Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-10, 13:25
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Om jag får gissa så kör man på till EU-valet och vid ett lika dåligt resultat där så lägger man ner. Karaktären på den här valturnén var mycket av "kör så det ryker" och "för allt vad tygen håller". Men jag hoppas verkligen att jag har fel för partiet har hög potential.

Jag har inte följt partiet tillnärmelsevis lika noggrant som en del andra här, hoppade väl in i början av augusti eller så.

Min slutsats är att man började alldeles för sent. Helt avgörande misstag. Det tar lång tid att etablera sig och sätta sig i folks sinnen och minnen. I synnerhet när massmedia helt uppenbart valde att medvetet under lång tid ignorera eller inte rapportera om partiet. På valdagen är jag helt övertygad om att en absolut majoritet knappt ens hört talas om partiet.

De borde ha börjat ett år tidigare eller så.

Jag tror faktiskt inte det gjort minsta skillnad. Man måste slå sig igenom mediabruset. Hur hade man lyckats med det bara för att man börjat tidigare? Ingen jämförelse i övrigt men både nd och svp fanns ju i en massa år, men vad hjälpte det.

Den avgörande faktorn verkar vara att opinionen helt enkelt inte finns idag, tyvärr. Detta ser vi ju också i sd:s svaga resultat. Förra valet var det 87% som var för folkmordet på svenskar, detta valet är det bara 83%.
Citera
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ursäkta mig men...hur menar du nu?
Det är väl ganska tydligt? Att det så kallade demokratiska systemet känner sig nödgade att valfuska genom att byta ut SD- och AfS-sedlar mot S-sedlar talar för sig själv. För att inte tala om det mer öppna valfusket där sedlar ställs undan m.m.

Även nationalistiska torgmöten med mera har förlöpt utan större hinder under året. Almedalen var en succé till exempel.

Nu gäller det att forsätta arbeta såväl parlamentariskt som utomparlamentariskt. Blir självklart en röst på AfS i EU-valet nästa år.
Citera
Medlem
Jag förstår inte varför SD:are gnäller på AfS när SD endast fick runt 1000 röster första valet dom ställde upp i.
Citera
18-09-10, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag har följt AfS litegrann och imponerats av deras mod och intellektuella kapacitet. Min chock över deras idioti under valvakan var därför monumental:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=740730666319201&id=2705928533 32987&anchor_composer=false

De hyr alltså en persisk restaurang att ha valvaka i, och blir nekade, och indignerat rubricerar de detta som "skandal" på partiets officiella Facebook-sida. Att inte begripa humorn i detta och hur vänstern kan använda detta för att håna dom på är ofattbart. Snacka om att erbjuda sina fiender en öppen dörr att slå in.
Kunde inte hålla mig för skratt när Kasselstrand höll tal i vad som såg ut som en förortspizzeria :-D.

Detta var således sista spiken i kistan. Denna pinsamhet. Denna skam. Detta betyder för mig att aldrig mer kommer jag lita på radikala partier som hypar sig själva på Flashback. Det betyder också att alla som skrev att det skulle sluta på samma sätt för AfS som det gjorde för SVP hade helt rätt. Den radikala politiska scenen får hädanefter klara sig utan mitt deltagande.
Citera
18-09-10, 13:27
Medlem
Krakems avatar
[countolaf=QUOTE] I helvete heller. Valet 2018 var ett ödesval som på riktigt tog tempen på det svenska folket. Och vad visade mätaren?

Jo, att det svenska folket är fullständigt apatiska och sinnessjuka. Man har alltså levt igenom den värsta regeringen i svensk historia, och vad gör man? Jo man fortsätter rösta på samma skit!

Alltså jag tar mig för pannan för det är så korkat, ondskefullt och vidrigt. Sverige dog officiellt den 9 september 2018, efter en längre tids svår sjukdom så har landet äntligen avlidit. Fy fan för Sverige och svenskarna, jag känner bara hat just nu.[/quote]

Det är något slags självhat och sjukligt begär att plåga sig själv och bli förnedrad i processen. Svensken inte bara älskar att kasta ner pengarna i den feta strimlern som är skatter som bara slukar utan att bidra, eller att kasta pengar efter alla Muhammed och Abdullahs i denna världen, och allt vad dom hittar på, utan han vill göra det om och om igen och gärna till priset av sitt eget och sina närmastes välmående.

