Igår, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Påminner om valet när FI var hypade. De skulle klara 4% enligt journalister. Eftersom många de pratade med skulle rösta FI.

Skillnaden är att FI! faktiskt fick drygt 3%.
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Vilken "media skapad verklighet" rättar sig han efter?

Jag ser i ett av dina tidigare inlägg i den här tråden, att du liknar AfS vid det brittiska partiet Restore Britain. Den liknelsen är fullt rimlig. Tyvärr, behöver man inte gräva särskilt djupt omkring det partiets frontfigurer Downes och Lowe för att inse att de är kontrollerade. Men man ser också att deras förhållningssätt till historiska händelser och nyheter som brittisk media rapporterar är jämförligt med Kasselstrands förhållningssätt till svensk medias rapportering. Det Kasselstrand tar upp i yt-klippet har vi sett många gånger tidigare under många år. Inte bara i Sverige, utan i Storbritannien och i hela västvärlden. Oavsett land, rör det sig om återkommande mönster, som stelnat till klicheer för många, många år sedan. Trots detta har Kasselstrand sedan AfS bildades, vid otaliga, om inte alla, tillfällen som media spridit att något sånt här har hänt, gått ut offentligt och tagit ställning inom denna mediala rapportering, dvs inom vad media beskriver är verkligheten och det som inträffat där. Han går aldrig utanför medias ramar. Och när Kasselstrand tittar in i kameran, väntar han sig dels, att jag ska ta en utsliten kliche' på allvar, dels inbilla mig att han inte vet vad det rör sig om. Kasselstrand har i stort sett varit bra under AfS valkampanj, även om vissa saker har gjort mig tveksam. Jag har till stor del övergett sociala media och hänger inte med i allt han gör. Det sista jag såg var hans midsommarhälsning, som var lite speciell och nu ser jag att han på nytt använder och politiserar en kliche' som media påstår är en ny verklighet. Jag menar att, man hänger med synnerligen dåligt om man inte förmår genomskåda detta spel, samtidigt fördömer jag inte någon.
Citera
Igår, 16:40
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Ja, men titta på trenden, det minskar varje år

| År | Beviljade uppehållstillstånd |
| 2023 | 102 139 |
| 2024 | 93 895 |
| 2025 | 88 938 |

Och du säkert vet att med en röst på AfS skulle antal uppehållstillstånd öka eftersom en röst på AfS är en röst för att vänstern återkomma i makten och öka invandringen.

Nej, de 15 000 bortkastade röster på AfS hjälper endast rödgröna att öka invandringen igen i Sverige. Rödgröna har gång på gång sakt att vi har för lite invandring i Sverige.
Rödgröna koalitionen kommer vinna ändå, en röst på Sionistdemokraterna är en bortkastad röst.
Sionistdemokraterna är kontrollerad opposition som rensade ut riktiga svenska nationalister ur partiet, däribland Gustav Kasselstrand som förde en alltför ärlig och sanningsenlig retorik.
Sverigedemokraterna är nu ett kläggparti utan ideologiska principer som dansar efter det svenskfientliga establishments pipa.
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
däribland Gustav Kasselstrand som förde en alltför ärlig och sanningsenlig retorik.

Kasselstrands enda mål är riksdagslönen på 87 000 kronor i månaden, plus andra förmåner. Han är så dum att han tror han kommer in med endast 15 000 bortkastade röster.

