Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ingen har någonsin blivit utesluten från AfS, ännu.
Inte officiellt, men Hagwall är persona non grata...
Citera
2018-12-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Intressant. Många här hönger fortfarande kvar med ”svensk” och ”svenskhet” ni bara trasslar in er i abstrakta, i bästa fall teoretiska diskussioner som inte leder någonstans. Sveriges befolkning är inte intresserade av svenskhet. Då hade Riksdagen sett helt annorlunda ut. Rätt tröstlös läsning.

Det är här som du har fel käre Byggnet. Om svensken inte vore intresserad av svensk etnicitet så skulle svenskar inte ha som favoritsysselsättning att hänga på Hemnet och fundera över whit-flight säkra områden och skolor med så många blonda hår som möjligt i skolkatalogerna. Svensken skulle vara helt färgblind när man valde livspartner och inte tycka det vara märkligt när afrikaner dyker upp i reklamen i tid och otid.

Men så är det inte.

Etniciteten spelar en avgörande roll, men svensken förnekas sin rätt att offentligt uttrycka det och har ålagts ett tankeförbud. Men de facto agerar alla etniciteter efter sina egna preferenser och föredrar sina etniska ingrupper. Även svensken gör så i realhandlingar, men får inte tala om det.

Det är bl.a. det här hyckleriet som måste få ett slut.
Senast redigerad av Ottokar 2018-12-05 kl. 17:56.
Citera
2018-12-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Etniciteten spelar en avgörande roll, men svensken förnekas sin rätt att offentligt uttrycka det och har ålagts ett tankeförbud.

Vilket innebär att vi som skriver i t.ex. den här tråden måste vara fantastiska människor som trotsar tankeförbudet? Knappast. Frågan är komplicerad att hitta rätt i. Det fanns ingen hunger därute för AfS budskap, om man ens kan säga att de hade något. Jag ska försöka skriva ett svar till oyto i kväll.
Citera
2018-12-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vilket innebär att vi som skriver i t.ex. den här tråden måste vara fantastiska människor som trotsar tankeförbudet? Knappast. Frågan är komplicerad att hitta rätt i. Det fanns ingen hunger därute för AfS budskap, om man ens kan säga att de hade något. Jag ska försöka skriva ett svar till oyto i kväll.

Det låter väl trevligt, men......

jag skulle inte tro att du suttit vid en bättre middag och vågat yttra dig om att det är dags för barnen att byta skola eftersom det blivt för många menaiter i korridorerna.

Ändå agerar nästintill alla svenskar på det sättet.

Vid all introduktion av nya produkter och tjänster så finns det ett litet antal sk. early adopters och så kommer den stora massan senare. Vi har inte kommit tillräckligt långt i sales pitchen ännu och budskapet måste slipas en del. Det arbetet görs bl.a. i den här tråden.
Citera
2018-12-05, 19:35
Medlem
Citat:
Men, det är väl etnonationalismen man vill bort från? Det har aldrig fungerat. Det är ren nationalism som är vägen frammåt anser jag. Det är försent för allt etno. Bara drömmar. ”Wunderwaffe”. Nu handlar det bara om att rödda landet från globalistiska EU och FN. Köttbullepatriotismen är död. 43% är invandrare nu i Stockholm, and counting. Fokusera på det som är räddningsbart. Det sker genom utvisning av kriminella, kontrollapparater runt id och bidragssystem, trista kåkar. En bra start. Inte genom firande avköttbullens dag 6/6 med blonda flätor. Nu är det hardcore som gäller. Jag följer med Spänning Rotchild-globalistens väg ut ur Elysee-palatset. Tyvärr har vi fortfarande det för bra i sverige i våra högt belånade bostäder o billig dansk fläskytterfile.

Jag tror du faktiskt har lite fel.

Svenska blonda flickan (och några brunetter) är ett bra försäljningsargument. Som svensk är det fortfarande en av de vanligaste kommentarerna man får: fan vad söta tjejer ni har i Sverige. Seriöst.

