Igår, 20:12
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur många procent tror du Afs får i valet i höst? Jag gissar på 0.8 procent, dvs extremt lite. Du fattar väl att Afs aldrig kommer komma in i riksdagen?
Varför motarbetar du ett riktigt nationalistiskt alternativ, jag ser att du spammar tråden med en massa kvacksalveri.
I höst så kommer tidö med högsta sannolikhet förlora mot den rödgröna koalitionen.
Era taktikröster på tidö är helt bortkastade, det vore bättre om ni stödröstade på ett riktigt nationalistiskt parti.
Förutsatt att ni är nationalister dvs, men du verkar inte vara det?
Det behövs nya skarpa retoriker som Gustav i den politiska debatten, inte en massa tjockskallade politiska broilers som spelar politisk teater.
Man kan ju fråga sig varför AFS inte får mer röster, har det med deras politik att göra eller har det med hur partiet behandlas av media?
Censur, smutskastning och vilseledning av väljarna.
Gustav har fått stort genomslag i alternativmedia, medans han blir utfryst av den odemokratiska massmedian.
Statsmedia inräknat däribland.
SD har bevisat sig vara falskt oppositionellt parti som angriper nationalister retoriskt med smutskastning, precis som etablissemanget gjorde mot SD för 10 år sedan.

Ditt sätt att argumentera på kallas ad populum, bevisar att du faller för SD's och Tidö's falska populism.
Senast redigerad av StormuftinMagda Igår kl. 20:16.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Aha du är en sån där Jag gillar också konspirationsteorier och litar inte på media, men jag tror inte media ljuger om sådana händelser, den där polisen som dödades, jag är säker på att det skedde på riktigt. Men du menar ungefär att man inte ska lita på något som sägs i media? Och man ska forma sin världsbild enbart från det man ser med egna ögon? Problemet med det är att man blir begränsad och missar mycket som kan vara viktigt.

Konspirationer, komplotter, sammansvärjningar genomsyrar allt som sker. Allt, hela tiden. Det är fakta, inte teori. Vilka som ingår i konspirationerna kan man givetvis ha teorier om, men ofta går det att genomskåda.

Du hävdar att du inte litar på media, samtidigt som du tror att de talar sanning om vissa händelser. Jag uppfattar det som motsägelsefullt. Jmf med en person man inte litar på, den skulle man aldrig tro talar sanning ibland. Antingen har man förtroende för någon eller inte. Och jag kan inte låta bli att undra över hur du kan vara säker på att rapporteringen kring den här Danmarkföreställningen är helt sann och överensstämmer med verkligheten. Jag utgår ifrån att du har informerat dig genom media. Som framgått, är jag själv säker på motsatsen. Mot bakgrund av vad jag skrivit, anade jag direkt ugglor i mossen, faktiskt på basis av Gustavs yt-klipp! Vissa saker är väldigt lätta att se. Det går att "läsa av" Gustav, och särskilt som detta sker för 511 gången. Och då kan jag inte låta bli att göra efterforskningar på egen hand, som ju är lätt att göra. Och de bekräftade vad jag intuitivt förstått. Det här är en fabrikation, ja. Media ljuger även om sånt här, ja. Och om precis allt annat. Media är destruktivt och här drar jag 100% över en kamm. Media existerar i sin tur i symbios med politiker. Men vissa vill även jag tro gott om, t.ex. Gustav. Men innerst inne vet jag att det är fel av mig. Det går inte att komma ifrån att media även går hans, och han medias, ärenden. Yt-klippet visar att även han ingår i denna symbios. Danmarkrapporteringen kan inte vara mera typisk för att utlösa reaktioner bland befolkningen, inte minst inför ett val. Gustavs yt-klipp säger mycket mellan raderna. De här är nattstånden behaviorism som mals om och om igen.

