06
Medlem
Citat:
Alternativ för Sverige (AfS) har goda chanser komma in i riksdagen tack vare Tidös misslyckande.

Jag tänker inte uttala mig om AFS chanser till 1% men 4%...är det baserat på någon seriös opinionsundersökning? Eller är det din "magkänsla" du baserat det på (tillsammans med lite hörsägen)?
Citera
2026-07-13, 21:29
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand medverkar i ett reportage om Sveriges valsedelssystem:
Citat:
Blir valet i höst ett val på lika villkor för alla partier?
Mer än 700 miljoner valsedlar produceras – en enorm distribueringsapparat som de minsta partierna inte får ta del av på samma sätt som de större etablerade. Är detta ett demokratiskt problem?

I denna podcast får du höra politiker och företrädare för Valmyndigheten resonera om de utmaningar som finns för att vårt valsystem ska leva upp till de rekommendationer som internationell valövervakning har riktat mot Sverige.
https://domkallarossvaljare.se/blir-valet-i-host-ett-val-pa-lika-villkor-for-alla-partier/
Citera
2026-07-13, 21:46
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Intressant! Lutheranen är en podcast som jag inte kände till sedan tidigare. Jag ska lyssna på det här samtalet senare idag.

Ny film av Gustav Kasselstrand där han pratar om den hemska dödsmisshandeln av Christian Zedig:

https://www.youtube.com/watch?v=BCvRZ6MAzQE
Ja, gårdagens Kasselstrand-film berör ett verkligen viktigt ämne.
Den kriminelle afrikanen borde ha skickats hem för länge sedan!
Tvingande, omfattande återvandring är absolut nödvändigt.

Jag kompletterar med filmens beskrivning:
Citat:
Tankar om dödsmisshandeln av Christian Zedig – och behovet av återvandring

Som väntat har det nu visat sig att afrikanen som mördade Zedig var dömd för flera grova brott tidigare. I mitt Europa hade han aldrig fått komma in, och om han ändå gjort det skulle han utvisats redan vid första brottet. Då hade Christian levt idag.

Media har en agenda om att misstänkliggöra den som ens nämner att mördaren är afrikan. Alla som talar klarspråk ska brännmärkas.

I SVT blir det som allra tydligast här: "Händelsen har även fått spridning i högerextrema kretsar, både i Sverige och internationellt, där den misstänkte mannens etniska bakgrund kopplas ihop med rasideologiska budskap."
Citera
2026-07-13, 22:12
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Många tidigare SD-väljare jag talat med uppger att de kommer överge partiet. Många vill ha ett folkhem och överväger de rödgröna, men en betydande andel nämner Alternativ för Sverige (AfS). Jag tror AfS kommer nå över 4% spärren och komma in i riksdagen.

Låter dom ett sätt att vaska sin röst men be my guest!
Citera
2026-07-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det vet man aldrig. Blir AFS usla i framtiden röstar jag på något annat. Jag belönar aldrig ett parti som sviker.

Fördelen med AFS är att dom håller på sina principer, är långt mer frispråkiga, erkänner det svenska folket och är inte israel-vänliga. Det är fyra extremt viktiga punkter för ett nationalistiskt parti.

Det gör även att man undviker att dra till sig fel folk. SDs retorik har gjort att de byggt en organisation på öppen svenskhet vilket gör att folkutbytet fortsätter.
Okej, ja det blir nog AfS för min del. ChatGPT säger också att de är det parti som är mest likt Restore Britain, och att AfS är mindre kristendom-fokuserade än dem, vilket är bra, jag ogillar de abrahamitiska religionerna.
Citera
2026-07-15, 14:12
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=BCvRZ6MAzQE

Det är lätt att se vad som är verklighet och vad som är en av media skapad verklighet. Kasselstrand tar tillfället i akt att visa att han rättar sig efter den senare. Och problemet är att han alltid gör det. Givetvis är han inte ensam. Alla gör det. Men han är den ende att hoppas på att han inte ska göra det. Jag önskar att jag inte sett det här.
Citera
2026-07-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet

Det är lätt att se vad som är verklighet och vad som är en av media skapad verklighet. Kasselstrand tar tillfället i akt att visa att han rättar sig efter den senare. Och problemet är att han alltid gör det. Givetvis är han inte ensam. Alla gör det. Men han är den ende att hoppas på att han inte ska göra det. Jag önskar att jag inte sett det här.
Vilken "media skapad verklighet" rättar sig han efter?
Citera
2026-07-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet

Nu får du nog förklara dig lite, för vad jag sett har han gått sin egna väg, som så många gånger inte drar jämt med media…

Så hur rättar han sig utefter media menar du?
Citera
Igår, 02:53
Medlem
Läthers avatar
Citat:

Påminner om valet när FI var hypade. De skulle klara 4% enligt journalister. Eftersom många de pratade med skulle rösta FI.
Citera
Igår, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Ca 90 000 uppehållstillstånd beviljades förra året.

Ja, men titta på trenden, det minskar varje år

| År | Beviljade uppehållstillstånd |
| 2023 | 102 139 |
| 2024 | 93 895 |
| 2025 | 88 938 |

Och du säkert vet att med en röst på AfS skulle antal uppehållstillstånd öka eftersom en röst på AfS är en röst för att vänstern återkomma i makten och öka invandringen.

Citat:
Jag tror AfS kommer nå över 4% spärren och komma in i riksdagen.

Nej, de 15 000 bortkastade röster på AfS hjälper endast rödgröna att öka invandringen igen i Sverige. Rödgröna har gång på gång sakt att vi har för lite invandring i Sverige.
Senast redigerad av liapunov13 Igår kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in