Jag är motståndare till köttbullepatriotismen och till etnonationalism. Ja. Men samtidigt så känner jag själv att hjärtat bultar lite för "svenska flicka". Det innebär inte att vi ska kasta ut alla andra, utan bara att vi ska liksom ge speciellt upphöjd status till blonda svenska flicka.
Kolla på reklamer från runt om i världen. De visar upp blonda tjejer (gärna med nordiskt utseende). På 1980-talet och fram till typ 1995 nån gång var det ingen skämmigt i att vara stolt över att Sverige presterade väl i Miss Universe tävlingar... med blonda tjejer.

Det är som med älgen, som vi ser som "vårt" nationaldjur. Eller vargen.
Eller noshörningar i Zimbabwe. Osv.

Det är inte svartvit. Men man får göra en gränsdragning. Man kan respektera sitt eget (typ som att Ikea säljer svenska köttbullar) utan att för den sakens skull kräva köttbullar.

Jag tycker på samma sätt att det mest naturliga i svenska reklamfilmer är att visa söta svenska flickor. Det är liksom de blonda, vita flickorna som är Sveriges ansikte utåt, anser jag.
Trist för de andra, men so be it. Åker jag till Japan accepterar jag att japanskt utseende är deras ansikte utåt. Jag kräver inte att behöva se blonda svenskar i deras reklamfilmer, liksom.

Det är förstås svårt att göra en sådan gränsdragning utan att bli rasistisk.
Men återigen. Se vad folk skriver på Flashback. Det är många som stör sig på hur svarthetsnormen ska tryckas på oss. Jag tycker inte det är något fel på att vara stolt över att vara vit.
Tvärtom tycker i princip alla människor på hela jorden att det är finare att vara vit. Enligt evolutionsforskare anses det även finare att vara blond och blåögd (dvs vi dras biologiskt till det). Därmed kan man säga att det är "naturligt" att tycka att svenska flickor är sötast, och jag anser att AFS ska säga just sådana saker som är vetenskapligt korrekta, likväl som att ingen annan säger det. Vinnande koncept.
Citera
2018-12-05, 19:39
Medlem
Citat:

Det var ju bra.

Roligt att se Louise Ask i partistyrelsen. Bland annat för att hon är en malmöit liksom jag. Jag gillade hennes tal på återvandringsturnén och det faktum att hon är förskollärare. Perfekt bakgrund för en "högerextremist". Dessutom verkar hon skärpt och stå med båda fötterna på jorden.

Olle Felten gillar jag också. En person som inte drivs av ego. Jag brukar läsa hans artiklar i Nya Tider.
Citera
2018-12-05, 20:19
Medlem
DirtyBerties avatar
Kul att AfS behagar höra av sig tre månader efter valet. Inte ett ord hur valet gick eller den kommande FN-Migrationsröstningen.

Exaaakt my ass.
Citera
2018-12-05, 21:23
Medlem
Citat:
Nu skriver jag rent hypotetiskt men dom som importerar sperma hinkar från syd ost asien o sen avlar på dom och tar med ras bastarden i barnvagn, tidigare nämnda sperma hink inklusive svärmor på AfS torgmöte borde vara persona non grata. Inte Hagwall.
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det är här som du har fel käre Byggnet. Om svensken inte vore intresserad av svensk etnicitet så skulle svenskar inte ha som favoritsysselsättning att hänga på Hemnet och fundera över whit-flight säkra områden och skolor med så många blonda hår som möjligt i skolkatalogerna. Svensken skulle vara helt färgblind när man valde livspartner och inte tycka det vara märkligt när afrikaner dyker upp i reklamen i tid och otid.

Men så är det inte.

Etniciteten spelar en avgörande roll, men svensken förnekas sin rätt att offentligt uttrycka det och har ålagts ett tankeförbud. Men de facto agerar alla etniciteter efter sina egna preferenser och föredrar sina etniska ingrupper. Även svensken gör så i realhandlingar, men får inte tala om det.