Du har helt rätt. Du är utlämnad till ditt eget förnuft, din egen urskiljningsförmåga. Är man någorlunda intelligent, ska man inte försätta sig i mediaskugga, utan plocka ifrån flera mediakällor som motsäger varandra, dvs de du uppfattar vara på motståndarsidan resp på din sida. Bådas rapportering är alltid förljugen, den vill påverka dig i någon riktning på fabricerade grunder. Men sammantaget kan du få en uppfattning om, dels om en nyhet alls har inträffat i verkligheten, och tror du det, vad som egentligen hänt och vad som ligger bakom. Du bildar dig din egen uppfattning genom kritiskt tänkande. Ju mer uppmärksam du är, ju mer upptäcker du. I slutändan handlar detta om man alls ska ge sin röst på AfS. Jag vill gå och rösta och jag kommer att ge Gustav min röst. Men jag vet att valet redan är uppgjort och näste statsminister redan utsedd.
Citera
Igår, 20:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Varför motarbetar du ett riktigt nationalistiskt alternativ, jag ser att du spammar tråden med en massa kvacksalveri.
I höst så kommer tidö med högsta sannolikhet förlora mot den rödgröna koalitionen.
Era taktikröster på tidö är helt bortkastade, det vore bättre om ni stödröstade på ett riktigt nationalistiskt parti.
Förutsatt att ni är nationalister dvs, men du verkar inte vara det?
Det behövs nya skarpa retoriker som Gustav i den politiska debatten, inte en massa tjockskallade politiska broilers som spelar politisk teater.
Man kan ju fråga sig varför AFS inte får mer röster, har det med deras politik att göra eller har det med hur partiet behandlas av media?
Censur, smutskastning och vilseledning av väljarna.
Gustav har fått stort genomslag i alternativmedia, medans han blir utfryst av den odemokratiska massmedian.
Statsmedia inräknat däribland.
SD har bevisat sig vara falskt oppositionellt parti som angriper nationalister retoriskt med smutskastning, precis som etablissemanget gjorde mot SD för 10 år sedan.

Ditt sätt att argumentera på kallas ad populum, bevisar att du faller för SD's och Tidö's falska populism.

Jag tror att Örebropartiet har mycket större chans att komma in i riksdagen än SD. Markus Allard är mycket mer speciell än Kasselstrand. Kasselstrand låter mer som en riksdagspolitiker medan Allard inte liknar något annat i Sverige. Allard är mycket mer alpha än Kasselstrand.

Skriv gärna i denna tråden:
(FB) Har Örebropartiet eller AfS störst chans att komma in i riksdagen?
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Hur många procent tror du Afs får i valet i höst?

Mellan 12000-14000 bortkastade röster. De har ett tak runt där

Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Det är bland annat pga Israel och USA:s eviga krigande i Mellanöstern som det skapas enorma flyktingströmmar. Man spränger skiten ur Iran, Libanon, Syrien, Irak, Libyen osv år efter år.

Det stämmer inte. Ingen kan tvinga ett västland som är medlem i EU och Nato att ta emot invandrare. Se exempelvis Ungern och Polen. Båda är medlemmar i EU och Nato men har tagit emot mycket små invandringsströmmar.

Att Sverige har lockat hit invandrare är inte andra länders fel. Ansvaret ligger hos Sverige och de svenska väljarna.

Citat:
Jag tror att Örebropartiet har mycket större chans att komma in i riksdagen än AfS.

Det stämmer inte. Alla småpartier – AfS, MED, ÖP, Ambition Sverige och Folklistan – har i praktiken samma chans att komma in i riksdagen, och den är nära noll. Tittar man på de senaste valen når inte ens samtliga partier utanför riksdagen tillsammans upp till 1,5-2,0 procent. Det är därför en bortkastad röst som i praktiken hjälper vänstersidan.
Senast redigerad av liapunov13 Igår kl. 20:57.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Jag tror att Örebropartiet har mycket större chans att komma in i riksdagen än SD. Markus Allard är mycket mer speciell än Kasselstrand. Kasselstrand låter mer som en riksdagspolitiker medan Allard inte liknar något annat i Sverige. Allard är mycket mer alpha än Kasselstrand.

