Det är tragiskt att se AFS hålla ett 20 minuter långt torgmöte och sedan bara packa ihop. Kasselstrand är nog fullt medveten om att det är fullständigt kört i EU valet.
Jag är inte ett dugg insatt i hur AFS organsation fungerar men Kasselstrand säger ju själv att de bojkottas av samtliga massmedier/kommuner/bussbolag att sätta upp reklam, annonsera, skicka in insändare eller överhuvudtaget få ut sitt budskap på något sätt i Sverige.
Det är ju som Kasselstrand säger ”vi lever i en demokratur”. De är själv så pass medvetna nu att kommunerna kommer göra avtalsbrott mot dem inför varje öppet hus att de förmodligen på förhand redan har en plan B, C och D innan de ens bokar den första lokalen.
Nu vet vi ju inte hur det här EU valet slutar men jag kan ju säga att om min magkänsla har rätt inför valresultatet så ser det inte vackert ut. Nåväl jag kommer åtminstone alltid komma ihåg det här valet som en ytterst mörk period för den svenska demokratin och för yttrandefriheten i det här landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
NMR och Kommunistiska partiet vill också lämna EU. NMR ställer väl upp i valet?
Varken NMR eller Kommunistiska partiet ställer upp i EU valet. Kommunistiska partiet tom uppmanar folk att bojkotta att rösta i EU valet.