Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte. Eftersom det tydligen finns folk som nu vill missnöjesrösta mot SD, vilket i sin tur riskerar att låta Sverige fullfölja färden ner i diket.
Vi HAR en chans med SD nu, varför riskera den chansen p.g.a missnöje med SD's ledning?
Vi riskerar ju för helvete Sveriges framtid om vi gör så!
SD är ett säkert kort, eller så säkert det någonsin kan bli nu under valet 2018.
AfS är ett osäkert kort, därför bör vi vänta!
Och nej, jag har inte röstat på något parti i 7-klövern på länge, mycket länge! Och då för att det inte fanns något realistiskt alternativ. SD är nu däremot ett realistiskt alternativ, som ser ut att kanske kunna få tillbaka Sverige på rätt spår, eller åtminstone så rätt det kan bli.
Även om AfS ligger närmare mina åsikter, så anser jag att det är en så pass stor chansning nu i valet 2018, att jag vågar inte ta den risken. Varför skulle jag riskera mitt eget lands undergång? För det är ju dit Sverige är på god väg om ingen agerar snarast.
Vi HAR en chans med SD nu, varför riskera den chansen p.g.a missnöje med SD's ledning?
Vi riskerar ju för helvete Sveriges framtid om vi gör så!
SD är ett säkert kort, eller så säkert det någonsin kan bli nu under valet 2018.
AfS är ett osäkert kort, därför bör vi vänta!
Och nej, jag har inte röstat på något parti i 7-klövern på länge, mycket länge! Och då för att det inte fanns något realistiskt alternativ. SD är nu däremot ett realistiskt alternativ, som ser ut att kanske kunna få tillbaka Sverige på rätt spår, eller åtminstone så rätt det kan bli.
Även om AfS ligger närmare mina åsikter, så anser jag att det är en så pass stor chansning nu i valet 2018, att jag vågar inte ta den risken. Varför skulle jag riskera mitt eget lands undergång? För det är ju dit Sverige är på god väg om ingen agerar snarast.
SD ett säkert kort? Vissa av oss är uppenbarligen av uppfattningen att vi riskerar Sveriges framtid mer genom att rösta på SD snarare än AfS. Det är uppenbarligen alldeles för svårt för dig att begripa. Du verkar varken förstå eller ta åt dig något av alla bra argument som framförts mot dig.
Med andra ord hade aldrig SD tagit sig in över huvud taget om alla tänkte som dig ("realistisk chans"). Ändå ska du leka självutnämnd valstrateg?
Berätta vad det är som gör att du tror att SD's strategi att "mjukna upp" bara är en fasad? Kan du över huvud taget tänka dig att människor som inte skulle rösta på SD eventuellt kan tänka sig att göra det nu när det finns ett nytt "värre" alternativ? Vad tycker du om att SD's siffror steg samtidigt som AfS visade nästan 2% i YouGov-undersökningen? Varför är det negativt med fler invandringskritiska partier (som kan locka väljare som inte stödjer SDs överiga politik)?
Det enda du kommer med är hur mycket du litar på SD's ledning. Alla missnöjesröstar för övrigt inte emot den utan emot politiken. Men det är ju bara en fasad eller hur..
Citat:
Ska bli intressant o se undersökningarna framöver om AfS börjar dyka upp. Om jag tror AfS har en god chans att ta sig in när vi närmar oss valet så lär dom få min röst, annars lär det bli SD. Sen ser jag inte behovet av att SDare eller AfSare gör varandra till sin värsta fiender och lägger all fokus på att attackera varandra. Båda har ju sett problemen och borde fokusera på dom som inte har det nu så nära valet.
Du vet ju hur "bra" det brukar rapporteras gällande SD's siffror och hur media och företagen som tagit fram odds osv lyckats med att förutspå Trump, Brexit osv. Varenda röst på AfS är en känga mot etablissemanget och en spark i arslet på övriga partier (inte minst SD) att skärpa sig. För mig känns det mer rimligt att rösta på det parti som man tror kan föra ens talan bäst än att leka någon självutnämnd valstrateg
Men jag hör vad du säger, ser det helt jävla lönlöst ut så kan jag förstå om folk inte vill "kasta bort" sin röst.