Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 20:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag ber om ursäkt för lite OT, men är det någon som vet om vi kommer få en särskild valvaketråd under valvakan?
Det vore kul att kunna snacka och käfta lite under pågående vaka. Kanske någon vänlig mod kan svara på detta?

MVH/Gnomegirl.

Förr om åren brukar modsen tillåta att det blir "chattigt" under valvakan, så opinionstrådarna har fungerat som valvaketrådar, kolla t.ex. SD-opinionstråden under valdagen och dagarna efter. Så det blir väl valvaka både i den här tråden och i SD-tråden kan tänkas.
Citera
2018-09-04, 20:31
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Eller så är det du som underskattar dem. PP t.ex. har 73K likes.

Istället för att gå på rent önsketänkande så väljer jag att gå på någon sorts objektivt mått, och då är det Sentio som gäller, och där snittar PP + MED över tid tillsammans runt 1,5%. Och i förra valet fick övriga-övriga 0,5%. Därav mitt resonemang.

Ni andra får gärna skåla när som helst

(FB) Har F! köpt 10000 turkiska facebook-likes?

De hade 74 000 för 6 månader sen och för 4 år sen hade de 84 000 likes. Det är de och FI som minskar av alla partier på facebook.

Pp var en fluga som peakade 2009. De är döende eller döda. De kommer aldrig nå förra valets resultat på 0,43%.
Citera
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Håller med dig. Visste inte att det var så illa.

Vad tycker AfS om europeiska invandrare födda i utlandet? Blir det hej och hå även där? Menar då utom ett nordiskt land.
De utvisar inte på etnisk grund samtidigt som de är helt öppna med att det svenska folket ska vara majoritet i sitt eget hemland, de utvisar alltså främst på de lagar vi redan har men som inte verkställs som de ska, olagliga, kriminella, fuskare och lögnare. Man får börja där.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Välgjord och rolig film, konstigt att den inte har fått fler visningar. Filmen innehåller en viktig sanning. Opinionsinstituten redovisar inte vad folk faktiskt svarade i deras mätningar, det vill säga "rådatan". De resultat som publiceras är "viktade", det vill säga justerade på olika sätt. Hur dessa viktningar görs varierar mellan olika mätföretag och är ingenting vi har insyn i.

Huruvida man medvetet missgynnar ett kontroversiellt uppstickarparti som AfS i viktningsprocessen är förstås omöjligt för oss att veta. Men generellt viktar mätföretagen i riktning mot resultaten i föregående riksdagsval. Detta torde missgynna nya partier.

Det vore intressant att få höra synpunkter på detta från någon som är ordentligt insatt i hur opinionsundersökningar görs.

Korrekt.

(Jag har skrivit mer om detta tidigare i tråden)
Citera
2018-09-04, 20:32
Medlem
Vedträs avatar
Godhetens budbärare, DN, nu gratis (propaganda) i valtider. Hela landningssidan lär dumsvensken rätt- och feltänk. Godhet och ondska. Sluta tänka, allt är färdigtänkt av bonnierkoncernen! Förstör inte filantropprojektet i sthlms gated communities, det enda som krävs av dig är du betalar det och håller etablerade partier i riksdagen.
Senast redigerad av Vedträ 2018-09-04 kl. 20:36.
Citera
2018-09-04, 20:33
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Alltså vet du hur många röster som behövs för att komma upp till 4%-spärren? En kvarts miljon. Jag skrattar högt varje gång jag läser här inne om folk som på allvar tror att AfS kommer in i riksdagen.

Och nej, inte en chans att dom kommer in i riksdagen 2022 heller. Som sagt, dom är för extrema för Svensson, och det gäller även ungdomar i regel. Folk här inne lever i en bubbla och förlitar sig på ett luftslott. Jag kan sätta alla mina pengar (och jag har en del, tro mig) på att AfS inte ens existerar 2022.
SD har enligt vissa mätningar omkring 25%. Varför är det helt otänkbart att 250 000 personer tycker att SD har blivit för snälla med åren och söker sig till AfS?
Citera
2018-09-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Alltså vet du hur många röster som behövs för att komma upp till 4%-spärren? En kvarts miljon. Jag skrattar högt varje gång jag läser här inne om folk som på allvar tror att AfS kommer in i riksdagen.

Och nej, inte en chans att dom kommer in i riksdagen 2022 heller. Som sagt, dom är för extrema för Svensson, och det gäller även ungdomar i regel. Folk här inne lever i en bubbla och förlitar sig på ett luftslott. Jag kan sätta alla mina pengar (och jag har en del, tro mig) på att AfS inte ens existerar 2022.

Fredrik Reinfeldt och hans parti fick 30% år 2010 trots att de var jävligt extrema. Den mest extreme statsminister detta land haft.

SD-strategin att enbart växa och försöka tilltala väljare genom att bli mer vänsterliberala löser inga problem. Då blir de samma som sjuklövern.
Citera
2018-09-04, 20:35
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Var det du som nämnde tidigare (när du snackat med grabbarna) att AFS försökt men inte lyckats beställa en egen opinionsundersökning? Vet du varför..? De har ju över SEK 3m i stöd, så råd borde de väl ha?

Jag känner inte att det är jag som ska redogöra för hur de gjorde sina förhandlingar, men de försökte, och var beredda att betala, men fick ändå nej. Så killarna har huvudet på skaft, men som vi ser (inte minst den här veckan) så blir de motarbetade på alla möjliga fula sätt.
Citera
2018-09-04, 20:38
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vi har passerat Bilderberg-Annie och Centerpajtiet!

Det ser ut som att AFS passerade Centerpartiet för länge sedan i sociala medier.

Centerpartiet - AFS

Socialdemokraterna - AFS

Sverigedemokraterna - AFS
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag känner inte att det är jag som ska redogöra för hur de gjorde sina förhandlingar, men de försökte, och var beredda att betala, men fick ändå nej. Så killarna har huvudet på skaft, men som vi ser (inte minst den här veckan) så blir de motarbetade på alla möjliga fula sätt.

Klart att de fick ett nej. Ett mycket "farligt" parti. Så är det i demokratins Sverige 2018.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du utgår ifrån att SD kommer att vilja samarbeta med AfS

Vi utgår från att SD kommer att kröka rygg inför AfS, precis som man gör inför 7-klövern.
Citera
2018-09-04, 20:39
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Fråga till tråden, hur kommer media hantera AfS om man når riksdagsgränsen? Tänker mig namnligan att man kan ha betänkliga svårigheter med någon som inte är PK och som inte tappat röster av att visa det...

Först dagen nåt i denna stil.

Aftonbladets löpsedel; MÖRKRET HAR FALLIT ÖVER SVERIGE! i stora bokstäver över en svenska flagga insnärjd i en taggtrådsswastika som det droppar blod från.

DN:s förstasida. Stor bild på Auschwitz med texten "ALDRIG MER!".

Underrubriker;
"Valvinnaren Åkesson; FÖRBJUD AFS!"
"Löfven; Inte okej med nazister i riksdagen."
"Isabella Lövin kollapsade på vallnatten - MP ut ur riksdagen. "
"Wolodariski; Alla goda krafter måste enas nu!"

Tänk er detta fast i minst en månad.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-09-04 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in