Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Jag vet inte riktigt vad du menar med tillväxt...
Du är inte ensam om att inte förstå vad tillväxt faktiskt är.
Här är två små kortisar från Youtube som beskriver väl vad tillväxt faktiskt är samt en som går djupare in på matematiken bakom tillväxt.
"The impossible Hamster (and economic growth)"
"Legend of the Chessboard"
"The Most IMPORTANT Video You'll Ever See"
Detta är bara matematiska bevis, men så finns det även vetenskapliga evidens och massvis med forskare och andra intelligenta människor som varnar mänskligheten. Själv har jag samlat citat från hela världen om problemet med överpopulation, samt översatt intressanta inlägg från "Population Matters".
... om du efter en undersökning av detta fortfarande finner tillväxt meningsfullt så skulle jag inte bli förvånad, eftersom ...
”Den mänskliga rasens största tillkortakommande är vår oförmåga att förstå den exponentiella funktionen.”
/ Albert Bartlett Matematikprofessor MIT Källa: Youtube "The Most IMPORTANT Video You'll Ever See"
Endast sju människor i Sverige röstade på ett parti som förstått den exponentiella funktionen i teori och realpolitik. Att du skulle ha lika hög intelligens som dem är sannolikt inte att vänta, men visst kan jag ha fel. Det vore trevligt.