Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 21:26
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Kasselstrand och Hahne är överklass av den gamla skolan. Ungefär som moderaterna på 60-talet
Och på vilket sätt spelar det någon roll?
Citera
2018-03-12, 21:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Kasselstrand och Hahne är överklass av den gamla skolan. Ungefär som moderaterna på 60-talet

Ännu en bonus.
Citera
2018-03-12, 21:45
Medlem
Citat:

Kan du utveckla vad du menar?
Citera
2018-03-12, 21:47
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Jämfört med din idol Rossana Dinamarca är väl alla överklass...#lowlife
Citera
2018-03-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Jag är medveten om att vi kommer få lida för ansvarslös invandringspolitik för en bra tid framöver. Och att vi i nuläget måste ha väldigt restriktiv invandring, då talar jag i princip om ta emot sådana som man vet bidrar. För såna människor behövs, det finns fortsatt bristyrken. Så länge man har bra möjligheter för jobb och bidrar till statskassan är man gott och väl välkommen.
Att min mamma inte får bulle har inte enbart med invandring att göra. Man kan inte skylla alla problem på invandring. Ta alkohol som exempel, alkoholproblem resulterar i över 50 miljarder i kostnader för staten per år. Finns säkert 100 exempel till där vi har problem som kostar pengar.

Återigen, jag är för en restriktiv invandring men ser samtidigt fördelar med en väl fungerande en.

Jag har svårt att se hur den återvandringen faktiskt kommer fungera. Alltså i praktiken.

Den forcerade återvandringen kommer inte sändas på bollibompa, i alla fall. Det kommer inte bli snyggt.
Jag gissar på hand/fotfängsel samt lugnande injektioner och spotthuvuor i beredskap. Det kommer vara någonstans mellan charter och Conair. Kanske tar man dem med fartyg. Tåg vågar man nog inte...
Citera
2018-03-12, 21:59
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
AFS kommer aldrig lyckas nå utanför de närmaste sörjande som det ser ut nu.
SD har skärpt sin immigrationspolitik och är på samma nivå som den danska mittfåran.
Med din logik kan du lika gärna konvertera till islam här och nu eftersom AFS måste få egen majoritet för att kunna uträtta något.

2009 ringde och ville ha tillbaka sina argument för det var exakt så här det lät 2010 när SD skulle in i gräddfilen, "det är en bortkastad röst för SD kommer aldrig att komma in" "Om dom kommer in så kommer SD aldrig få något inflytande" och så vidare, med mera, etcetera.

Tji fick hela etablissemanget och den politiska kartan i Sverige ritades och håller på att ritas om, bästa för SD i en sådan här situation när Alternativ för Sverige har bildats är att detta gör SD helt legitima och kommer göra att dom blir en av gänget då det är nästa inbillande hot som skall få "rasiststämpeln" och "nya hitlers utan mutsch"-stämpeln och SD kan då verka ostört.

Alternativ för Sverige kan mycket väl bli ett parti för närmast sörjande men det beror på hur uthålliga dom är i längden och i vilket fall som helst så gynnar dom inte bara sig själva utan även SD från och med nu och i det stora hela.
Citera
2018-03-12, 22:05
Medlem
-Valhalls avatar
Kommer ihåg Kasselstrands och Hahnes fullständigt ogenomtänkta brev, där de krävde att Sverige skulle erkänna en palestinst stat, vilket på intet sätt gagnar deras rykte...
Det har luktat lite Nationaldemokrater över bägge två, men jag hoppas vid Gudarna att de aldrig någonsin kommer att hänge sig åt antisemitism av något slag någon gång.
Citera
2018-03-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Den forcerade återvandringen kommer inte sändas på bollibompa, i alla fall. Det kommer inte bli snyggt.
Jag gissar på hand/fotfängsel samt lugnande injektioner och spotthuvuor i beredskap. Det kommer vara någonstans mellan charter och Conair. Kanske tar man dem med fartyg. Tåg vågar man nog inte...
De kan ju finnas ett val, ett civiliserat, med en god sedelbunt i fickan, eller en utan, i handfängsel vid obstruktion. Jag tror nog jag inser vilken metod majoriteten trots allt kommer att välja.
Citera
2018-03-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Kommer ihåg Kasselstrands och Hahnes fullständigt ogenomtänkta brev, där de krävde att Sverige skulle erkänna en palestinst stat, vilket på intet sätt gagnar deras rykte...
Det har luktat lite Nationaldemokrater över bägge två, men jag hoppas vid Gudarna att de aldrig någonsin kommer att hänge sig åt antisemitism av något slag någon gång.
Nej den artikeln är en (onödig) plump i protokollet. Man måste inte gilla Israel, men att uppmuntra palestinierna, nej det är vanvett.. Bättre att hålla sig borta från det helt.
Citera
2018-03-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
De kan ju finnas ett val, ett civiliserat, med en god sedelbunt i fickan, eller en utan, i handfängsel vid obstruktion. Jag tror nog jag inser vilken metod majoriteten trots allt kommer att välja.

Köpa ut dem betraktar jag som frivilligt återvändande. De som vägrar flytta men som ska ut, de tror jag kan komma behöva mycket muskler och smartness att verkställa.

Jag hörde en intressant lösning som "Erik" på GS talade om i sin intervju med Lasse Willelmsson. Säg till de som ska ut att om 3 år upphör alla bidrag men om du väljer att återvända nu behåller du alla bidrag i 10 år men i hemlandet.
Citera
2018-03-12, 22:20
Medlem
Citat:
Köpa ut dem betraktar jag som frivilligt återvändande. De som vägrar flytta men som ska ut, de tror jag kan komma behöva mycket muskler och smartness att verkställa.

Jag hörde en intressant lösning som "Erik" på GS talade om i sin intervju med Lasse Willelmsson. Säg till de som ska ut att om 3 år upphör alla bidrag men om du väljer att återvända nu behåller du alla bidrag i 10 år men i hemlandet.
Ja det finns nog ett stort antal smarta varianter man kan tänka sig, det är inte där problemet ligger. Politik är att vilja..och att våga.. samt få politisk majoritet.
Citera
2018-03-12, 22:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

En, för Sverige, fantastiskt lönsam lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in