Var inte naiv. Om du vill försvaga de rödgröna, rösta på Tidöpartierna.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
Jag ser i ett av dina tidigare inlägg i den här tråden, att du liknar AfS vid det brittiska partiet Restore Britain. Den liknelsen är fullt rimlig. Tyvärr, behöver man inte gräva särskilt djupt omkring det partiets frontfigurer Downes och Lowe för att inse att de är kontrollerade. Men man ser också att deras förhållningssätt till historiska händelser och nyheter som brittisk media rapporterar är jämförligt med Kasselstrands förhållningssätt till svensk medias rapportering. Det Kasselstrand tar upp i yt-klippet har vi sett många gånger tidigare under många år. Inte bara i Sverige, utan i Storbritannien och i hela västvärlden. Oavsett land, rör det sig om återkommande mönster, som stelnat till klicheer för många, många år sedan. Trots detta har Kasselstrand sedan AfS bildades, vid otaliga, om inte alla, tillfällen som media spridit att något sånt här har hänt, gått ut offentligt och tagit ställning inom denna mediala rapportering, dvs inom vad media beskriver är verkligheten och det som inträffat där. Han går aldrig utanför medias ramar. Och när Kasselstrand tittar in i kameran, väntar han sig dels, att jag ska ta en utsliten kliche' på allvar, dels inbilla mig att han inte vet vad det rör sig om. Kasselstrand har i stort sett varit bra under AfS valkampanj, även om vissa saker har gjort mig tveksam. Jag har till stor del övergett sociala media och hänger inte med i allt han gör. Det sista jag såg var hans midsommarhälsning, som var lite speciell och nu ser jag att han på nytt använder och politiserar en kliche' som media påstår är en ny verklighet. Jag menar att, man hänger med synnerligen dåligt om man inte förmår genomskåda detta spel, samtidigt fördömer jag inte någon.
Aha du är en sån där Jag gillar också konspirationsteorier och litar inte på media, men jag tror inte media ljuger om sådana händelser, den där polisen som dödades, jag är säker på att det skedde på riktigt. Men du menar ungefär att man inte ska lita på något som sägs i media? Och man ska forma sin världsbild enbart från det man ser med egna ögon? Problemet med det är att man blir begränsad och missar mycket som kan vara viktigt.
Citera
Igår, 16:58
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Kasselstrands enda mål är riksdagslönen på 87 000 kronor i månaden, plus andra förmåner. Han är så dum att han tror han kommer in med endast 15 000 bortkastade röster.

Var inte naiv. Om du vill försvaga de rödgröna, rösta på Tidöpartierna.
Varför stannade han inte kvar inom SD då?
Om det bara handlade om pengar och makt så hade han anpassat sina åsikter som fettot Jimmie Å och Negerälskaren Mattias K gjorde?
Alltså "öppen svenskhet", vurm för Israel, fortsatt massinvandring, Nato och Eu
Tidö har importerat hundratusentals nya väljare till den rödgröna koalitionen under sin mandatperiod.
Bättre att rösta på ett riktigt nationalistiskt parti istället som represterar ens egna åsikter, tidö kommer förlora i höst så en röst på tidö är en bortkastad röst.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:

Läs på lite istället. Kasselstrand hade redan kunnat sitta och lyfta lön med övriga gojer i SD, men han valde att kritisera Israel och då blir man genast utesluten.
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Läs på lite istället. Kasselstrand hade redan kunnat sitta och lyfta lön med övriga gojer i SD, men han valde att kritisera Israel och då blir man genast utesluten.

Kritiserar Israel och hyllar på HAMAS terrorister, precis som vänstern gör hela tiden.
Citera
Igår, 17:57
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Kritiserar Israel och hyllar på HAMAS terrorister, precis som vänstern gör hela tiden.

Hyllar Hamas? Var gör han det?
Citera
Igår, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
I slutändan förstår du inte varför massinvandring och mångkultur existerar i hela Västvärlden

De endast som förstår inte detta är de som har varit vänsterns bästa stödhjul med sina bortkastade röster: AfS, MED, Ambition Sverige, ÖP och Folklistan
Citera
Igår, 19:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Rödgröna koalitionen kommer vinna ändå, en röst på Sionistdemokraterna är en bortkastad röst.
Sionistdemokraterna är kontrollerad opposition som rensade ut riktiga svenska nationalister ur partiet, däribland Gustav Kasselstrand som förde en alltför ärlig och sanningsenlig retorik.
Sverigedemokraterna är nu ett kläggparti utan ideologiska principer som dansar efter det svenskfientliga establishments pipa.

Hur många procent tror du Afs får i valet i höst? Jag gissar på 0.8 procent, dvs extremt lite. Du fattar väl att Afs aldrig kommer komma in i riksdagen?
Citera
Igår, 20:06
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur många procent tror du Afs får i valet i höst? Jag gissar på 0.8 procent, dvs extremt lite. Du fattar väl att Afs aldrig kommer komma in i riksdagen?

Du och SD är judarnas små springpojkar. Er politik resulterar i 90 000 uppehållstillstånd per år, massövervakning och misslyckad integration av kriminella muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in