Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 20:07
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Exakt! Det var en retorisk fråga till den gröna kaninen som kommer in och postar samma inlägg i alla trådar ett par gånger per dag. Ett AFs och ett SD lockar fler väljare än ett stort SD. De får det dubbla mediautrymmet, betydligt mer partistöd och 48 andra fördelar som den gröna kaninen och andra Anti-Afs:are inte verkar förstå.

Den gröna kaninen haha ... Jazz Jackrabbit min vän

Du utgår ifrån att SD kommer att vilja samarbeta med AfS, vilket de självklart inte kommer att göra så länge man använder sig av donald trump retorik och pratar etnonationalism och antisemitism. Skulle SD ens närma sig AfS så skulle de alienera sig från övriga partier och ruinera allt förtroende de har byggt upp. Det skulle ge media och vänstern vatten på kvarn för att bevisa att SD är ett rasistparti.

Det är det enda positiva jag kan se med AfS, att man flyttar rasistanklagelserna på ett annat parti vilket kommer att legitimera SD, men det kan lika gärna bli tvärtom att väljare och partier skräms iväg från SD eftersom det ändå är pga dem som AfS ideologin har kunnat växa kring så många.

SD har inget behov av att få en rumskompis som man kan sitta med i ett hörn, det skulle bara polarisera rörelsen och vi skulle inte nå någon som helst politisk utveckling.

Jag förstår verkligen inte varför ni vill överge den danska modellen till politisk utveckling bara för att ni blivit pessimistiska efter 2 mandatperioder när partiet var marginellt och kontrollerbart.

Jag hade gärna varit positiv till afs om SD var i regering, dock så krävs det mer än donald trump retorik och "hög energi" för att övertyga mig till ett parti.
Citera
2018-09-04, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Mest troligen, beror främst på om de ser sig själv som svenskar och bidrar till samhället.
De är rätt tydliga med att det handlar främst om olagliga, kriminella och på andra sätt oärliga invandrare. Runt en halv miljon av dem, alltså bara CA 25% av de vi har.

Kan ju nästan kallas vaniljpolitik om man är befriad från indoktrineringen och tänker efter huruvida vårt folk ska vara i majoritet när birthrates är som dem är.
Finns ju gott om invandrare som är inrikesfödda innan år 2000 och som inte är kriminella eller förekommer i belastningsregistret. Känns som en normal politik innan PK-eran började. Vad vill i så fall SD göra om detta är vad AfS vill göra. SD gör sannolikt ingen skillnad.

Och vad händer med alla invandrare, oavsett om de är födda i landet eller ej, som har barn med svenskar?

Vilken härva att reda ut enligt mig.
Citera
2018-09-04, 20:09
Medlem
AfS anmäler Stockholms stad för valfusk till OSSE:s valobservatörer

– Vi har etablerat kontakt med ODIHR med anledning av den otillbörliga valpåverkan som Alternativ för Sverige har blivit utsatta för av Stockholms stad. Stockholms stad har inskränkt yttrande- och mötesfriheten för ett demokratiskt parti som kandiderar i ett demokratiskt val. Valobservatörer finns på plats för att se så att allt går korrekt till, vilket det helt uppenbart inte har gjort i det här fallet, säger William Hahne, vice partiledare för Alternativ för Sverige, i ett pressmeddelande.
https://nyadagbladet.se/inrikes/afs-anmaler-stockholms-stad-for-valfusk-till-osses-observatorer/
Citera
2018-09-04, 20:11
Medlem
Fråga till tråden, hur kommer media hantera AfS om man når riksdagsgränsen? Tänker mig namnligan att man kan ha betänkliga svårigheter med någon som inte är PK och som inte tappat röster av att visa det...
Citera
2018-09-04, 20:13
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Fråga till tråden, hur kommer media hantera AfS om man når riksdagsgränsen? Tänker mig namnligan att man kan ha betänkliga svårigheter med någon som inte är PK och som inte tappat röster av att visa det...

Kolla Volvo240s senaste inlägg i tråden (om det inte är borttaget) så kan du få en liten inblick i hur det kommer se ut. Total härdsmälta.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Tio gillningar kvar tills de är förbi Centerpartiet. Framåt.
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito

Det lär diskuteras i en chockartad form om övriga får ett högt stöd och att AfS står för nästan hela ökningen.
Citera
2018-09-04, 20:14
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Finns ju gott om invandrare som är inrikesfödda innan år 2000 och som inte är kriminella eller förekommer i belastningsregistret. Känns som en normal politik innan PK-eran började. Vad vill i så fall SD göra om detta är vad AfS vill göra. SD gör sannolikt ingen skillnad.
Sd vill ha "ansvarsfull" invandring, de vill inte tvinga någon återvandring, de vill spela PK etablissemangets regler och buga sig för det svenska folkmordet men ändå bli behandlade som skit trots detta.

De är för homoadoptioner och att använda ord som hen, de pratar om öppen svenskhet, de pushar inte EU-frågan, de pushar ju egentligen ingen fråga alls på länge. Allt de pushar är att försöka säga "Nej snälla vi är inte rasister kolla här och här och här vad snälla vi har blivit, snälla släpp in oss" Men det funkar inte, de blir fortfarande behandlade som skit. Därför behövs AFS som har lovat att de ska agera totalt motsatt denna strategi.
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-09-04 kl. 20:16.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ge aldrig upp! Om några få timmar passerar AfS centersnusket i antalet gilla på FB! En indikator så god som någon!

Jag pratar om bettingen nu, inte politiken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Funnits sedlar i dom 3 lokaler som är närmast mig
Ok undrar hur många totalt som tar valsedlar vid vallokokalen i jämförelse med att ta med hemmbäställda valsedlar, tror ni det är 90/10 ? Om man vet hur många förbeställa valsedlar har skickats ut bör man nog kunna få en uppfattning av vilket stöd afs har i opinionen.
Citera
2018-09-04, 20:16
Medlem
Tjyvass avatar
Vi har passerat Bilderberg-Annie och Centerpajtiet!
Citera
2018-09-04, 20:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Vi är i skrivande stund större än Centerpartiet på Facebook!! HURRA FÖR SVERIGE!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in