Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-23, 17:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så Ahl suger upp foliehattsväljarna?

Jag undrar om det försöker imitera Trump här. Trump hade ju Roger Stone samarbetade tätt med InfoWars och fick med sig Alex Jones lyssnarskara vilka räknas i miljoner. Motsvarande situation föreligger inte i Sverige och Roger Stone var ingen officiell representant för Trump-kampanjen.

Gällande innehållet i ditt inlägg så är det meningslöst foliehattande. Att plocka isär det hör inte till ämnet men det är intressant att AfS nu har en del av foliehattsbrigaden på sin sida. Problemet är bara att sådana människor är frånstötande för potentiella väljare.

AfS har problem att locka foliehattarna. Det blir med tiden allt färre som vill bära den. Tiden talar således för AfS. Den som fortfarande tror att Bilderberggruppen inte har ett stort inflytande får idag både bära en foliehatt och dumstrut. Dess existens förnekades i hela 40 år utan ett enda omnämnande i massmedierna. Vad säger det om de senare? Den enda rimliga slutsatsen måste bli att de agerar som en enhet.
Citera
2019-01-23, 17:42
Medlem
Ett intressant parti men behövs det verkligen fler med samma rötter som SD? Är det inte bevisat att ett parti med vettiga lösningar på invadringsproblemet (numera samhällsproblemet) måste komma från helgon eller socialdemokratin. Moderater bryr sig inte för där är pengar viktigast. Nya partier från KD, V, C och L i denna riktning är väl helt uteslutna. Partipiskan i Socialdemokratern slår hårt så de som bryter sig ut där och blidar ett parti i denna stil blir hjältar i mina ögon, vilket mod!
Citera
2019-01-23, 18:02
Medlem
Citat:
Jag menar naturligtvis det jag skriver.

Den nivån av skamligt foliehattande bör inte belönas men belönades gjorde det eftersom han nu ingår i partistyrelsen efter att ha schavotterat inför hela svenska folket med foliehatten på.

Ja för det var ju därför han belönades med att gå med i partistyrelsen. Inte för att han talade på typ 8/10 torgmöten som de hade, och allt arbete han gjorde i riksdagen, eller för att han rent allmänt är en av AfS's stora profiler. Nejnej, det var för att han insisterade på att Annie Lööf skulle bli statsminister.

Pinsamt att du ens försöker göra det en stor grej av det hela. Det fanns många människor som trodde att Annie Lööf skulle bli statsminister, endel på flashback men det skrevs också ledare på dagsblaskorna om att Annie bör vara statsminister ifall en S-C-L kompromiss löstes.
Citera
2019-01-23, 18:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ett intressant parti men behövs det verkligen fler med samma rötter som SD? Är det inte bevisat att ett parti med vettiga lösningar på invadringsproblemet (numera samhällsproblemet) måste komma från helgon eller socialdemokratin. Moderater bryr sig inte för där är pengar viktigast. Nya partier från KD, V, C och L i denna riktning är väl helt uteslutna. Partipiskan i Socialdemokratern slår hårt så de som bryter sig ut där och blidar ett parti i denna stil blir hjältar i mina ögon, vilket mod!

Idag finns det sju partier i riksdagen som vill bekämpa nationalismen i olika grad. MP+C+V+L+S är mest emot. Dessa partier vill i princip avskaffa landsgränserna. M och KD är mer ambivalenta. SD är ett parti där kulturen betyder allt och etnicitet är tabu.

Det behövs minst ett parti i riksdagen för vilket nationen, folket, etnicitet och landet, territoriet hör ihop. Gärna fler, men ett är en bra början.
Citera
2019-01-23, 18:22
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Som jag skrev, många inom det som anser sig vara någon slags "alternativrörelse" och apar efter valrörelsen i USA med larviga ord som "cuck" och memes och annan meningslös skit. Ser det på flera ställen runt detta nya parti. Bland annat i den här tråden i ett par fall.