Skriv gärna i denna tråden:
(FB) Har Örebropartiet eller AfS störst chans att komma in i riksdagen?
Det håller jag absolut inte med om. Den före detta kommunisten All-tard står och skriker på moderata kärringar i kommunfullmäktige angående tavlor på kommunhusen och andra banala saker.
Gustav framför sina argument på ett lugnt och sympatiskt sätt, han är vassare retoriker och mycket mer påläst än Allard.
Allard är endast känd för sina dampryck i kommunfullmäktige, där finns inget att hämta.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det håller jag absolut inte med om. Den före detta kommunisten All-tard står och skriker på moderata kärringar i kommunfullmäktige angående tavlor på kommunhusen och andra banala saker.
Gustav framför sina argument på ett lugnt och sympatiskt sätt, han är vassare retoriker och mycket mer påläst än Allard.
Allard är endast känd för sina dampryck i kommunfullmäktige, där finns inget att hämta.

Lugnt och sympatiskt sätt. Alltså är han precis likadan som vilken SD-topp som helst.

Allard har mycket större chans att komma in i riksdagen än Afs. De f.d. Afs-medlemmerna Jeff Ahl och Andreas Feymark pratar i sin podd Heimr om att Örebropartiet är de enda som kan utmana SD. Afs nämner de inte ens.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Ett fantastiskt parti för oss Sverigevänner.

Även SD är fantastiska. Älskar Sverige!
Citera
Igår, 21:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Ett fantastiskt parti för oss Sverigevänner.

Även SD är fantastiska. Älskar Sverige!

Lustigt att du hyllar båda för SD- och Afs-folk brukar hata varandra.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Lugnt och sympatiskt sätt. Alltså är han precis likadan som vilken SD-topp som helst.

Allard har mycket större chans att komma in i riksdagen än Afs. De f.d. Afs-medlemmerna Jeff Ahl och Andreas Feymark pratar i sin podd Heimr om att Örebropartiet är de enda som kan utmana SD. Afs nämner de inte ens.
Örebropartiet är som med två små innehållslösa partier som försöker vinna populistiska röster från svenskar som inte kan någonting om politik eller världen i stort.
Gustav Kasselstrand som vilken SD-topp som helst?
Ha ha jo jo, jag skrev "Gustav framför sina argument på ett lugnt och sympatiskt sätt, han är vassare retoriker och mycket mer påläst än Allard."
Citera
Igår, 21:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Örebropartiet är som med två små innehållslösa partier som försöker vinna populistiska röster från svenskar som inte kan någonting om politik eller världen i stort.
Gustav Kasselstrand som vilken SD-topp som helst?
Ha ha jo jo, jag skrev "Gustav framför sina argument på ett lugnt och sympatiskt sätt, han är vassare retoriker och mycket mer påläst än Allard."

Allard är Sverige först medan Kasselstrand är Palestina först.

Allard kommer komma in i riksdagen före Kasselstrand.
Citera
Igår, 21:31
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Allard är Sverige först medan Kasselstrand är Palestina först.

Allard kommer komma in i riksdagen före Kasselstrand.
Allard har inga ideologiska principer så det kvittar.
Sverige först alltså?
Varför röstar du då på SD som är för Israel först, öppen svenskhet och fortsatt folkutbyte?
Motsägelsefullt
Senast redigerad av StormuftinMagda Igår kl. 21:34.
Citera
Igår, 21:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Allard har inga ideologiska principer så det kvittar.
Sverige först alltså?
Varför röstar du då på SD som är för Israel först, öppen svenskhet och fortsatt folkutbyte?
Motsägelsefullt

Vad menar du med öppen svenskhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in