Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-14, 08:39
Medlem
oktoberfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad är skillnaden mellan att vara missnöjd med höjda skatter (M) och för hög invandring (SD)?
Finns inget som tyder på att missnöjesröstare skulle bli mer nöjda med sina liv om man tog emot färre invandrare.
Vår rödgröna regering har genomfört förändringar men folk gnäller som tusan ändå.
Därför finns det alltid utrymme för missnöje mot missnöjet. Men detta partiet är det nog inte så mga som känner till.
Senast redigerad av oktoberfest 2018-03-14 kl. 08:41.
Citera
2018-03-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktoberfest
Finns inget som tyder på att missnöjesröstare skulle bli mer nöjda med sina liv om man tog emot färre invandrare.
Vår rödgröna regering har genomfört förändringar men folk gnäller som tusan ändå.
Därför finns det alltid utrymme för missnöje mot missnöjet. Men detta partiet är det nog inte så mga som känner till.
Förra året beviljades 135 000 uppehållstillstånd i Sverige. Det är bara rekordåret 2015, då det gavs ut 150 000, som har varit värre.

Det är vad "Vår" rödgröna regering har gjort.
Citera
2018-03-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Tilliten till det svenska rättsväsendet krackelerar i skrivandes stund.
Vad AFS vill är att bygga upp förtroendet igen.
Du kan inte med allvar mena att våra domstolar sköter sin primära uppgift?

Men ser inte hur tilliten blir bättre genom att fixa krackelerande men mer krackelerande.

Jag skulle säga att i 99% av fallen så sköter domstolen sin uppgift. Om jag vill ha 100% så får vi nog ta bort den mänskliga faktorn i sådana fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att frånta invandrare deras medborgarskap om det vid en genomgång visar sig att de obstruerat vid sin egen asylutredningar, tex vad gäller den egna identiteten, vore helt juridiskt görligt och korrekt. Eftersom mer än 90% av de sk flyktingarna sedan ett par decennier tillbaka kastat sona pass efter att ha kommit till svensk jord har vi redan där för grund för återtagande av medborgarskap. Om man ii förlängningen, lurat till sig svenskt medborgarskap, kan det ju även efterkommande fråntas sina, då det den första personensuppgifter, som gav grund till PUT och medborgarskap, var oriktiga.

Ja enligt utlänningslagen kan man göra det. Men hur många fall tror man helt ärligt detta kommer beröra? Som det låter så vill man få ut flera hundratusen människor. Ska vara glad om man ens får bort en procent av det genom att se om någon ljugit i sin ansökan.
Kan du bevisa att de kastat passen? Om personen kom utan pass för några år sedan, fick uppehållstillstånd, hur ska du bevisa i nutid att denne kastade det för några år sedan?
Det är inte lagligt att ta bort medborgarskap eller uppehållstillstånd på antaganden. Krävs att det ska vara fastställt samt kunna visa att det skett medvetet.
Har man även varit här mer än 4 år krävs även ännu starkare skäl för att dra tillbaka det.
Sedan många andra faktorer. Om man går efter nuvarande lagstiftning.

Tror folk överskattar hur många som verkligen skulle få indraget tillstånd om man började granska tidigare ansökningar.
Detta anser jag också är lite av faran. När man börjar med det här och upptäcker att det inte är så många som kommer få lämna, så kommer man ta till ännu mer radikala förslag för att öka på folk som lämnar landet.
Citera
2018-03-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvun
Att helt vilja avskaffa den allmänna välfärden är nyliberalism. Notera att AfS redan vill begränsa bidragen till dem som är medborgare. De som kan tänkas få socialbidrag är därför främst svenskar som har det svårt. Tycker man att dessa svenskar ska svälta ihjäl om de inte kan visa upp ett giltigt läkarintyg är man per definition nyliberal.

Vilket de inte vill, så din tes faller.

Jag tycker att det bör finnas ett socialt skyddsnät och i en mer eller mindre etnostat är det möjligt, precis som det fungerade länge i Sverige. I ett mångetniskt, mångkulturellt samhälle blir dock välfärden ett instrument som kolonisatörer och inkräktare använder för att suga ut värdbefolkningen. Då behövs nya tag.
Citera
2018-03-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Men ser inte hur tilliten blir bättre genom att fixa krackelerande men mer krackelerande.

Jag skulle säga att i 99% av fallen så sköter domstolen sin uppgift. Om jag vill ha 100% så får vi nog ta bort den mänskliga faktorn i sådana fall.