Kan tyckas lätt patetiskt när det handlar om män i 35-årsåldern som tror dom är tuffa. Det borde man lägga av med, det imponerar inte på någon utanför den närmast sörjande skaran kan jag säga direkt.

Memes är ju jätteroliga farfar
Citera
2019-01-23, 19:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag tycker inte att det är där som AFS ska profilera sig. Om man helt väljer bort de ca 20% av väljarna som är svenskar eller assimilerade och som röstar på S eller MP, eller V för den delen, i tron att de värnar om svenskt samhälle och svensk natur i första hand så har man från början gjort sig för snäv. Det är många som röstar S eller MP som är rättfärdigt arga på de borgerligas degenererade avarter men som inte vet vilka avarter som vänsteralternativen står för. Om vi bortser från historiska medel som använts för att uppnå målet så är folkhemmet en alldeles för positiv konstruktion för att man som nationalistiskt parti ska kunna tjäna något på att ta avstånd.
Nu har jag visserligen inte sagt att AfS ska ta avstånd från något av detta, men hur man väljer att framställa sig har ju att göra med vad man är ute efter. AfS har ju lyxen att kunna positionera sig lite hur som helst och till och med prova/blanda olika ståndpunkter eftersom det ändå aldrig är fråga om ett "vanligt" parti i de flestas ögon. Jag skulle tro att invandrings-/återvandringsfrågan lätt överskuggar allt det andra. Det är så klart trist (om det skulle vara så) med tanke på att AfS gick till val i höstas på en jättebra politik.
Citat:
I en diskussion är det lätt att vinna genom att påstå att de där vänsterväljarna ändå aldrig kommer att bli nationalister, och att SD redan har lagt beslag på dem som kunde ändra sig. Men de flesta i den kategori folkhemsvänner som jag talar om har inte låtit sig påverkas av SDs retorik av någon anledning, och bara för att det är istid just nu så innebär inte det att våren inte kan komma om några år. Precis som en god vetenskapsman inte ska förkasta de arbetsmodeller som är verksamma så ska inte en god politiker ta avstånd från allt som inte är helt perfekt. Att tro att man kan bli något inom politik genom att sudda bort alla spår av andras gärningar är inte rimligt. Inget är helt nytt under solen. Om du försöker skära bort allt som är gammalt så skär du även bort de människor som bor i den verkligheten från den folkmassa som du tilltalar.
Jag skriver under på allt detta, men jag har som sagt inte påstått att AfS bör ta avstånd. Jag menade bara att jag ser det som positivt att AfS inte kopierar SD. Sedan är det fullt möjligt att det egentligen finns behov av ett mer radikalt kulturkonservativt och folkhemsvurmande parti liknande SD. Att det inte är rimligt att hålla till godo med SD i nuvarande skepnad tycker jag säger sig självt, men samtidigt har SD hittat sin tydliga nisch som uppenbarligen gör det lätt att rösta på dem. Om det inte är så enkelt att fler röstar SD ju större de blir, vill säga, och då spelar det mindre roll vad som finns där i övrigt bara invandringskritiken (bah) är med.

SD har det lätt. Nästan alla andra nationalistiska partier måste ju hitta sätt att komma runt eller förbättra deras framgångsrecept.
Citera
2019-01-23, 20:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD körde med en slogan på 90-talet - vi säger vad du tänker. Jag undrar om inte allt fler börjar tänka som AfS säger? En illusion kanske, en förhoppning eller synvilla men det jag hör från både SD-are och moderater är långt värre än det AfS någonsin sagt eller gett uttryck för. Det vanligt folk säger vid köksbordet är något helt annat än vad de röstar på idag.
Helt klart!

Frågan är när tiden är mogen, eller rättare sagt när det offentliga samtalet hunnit ikapp AfS. Hur som helst är det befriande med ett parti som bara säger som det är, utan förskönande omskrivningar och trixande med ord och begrepp. Om SD säger "rätt saker" och ändå lyckas reta upp en massa människor är AfS nästa steg.

