Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Kolla Volvo240s senaste inlägg i tråden (om det inte är borttaget) så kan du få en liten inblick i hur det kommer se ut. Total härdsmälta.

Hmm gick bak ett par sidor men såg inget. Ca 1900 sidor, hur långt tillbaka behöver jag gå?
Citera
2018-09-04, 20:17
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Kolla Volvo240s senaste inlägg i tråden (om det inte är borttaget) så kan du få en liten inblick i hur det kommer se ut. Total härdsmälta.

Jo, det är borttaget nu. En del borde inte posta på fyllan...

Man kommer gå på narrativet att demokratin är hotad. Ett AFS i riksdagen kommer få SD att framstå som rumsrena i t.om 7-klöverns ögon.

Det är svårt att förutse exakt hur reaktionen kommer att bli. Detta kommer så plötsligt och så hårt för dem att de kommer reagera i ren affekt.
Citera
2018-09-04, 20:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Tror du överskattar både PP och MED.

Eller så är det du som underskattar dem. PP t.ex. har 73K likes.

Istället för att gå på rent önsketänkande så väljer jag att gå på någon sorts objektivt mått, och då är det Sentio som gäller, och där snittar PP + MED över tid tillsammans runt 1,5%. Och i förra valet fick övriga-övriga 0,5%. Därav mitt resonemang.

Ni andra får gärna skåla när som helst
Citera
2018-09-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det lär diskuteras i en chockartad form om övriga får ett högt stöd och att AfS står för nästan hela ökningen.

Det förutsätter jag nästan. Dock kan det ju föreligga viss utmattning i och med att så mycket torrt krut är bränt på SD att det blir en liten rökpuff.
Citera
2018-09-04, 20:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kan bli sista riksdagsval de ställer upp i. De kommer förlora en stor del av partistödet både lokalt och i riket. Blir inte så kul när de ska leva på medlemsintäkter och lokalt organisationsstöd, i synnerhet som de tappat de flesta av sina medlemmar sedan 2014. Gudrun lär väl sluta också.

Vilken jävla triumf det skulle vara om AfS kommer in utan medias hjälp samtidigt som F! närmast förintas trots medias alla ansträngningar i 20 års tid.

Ja, bra synpunkt! Eftersom MP hänger på gärsgårn så kommer folk att bli nervösa och stödrösta på dem, och då skulle Fi sjunka ihop.
Citera
2018-09-04, 20:22
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Istället för att gå på rent önsketänkande så väljer jag att gå på någon sorts objektivt mått, och då är det Sentio som gäller, och där snittar PP + MED över tid tillsammans runt 1,5%. Och i förra valet fick övriga-övriga 0,5%. Därav mitt resonemang.

Fast som tidigare nämnts i tråden så har PP tappat cirka 1000 likes sedan i mars. Många likes är oerhört gamla. Har flera vänner på Facebook som gillar PP men som jag inte tror kommer att rösta på dem i valet. De har liksom gillat PP där sedan 2009 typ.
Citera
2018-09-04, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Sd vill ha "ansvarsfull" invandring, de vill inte tvinga någon återvandring, de vill spela PK etablissemangets regler och buga sig för det svenska folkmordet men ändå bli behandlade som skit trots detta.

De är för homoadoptioner och att använda ord som hen, de pratar om öppen svenskhet, de pushar inte EU-frågan, de pushar ju egentligen ingen fråga alls på länge. Allt de pushar är att försöka säga "Nej snälla vi är inte rasister kolla här och här och här vad snälla vi har blivit, snälla släpp in oss" Men det funkar inte, de blir fortfarande behandlade som skit. Därför behövs AFS som har lovat att de ska agera totalt motsatt denna strategi.
Håller med dig. Visste inte att det var så illa.

Vad tycker AfS om europeiska invandrare födda i utlandet? Blir det hej och hå även där? Menar då utom ett nordiskt land.
Citera
2018-09-04, 20:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
PP t.ex. har 73K likes.
Det är inte nödvändigtvis en dålig poäng, men migrationen är Sveriges största ödesfråga. Piratkopiering, not so much. Vad man än tycker om frågan och partiet så lockar det inte särskilt många röster i jämförelse.
Citera
2018-09-04, 20:25
Medlem
okok1s avatar
Betsson har uppdaterat om nytt parti i riksdagen...

3,25 till 4,60

Undra vad som hände idag (?) som gjorde att oddset ökade?
Citera
2018-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
Många unga väljare vet vilka AfS är, och även om partiet missar riksdagen 2018 kommer de garanterat in 2022 om alla kort sköts rätt. Vi bygger alltså långsiktigt genom att rösta på AfS 2018.

Alltså vet du hur många röster som behövs för att komma upp till 4%-spärren? En kvarts miljon. Jag skrattar högt varje gång jag läser här inne om folk som på allvar tror att AfS kommer in i riksdagen.

Och nej, inte en chans att dom kommer in i riksdagen 2022 heller. Som sagt, dom är för extrema för Svensson, och det gäller även ungdomar i regel. Folk här inne lever i en bubbla och förlitar sig på ett luftslott. Jag kan sätta alla mina pengar (och jag har en del, tro mig) på att AfS inte ens existerar 2022.
Citera
2018-09-04, 20:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Betsson har uppdaterat om nytt parti i riksdagen...

3,25 till 4,60

Undra vad som hände idag (?) som gjorde att oddset ökade?

Odds tar väl inte hänsyn till omvärldshändelser, utan just bara hur spelarna spelar? Nån jävel spelade 100K på "Nej" och då gick oddset för "Ja" upp.
Citera
2018-09-04, 20:28
Medlem
Citat:

Jag underskattar inte PP käre SmokeyNegroni! Man peakade år 2010 med Rickard Falkvinge men har sedan dess fört en allt mer tynande existens. Väljarstödet minskade med en tredjedel mellan 2010 och 2014. Sedan förra riksdagsvalet har man tappat glöden helt. Som politisk expert kan jag försäkra dig att man kommer minska i detta val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in