Citat:
Ursprungligen postat av
Byggnet
Men, det är väl etnonationalismen man vill bort från? Det har aldrig fungerat. Det är ren nationalism som är vägen frammåt anser jag. Det är försent för allt etno. Bara drömmar. ”Wunderwaffe”. Nu handlar det bara om att rödda landet från globalistiska EU och FN. Köttbullepatriotismen är död. 43% är invandrare nu i Stockholm, and counting. Fokusera på det som är räddningsbart. Det sker genom utvisning av kriminella, kontrollapparater runt id och bidragssystem, trista kåkar. En bra start. Inte genom firande avköttbullens dag 6/6 med blonda flätor. Nu är det hardcore som gäller. Jag följer med Spänning Rotchild-globalistens väg ut ur Elysee-palatset. Tyvärr har vi fortfarande det för bra i sverige i våra högt belånade bostäder o billig dansk fläskytterfile.
Jag tror du faktiskt har
lite fel.
Svenska blonda flickan (och några brunetter) är ett bra försäljningsargument. Som svensk är det fortfarande en av de vanligaste kommentarerna man får: fan vad söta tjejer ni har i Sverige. Seriöst.
Jag är motståndare till köttbullepatriotismen och till etnonationalism. Ja. Men samtidigt så känner jag själv att hjärtat bultar lite för "svenska flicka". Det innebär inte att vi ska kasta ut alla andra, utan bara att vi ska liksom ge speciellt upphöjd status till blonda svenska flicka.
Kolla på reklamer från runt om i världen. De visar upp blonda tjejer (gärna med nordiskt utseende). På 1980-talet och fram till typ 1995 nån gång var det ingen skämmigt i att vara stolt över att Sverige presterade väl i Miss Universe tävlingar... med blonda tjejer.
Det är som med älgen, som vi ser som "vårt" nationaldjur. Eller vargen.
Eller noshörningar i Zimbabwe. Osv.
Det är inte svartvit. Men man får göra en gränsdragning. Man kan respektera sitt eget (typ som att Ikea säljer svenska köttbullar) utan att för den sakens skull
kräva köttbullar.
Jag tycker på samma sätt att det mest naturliga i svenska reklamfilmer är att visa söta svenska flickor. Det är liksom de blonda, vita flickorna som är Sveriges ansikte utåt, anser jag.
Trist för de andra, men so be it. Åker jag till Japan accepterar jag att japanskt utseende är deras ansikte utåt. Jag kräver inte att behöva se blonda svenskar i deras reklamfilmer, liksom.
Det är förstås svårt att göra en sådan gränsdragning utan att bli rasistisk.
Men återigen. Se vad folk skriver på Flashback. Det är många som stör sig på hur svarthetsnormen ska tryckas på oss. Jag tycker inte det är något fel på att vara stolt över att vara vit.
Tvärtom tycker i princip alla människor på hela jorden att det är finare att vara vit. Enligt evolutionsforskare anses det även finare att vara blond och blåögd (dvs vi dras biologiskt till det). Därmed kan man säga att det är "naturligt" att tycka att svenska flickor är sötast, och jag anser att AFS ska säga just sådana saker som är vetenskapligt korrekta, likväl som att ingen annan säger det.

Vinnande koncept.