Det behöver inte vara någon nackdel alls att ligga steget före, men att fortsätta i samma stil kräver tålamod. Om något decennium kan vi förhoppningsvis se tillbaka på de här formativa åren och konstatera att AfS låg helt rätt från början.
Citera
2019-01-23, 20:41
Medlem
ulvvfs avatar
Vad vi behöver är inte ännu ett högerextremisk invandringskritisk parti, utan ett vänsterinrikat parti som är invandringskritisk.
Citera
2019-01-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS har problem att locka foliehattarna. Det blir med tiden allt färre som vill bära den. Tiden talar således för AfS. Den som fortfarande tror att Bilderberggruppen inte har ett stort inflytande får idag både bära en foliehatt och dumstrut. Dess existens förnekades i hela 40 år utan ett enda omnämnande i massmedierna. Vad säger det om de senare? Den enda rimliga slutsatsen måste bli att de agerar som en enhet.

AfS skulle kunna ha detta som en del av sitt budskap för EU-valet. Alla som inte trodde att Lööf skulle bli statsminister pga Bilderberg är de riktiga foliehattarna! Rösta på AfS för att hålla foliehattarna (mentalt defekta) borta från makten!!

Jag förutspår succé.
Citera
2019-01-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det behöver inte vara någon nackdel alls att ligga steget före, men att fortsätta i samma stil kräver tålamod. Om något decennium kan vi förhoppningsvis se tillbaka på de här formativa åren och konstatera att AfS låg helt rätt från början.

Med samma logik kan man säga att diverse skribenter på flashback legat helt rätt. Och det bra mycket längre.

Eftersom AfS inte gjort något politiskt avtryck och (efter diskussionerna här att dömma) inte kommer att göra det heller så sätter det partiets bidrag i ett annat ljus.
Citera
2019-01-23, 21:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Med samma logik kan man säga att diverse skribenter på flashback legat helt rätt. Och det bra mycket längre.
Ja? Vi bedriver ingen parlamentarisk verksamhet på Flashback, så vitt jag vet.

Om AfS 2019 låter som vissa figurer på FB gjort i tio år lär det ta ytterligare tio år innan väljarna hajar, om de gör det. Det får framtiden utvisa.
Citat:
Eftersom AfS inte gjort något politiskt avtryck och (efter diskussionerna här att dömma) inte kommer att göra det heller så sätter det partiets bidrag i ett annat ljus.
AfS har bara funnits i knappt två år. Det är klart att valresultatet från i höstas kan ses som nedslående, men det tar tid att etablera ett nytt parti som måste fajtas med SD om rösterna.

Jag kan bara hoppas att AfS inte ger upp och lägger ned i förtid, för den här gången har vårt nya hopp verklig potential.
Citera
2019-01-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja? Vi bedriver ingen parlamentarisk verksamhet på Flashback, så vitt jag vet.

Om AfS 2019 låter som vissa figurer på FB gjort i tio år lär det ta ytterligare tio år innan väljarna hajar, om de gör det. Det får framtiden utvisa.
AfS har bara funnits i knappt två år. Det är klart att valresultatet från i höstas kan ses som nedslående, men det tar tid att etablera ett nytt parti som måste fajtas med SD om rösterna.

Jag kan bara hoppas att AfS inte ger upp och lägger ned i förtid, för den här gången har vårt nya hopp verklig potential.

Det fetmarkerade här återkommer precis hela tiden. Gång på gång. En tredjedel av de väljare som vill se mindre invandring röstade på SD. Själva grundtanken hos AfS är(?) att totalt ignorera 2/3 av de väljare som vill minska invandringen. Så som jag ser det så kommer ett parti med det tänkandet inte komma någonstans någonsin.

Nu vet jag att du uttrycker detta och att AfS som parti inte uttryckt det på samma sätt, åtminstone inte offentligt men det kan bli så i praktiken eftersom nästan alla AfS-sympatisörer håller med dig och inte bara gör det: de tar foliehattande i försvar. Detta är en av riskerna med att lansera ett "extremt" parti, det drar till sig tveksamma personligheter och dessa tar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in