Ja enligt utlänningslagen kan man göra det. Men hur många fall tror man helt ärligt detta kommer beröra? Som det låter så vill man få ut flera hundratusen människor. Ska vara glad om man ens får bort en procent av det genom att se om någon ljugit i sin ansökan.
Kan du bevisa att de kastat passen? Om personen kom utan pass för några år sedan, fick uppehållstillstånd, hur ska du bevisa i nutid att denne kastade det för några år sedan?
Det är inte lagligt att ta bort medborgarskap eller uppehållstillstånd på antaganden. Krävs att det ska vara fastställt samt kunna visa att det skett medvetet.
Har man även varit här mer än 4 år krävs även ännu starkare skäl för att dra tillbaka det.

Tror folk överskattar hur många som verkligen skulle få indraget tillstånd om man började granska tidigare ansökningar.
Detta anser jag också är lite av faran. När man börjar med det här och upptäcker att det inte är så många som kommer få lämna, så kommer man ta till ännu mer radikala förslag för att öka på folk som lämnar landet.

Ditt spammande kring detta går i princip ut på att det inte är möjligt att förändra status quo på grund av logistiska svårigheter. Du kräver ett system som är vattentätt på alla fronter, en fullständig lösning som täcker upp för alla specialfall och där allting är 100 % rättssäkert (som om mångkulturen vore rättssäker... det säger du inget om) och ingen någonsin kommer i kläm. Precis samma argumentationsfigurer som personer som Sargon of Akkad och andra använt i debatt med alt-rightare om etnostaten. Sådant syftar till en enda sak: att förstöra diskussioner, att underminera legitimiteten hos en politik som tillvaratar vitas intressen (i det här fallet svenskar). Var klar över att folk vet vad du håller på med. Ingen bör diskutera med en person som dig.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-14 kl. 09:29.
Citera
2018-03-14, 09:13
Medlem
oktoberfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Förra året beviljades 135 000 uppehållstillstånd i Sverige. Det är bara rekordåret 2015, då det gavs ut 150 000, som har varit värre.

Det är vad "Vår" rödgröna regering har gjort.
Mycket möjligt men det är ändå en radikal förändring gällande regler för uppehållstillstånd exv. Detta borde göra sverigedemokrater nöjda men dom är som sagt missnöjda med andra saker som inte politiker kan hjälpa till med.
Citera
2018-03-14, 09:29
Medlem
Citat:
Därför finns det alltid utrymme för missnöje mot missnöjet.

Missnöjesröstare är en vänsterpolitiserad term som enbart används på motståndare till massinvandring och mångkultur. Varför är det så, tror du? Varför kallas inte du och andra vänsterradikaler för missnöjesröstare? Om det bara allmänt beskrev missnöjesyttringar kunde väl användningsområdet vara mycket större?

Vidare är inte motståndet mot invandring någon näpen liten psykologisk fråga där ni i bästa vänsterjudisk stil kan placera folk på divaner och ställa diagnoser. Glöm det, din sorgliga pajas. Ni kommer inte att kunna patologisera den fullt naturliga instinkten att vilja omge sig med människor av ens egen typ och att vilja ha ett samhälle som fungerar och är sunt och konstruktivt (dvs. den totala motsatsen till den mardrömslika mångetnicitet och mångkultur ni förespråkar, ett allas krig mot alla).

Citat:
Men detta partiet är det nog inte så mga som känner till.

De har funnits i en vecka. 1 vecka.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-14 kl. 09:32.
Citera
2018-03-14, 09:33
Medlem
Citat:

Med den ofantligt stora andelen invandrare som fifflat sig in i Sverige samt fifflat med sin försörjning, sam även begått olagligheter, så finns den en ocean att ösa ur, om man vill initiera en repatriering. Inte ens retroaktiva lagar är något problem, fråga tex riksdagen vad gäller skattelagstiftningen. Att sen dra ner på alla bidrag samt ha ett otal ekonomiska morötter hjälper upp viljan att återmigrera. Politik är det möjligas konst. Politik är att vilja. Vi startar där. Att vara en nejsägare som digtar inte frågan framåt.
Citera
2018-03-14, 09:42
Medlem
oktoberfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Missnöjesröstare är en vänsterpolitiserad term som enbart används på motståndare till massinvandring och mångkultur. Varför är det så, tror du? Varför kallas inte du och andra vänsterradikaler för missnöjesröstare? Om det bara allmänt beskrev missnöjesyttringar kunde väl användningsområdet vara mycket större?

Vidare är inte motståndet mot invandring någon näpen liten psykologisk fråga där ni i bästa vänsterjudisk stil kan placera folk på divaner och ställa diagnoser. Glöm det, din sorgliga pajas. Ni kommer inte att kunna patologisera den fullt naturliga instinkten att vilja omge sig med människor av ens egen typ och att vilja ha ett samhälle som fungerar och är sunt och konstruktivt (dvs. den totala motsatsen till den mardrömslika mångetnicitet och mångkultur ni förespråkar, ett allas krig mot alla).

De har funnits en vecka. 1 vecka.