Det är bl.a. det här hyckleriet som måste få ett slut.
Om man som ett rent tanke experiment föreställer sig att personen har en importerad sperma hink från syd ost asien och där i genom avsagt sig folkgemenskapen med det svenska o i stället har helt andra lojaliteter,som till exempel sin via importerad spermahink från syd ost asien avlade ras bastard så är det inte alls konstigt att man tycker att Alternativ för Sverige ska sluta prata om etniska svenskars intressen och istället gå full on globo homo.

Och så är det imponerande med alla högt flygande slutsatser alla drar efter ett enda val. Hela partiet ska stöpas om tydligen. Tänk om det är bättre att hålla fast vid sina ståndpunkter. Annars blir man en sorglig parodi på den där Marx som sa vad var det om du inte gillar mina principer så har jag andra. Helt plötsligt är partiet nån lustig hopp järka som byter stånd punkt var efter man tror vinden blåser. Vad har man då kvar i legitimitet?
Senast redigerad av DunderOllon 2018-12-05 kl. 21:41.
Citera
2018-12-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderOllon
Nu skriver jag rent hypotetiskt men dom som importerar sperma hinkar från syd ost asien o sen avlar på dom och tar med ras bastarden i barnvagn, tidigare nämnda sperma hink inklusive svärmor på AfS torgmöte borde vara persona non grata. Inte Hagwall.

Om man som ett rent tanke experiment föreställer sig att personen har en importerad sperma hink från syd ost asien och där i genom avsagt sig folkgemenskapen med det svenska o i stället har helt andra lojaliteter,som till exempel sin via importerad spermahink från syd ost asien avlade ras bastard så är det inte alls konstigt att man tycker att Alternativ för Sverige ska sluta prata om etniska svenskars intressen och istället gå full on globo homo.

Och så är det imponerande med alla högt flygande slutsatser alla drar efter ett enda val. Hela partiet ska stöpas om tydligen. Tänk om det är bättre att hålla fast vid sina ståndpunkter. Annars blir man en sorglig parodi på den där Marx som sa vad var det om du inte gillar mina principer så har jag andra. Helt plötsligt är partiet nån lustig hopp järka som byter stånd punkt var efter man tror vinden blåser. Vad har man då kvar i legitimitet?
Snacka hur mycket skit du vill, 0.3 % tyckte partiprogrammet var det bösta. Det är vad du ska förhålla dig till. Uppenbarligen var det inte rätt. Det som inte är rätt måste man ändra på, eller har folket fel?
Citera
2018-12-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Det verkar som att några försvunnit från partistyrelsen medan andra tillkommit; Felten, Jansson och Ahl är nya ledamöter i styrelsen, likaså Louise Ask från Malmö. Jag hoppas dem har "avpolletterat" Martin Hagwall för gott då denne knappast gjort något bra reklam för AfS!

https://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

Ja, Hagwall fick sig nog en "näsknäpp". Han är knappast nyttig för partiets image.
Bra att Ahl och Ask numera tillhör styrelsen. Det finns nog möjligheter till förbättringar i partistrategi m.m.
Citera
2018-12-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Kul att AfS behagar höra av sig tre månader efter valet. Inte ett ord hur valet gick eller den kommande FN-Migrationsröstningen.

Exaaakt my ass.

Det Twittras lite till de fåtal som använder Twitter. Det påstås ske febril aktivitet bakom lykta dörrar.
Citera
2018-12-06, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Det Twittras lite till de fåtal som använder Twitter. Det påstås ske febril aktivitet bakom lykta dörrar.

Alla som är något är redan AFS:are, aktiviteten sker hela tiden, överallt i cyberrymden och i köttrymden. Varje provokativt inlägg du läser, varje åsikt som får dig att fundera kommer från oss. Vi kan vara din mamma, din bror eller din dotter, vi är överallt.

https://www.youtube.com/watch?v=Dll329ggLIY&index=2&list=RD9Vw3RWDPtB0
Senast redigerad av Apollion 2018-12-06 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in