Citat:
Exakt! Det var en retorisk fråga till den gröna kaninen som kommer in och postar samma inlägg i alla trådar ett par gånger per dag. Ett AFs och ett SD lockar fler väljare än ett stort SD. De får det dubbla mediautrymmet, betydligt mer partistöd och 48 andra fördelar som den gröna kaninen och andra Anti-Afs:are inte verkar förstå.
Den gröna kaninen haha ... Jazz Jackrabbit min vän

Du utgår ifrån att SD kommer att vilja samarbeta med AfS, vilket de självklart inte kommer att göra så länge man använder sig av donald trump retorik och pratar etnonationalism och antisemitism. Skulle SD ens närma sig AfS så skulle de alienera sig från övriga partier och ruinera allt förtroende de har byggt upp. Det skulle ge media och vänstern vatten på kvarn för att bevisa att SD är ett rasistparti.
Det är det enda positiva jag kan se med AfS, att man flyttar rasistanklagelserna på ett annat parti vilket kommer att legitimera SD, men det kan lika gärna bli tvärtom att väljare och partier skräms iväg från SD eftersom det ändå är pga dem som AfS ideologin har kunnat växa kring så många.
SD har inget behov av att få en rumskompis som man kan sitta med i ett hörn, det skulle bara polarisera rörelsen och vi skulle inte nå någon som helst politisk utveckling.
Jag förstår verkligen inte varför ni vill överge den danska modellen till politisk utveckling bara för att ni blivit pessimistiska efter 2 mandatperioder när partiet var marginellt och kontrollerbart.
Jag hade gärna varit positiv till afs om SD var i regering, dock så krävs det mer än donald trump retorik och "hög energi" för att övertyga mig till ett parti.