Jag är inte vänsterradikal. Du verkar vara en förvirrad judehatare. Att du blev upprörd visar att jag har rätt. Andra partier bygger på ideologi inte på rasism och främlingsfientlighet. Det står givetvis folk fritt att fördumma sig och tro på konspirationer. Men det är inget som gynnar eran situation eller vårt samhälle.
Det finns populistiska vänsterörelser i södra Europa.
Citera
2018-03-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Med den ofantligt stora andelen invandrare som fifflat sig in i Sverige samt fifflat med sin försörjning, sam även begått olagligheter, så finns den en ocean att ösa ur, om man vill initiera en repatriering. Inte ens retroaktiva lagar är något problem, fråga tex riksdagen vad gäller skattelagstiftningen. Att sen dra ner på alla bidrag samt ha ett otal ekonomiska morötter hjälper upp viljan att återmigrera. Politik är det möjligas konst. Politik är att vilja. Vi startar där. Att vara en nejsägare som digtar inte frågan framåt.

Och hur stor är det, exakt. Känns mycket som antaganden. Försäkringskassan kollar väl redan idag om fiffel gällande försörjning. Kommer de kolla ännu noggrannare menar du?

Och som tidigare diskuterats, att någon begått ett brott för ett tag sedan kvalar inte in. Enda som gäller där är nutid. Man öppnar upp pandoras ask om man ska börja döma folk efter vad man tidigare gjort, även för svenskar. "Herr Svensson, ser att du fick dagsböter för 3 år sedan gällande snatteri. Vi har nu tre år senare bedömt att det var för milt, så du får sex månaders fängelse med start ifrån imorgon".

Nog kan ekonomiska morötter hjälpa återinvandring. Då sker det ändå på frivillig basis. Så det har jag ingenting emot. Sånt finns ju redan idag, bara att öka på bidraget.

Jag är främst nejsägare när det gäller att döma för tidigare brott. Där kan man snacka om möjligheter, men det finns inga möjligheter. Hade varit helt sjukt annars.

I slutändan tror jag man inte kommer "få ut" det antal man verkligen vill.
Citera
2018-03-14, 09:57
Medlem
Citat:
Och hur stor är det, exakt. Känns mycket som antaganden. Försäkringskassan kollar väl redan idag om fiffel gällande försörjning. Kommer de kolla ännu noggrannare menar du?

Och som tidigare diskuterats, att någon begått ett brott för ett tag sedan kvalar inte in. Enda som gäller där är nutid. Man öppnar upp pandoras ask om man ska börja döma folk efter vad man tidigare gjort, även för svenskar. "Herr Svensson, ser att du fick dagsböter för 3 år sedan gällande snatteri. Vi har nu tre år senare bedömt att det var för milt, så du får sex månaders fängelse med start ifrån imorgon".

Nog kan ekonomiska morötter hjälpa återinvandring. Då sker det ändå på frivillig basis. Så det har jag ingenting emot. Sånt finns ju redan idag, bara att öka på bidraget.

Jag är främst nejsägare när det gäller att döma för tidigare brott. Där kan man snacka om möjligheter, men det finns inga möjligheter. Hade varit helt sjukt annars.

I slutändan tror jag man inte kommer "få ut" det antal man verkligen vill.
Eftersom det är fakta att över 90% asylsökare har slängt sina pass när de passerar gränsen, samt fortsätter obstruera i asylutredningarna, finns det ju som sagt redan där en ocean att ösa ur. Att du personligen tycker att det är lite besvärligt och jobbigt har ju inte med sakfrågan att göra. Det finns hur många PUT, asylklassningar och medborgarskap givna på felaktiga grunder och uppgifter som helst. Vid något tillfälle kommer denna kriminalitet att få sin konsekvens. Brott och ohederlighet ska alltid straffas och beivras. Vi ska inte se till den fifflande asylantens bästa i första hand, utan vad som är bäst för Sverige.
Citera
2018-03-14, 09:59
Medlem
Citat:
Jag är inte vänsterradikal. Du verkar vara en förvirrad judehatare. Att du blev upprörd visar att jag har rätt.

Ett logiskt felslut av rang. Har båda parter alltså rätt i diskussioner där båda blir upprörda? För övrigt verkar du ha blivit mest upprörd. Måste ju med din logik betyda att jag har rätt då.

Citat:
Andra partier bygger på ideologi inte på rasism och främlingsfientlighet.

Hm, är alltså det du kallar "rasism och främlingsfientlighet" (tack för att du bekräftar att du är antivit) inget som har med ideologi att göra? Det brukar inte ens vänsterradikaler hävda i diskussioner med nationalister.

Citat:
Det står givetvis folk fritt att fördumma sig och tro på konspirationer.

Vad har judisk makt med konspirationer att göra? Allt ligger i öppen dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in