Det är så sjukt att man saknar ord. Samtidigt får man gratulera globalisterna till att ha skapat den perfekta självdestruktiva människan.
Citera
18-09-10, 13:28
Medlem
I mitt valdistrikt har övrigt nästan 10%. På flera ställen i Stockholm ligger övrigt på mellan 10-31 %. Intressant att kolla valpresentstionen på Valmyndigheten.
Citera
18-09-10, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Detta var således sista spiken i kistan. Denna pinsamhet. Denna skam. Detta betyder för mig att aldrig mer kommer jag lita på radikala partier som hypar sig själva på Flashback. Det betyder också att alla som skrev att det skulle sluta på samma sätt för AfS som det gjorde för SVP hade helt rätt. Den radikala politiska scenen får hädanefter klara sig utan mitt deltagande.

Ja valet av restaurang där man håller valvaka efter att man inte ens har fått 1% av rösterna är otroligt viktigt för den nationella rörelsen. Eller inte.
Citera
18-09-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag tror faktiskt inte det gjort minsta skillnad. Man måste slå sig igenom mediabruset. Hur hade man lyckats med det bara för att man börjat tidigare? Ingen jämförelse i övrigt men både nd och svp fanns ju i en massa år, men vad hjälpte det.

Den avgörande faktorn verkar vara att opinionen helt enkelt inte finns idag, tyvärr. Detta ser vi ju också i sd:s svaga resultat. Förra valet var det 87% som var för folkmordet på svenskar, detta valet är det bara 83%.

Du måste förstå människor för att kunna vinna dem. De 83 % som valde andra partier än SD hade sina egna problem som de hoppades att politikerna kan lösa.

Det var inte 83 % mot. De valde något annat helt enkelt.
Citera
18-09-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Afs åkte på storstryk. Anledning?

Enkelt, svenskar hatar elitister. Afs osar elitism - och de skäms inte för det.

Afs klär sig elitistiskt, talar elitistiskt, agerar elitistiskt.

Gemene svensk hatar sådant beteende. Att man tror att man är finare än andra. Det går inte hem hos svenskarna.

Det ligger en viss sanning i detta, men det var inte därför de inte kom i riksdagen. Sen finns det ju faktiskt väljare som gillar en stekig stil men de röstar redan på moderaterna och kommer fortsätta med det. Överklassen är till 99% icke-nationalistisk och folkförrädisk i alla europeiska nationer verkar det som.
Citera
18-09-10, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ja valet av restaurang där man håller valvaka efter att man inte ens har fått 1% av rösterna är otroligt viktigt för den nationella rörelsen. Eller inte.

Jag betraktade inte AfS som en del av den nationella rörelsen men valet av restaurang antyder att det är precis det de är. Jag tvår mina händer.
Citera
18-09-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storobefintlig
I mitt valdistrikt har övrigt nästan 10%. På flera ställen i Stockholm ligger övrigt på mellan 10-31 %. Intressant att kolla valpresentstionen på Valmyndigheten.

Är detta sant?
Citera
18-09-10, 13:36
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Aja ni som inte röstade på SD, AfS eller NMR. Ni kan inte klaga över kommande terrordåd, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, rasism mot svenskar med mer. Det är ert fel.

Du har här omedvetet satt fingret på AFS centrala problem. SD är inte ett nationalistiskt parti men den okunniga pöbeln tror att så är fallet och resonerar som så att varför rösta AFS när SD redan sitter i riksdagen. Det var samma problem som SvP hade 2014.

Det här med att SD inte är nationalister är något som jag förklarat i många inlägg men tydligen ligger min förklaring på en för hög nivå för att den ska förstås av en typisk jimmiezombie. De som röstar SD i tron att de röstar nationellt förstår inte att de är en del av problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in