2018-08-31, 18:08
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Håller med dig att AFS behöver komma in i riksdagen och jag placerar mig själv långt ut på högern i vänster - högerskalan.

OM AFS särredovisas (vilket de kommer) och ligger över 3% så kan jag tänka mig göra det.. Vill bara inte kasta bort min röst och se AFS försvinna i 4 år till.

Man kanske får fråga Kasselstrand i Stockholm den 7e september vad planen blir om man inte kommer in i riksdagen.

Det är just pga av att många resonerar som du som inget OU kommer att särredovisa Afs. Åtminstone inte med ärliga siffror. Afs hotar makten på allvar. Sluta lita på korrupta OU. Afs ligger garanterat kring 3% nu. Ge dom ditt stöd så kan dom komma in. Fyra år där Jeff Ahl och Kasselstrand jagar hycklarna i riksdagen varje dag. Kommer bli ljuvligt att titta på. Bara den underhållningen när pkiter skall försöka hantera riktigta politiker som talar totalt ofiltrerat borde vara anledning nog att rösta Afs. Kan inte begripa att folk fortfarande står och väger!

För övrigt var det en mycket härlig stämning idag på Götaplatsen. Hög energi, bra uppslutning och bra talare. Jag måste bara tillägga att detta verkligen är ett radikalt och sunt parti på riktigt. Jag trodde aldrig att dom skulle våga vara så här frispråkiga när dom startades.
Så Jävla Positivt Överaskad!
Senast redigerad av rikastistorstan 2018-08-31 kl. 18:11.
Citera
2018-08-31, 18:09
Medlem
MrSkargards avatar
https://www.dn.se/nyheter/politik/avhoppade-sd-ledamoten-mikael-jansson-i-traffade-syriska-diktators-narmaste-man/

Citat:
Enligt Jansson var det hans och AFS egna idé att resa till det krigsdrabbade landet, och de fick tidigt ett ”ja”. Han säger att resans mål var dels att ta reda på om Syrien är mogna att ”ta tillbaka sina migranter”, och dels att ”se hur det är med krigsläget”·

Jansson säger att parlamentets talman Hammouda Sabbagh var positiv till hans och AFS återvandringspolitik.

– De behöver få tillbaka sina medborgare.

Citat:
Det är en fruktansvärd situation i Syrien. Att i det läget sätta sig och diskutera med regimen om att människor som flytt från Assad ska uppmuntras eller kanske till och med tvingas återvända till det land där man flytt för sitt liv ifrån. Det är livsfarligt, säger vice statsminister Isabella Lövin (MP).

Lövin är chockerad över hur snabbt frågan om återvandring lyfts i svensk politik.

– Frågan har till och med lyfts av Kristdemokraternas ungdomsförbund och är en fruktansvärd idé. Jag tror att det gör att många människor som varit i Sverige i generationer, som arbetar känner en osäkerhet och ett djupt obehag.

– När man formulerar det på det sättet tar det inte lång tid innan någon kan börja säga till sin granne: passar det inte kan du åka hem igen. Då har vi människor som varit här länge, kanske sen kriget i Bosnien. Det är väldigt obehagliga tendenser. Att Alternativ för Sverige diskuterar med Assads närmaste man är extremt.
Citera
2018-08-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vill fråga en sak i tråden:

Jag när en liten teori om att det kommer vara "samma 5%" av väjarkåren som tog SD till riksdagen 2010 som nu s.a.s "gått vidare" antingen rakt från SD eller via soffan allteftersom SD liberaliserades.
När valet hölls 2010 sov jag fortfarande gott. Så jag är nyfiken på hur ni som var med 2010 och lyfte in SD och det momentum som fanns då, jämfört med AfS och dess momentum nu?

Jag såg inte samma momentum 2010 som nu, kanske delvis för att jag inte tittate så noga och var upptagen med att sova, men vad säger ni som har varit med båda gångerna? Upplever ni någon skillnad, i "styrkan" nu mot då?

Vad säger ni gamla rävar?

Om det är samma eller mer nu finns det ju en stor chans att komma in för Afs menar jag.

Jag röstade SD 2006 och 2010. Minns inte riktigt hur det var men det var mycket aktivitet på nätet, särskilt här på Flashback och invandringskritiker började dominera kommentarsfält m.m. Det skrevs också mycket om SD i media och media, politiker och kändisar hetsade mot SD. AfS har det varit väldigt tyst om utom precis i början i våras och nu i dagarna. Det var dock inte samma känsla som med AfS. AfS är något annat.
Citera
2018-08-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
1.9% under "övriga" senaste Demoskop. AfS är ju som bekräftat definitivt störst av dem.
SD på höga nivåer.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/ulf-kristersson-nerat-i-ny-matning/

Demoskop skulle ju särredovisa AFS i denna undersökning. Hmm
Citera
2018-08-31, 18:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Demoskop skulle ju särredovisa AFS i denna undersökning. Hmm

Nej, det har du missförstått.
Citera
2018-08-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vill fråga en sak i tråden:

Jag när en liten teori om att det kommer vara "samma 5%" av väjarkåren som tog SD till riksdagen 2010 som nu s.a.s "gått vidare" antingen rakt från SD eller via soffan allteftersom SD liberaliserades.
När valet hölls 2010 sov jag fortfarande gott. Så jag är nyfiken på hur ni som var med 2010 och lyfte in SD och det momentum som fanns då, jämfört med AfS och dess momentum nu?

Jag såg inte samma momentum 2010 som nu, kanske delvis för att jag inte tittate så noga och var upptagen med att sova, men vad säger ni som har varit med båda gångerna? Upplever ni någon skillnad, i "styrkan" nu mot då?

Vad säger ni gamla rävar?

Om det är samma eller mer nu finns det ju en stor chans att komma in för Afs menar jag.
2010 var det helt klart att SD skulle komma in. T.o.m OU visade det. Riktigt så är det inte nu.
Citera
2018-08-31, 18:16
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Nja, jag tror inte samma argument kommer att användas vid nästa val. Det känns som att det är nu de har sin chans att faktiskt göra något vettigt, jag kan såklart ha helfel här...

Trots SD:s likgiltighet när det kommer till AFS kärnfrågor, är de fortfarande det parti som har störst chans att göra någonting, i rätt riktning. "Minst sämsta alternativet" kanske man skulle kunna säga...

Om man vänder på det: SD har inte fått igenom speciellt mycket i riksdagen under dessa 8 år, inget parti har direkt velat samarbeta med dem... Hur stor är chansen att något annat parti skulle vilja samarbeta med AFS? Som sagt, jag tror fortfarande, till detta val, att SD är det minst sämsta alternativet för en mer restriktiv invandring. Man måste börja nånstans, liksom...

Jag har varit intresserad av politik sen före valet 2006. I ALLA dessa val har det pratats om ödesval och bortkastade röster. Först var det en SD-röst som var bortkastad och man skulle minsann rösta borgerligt istället för att få mindre invandring...
I förra valet lät det exakt samma när en del ville rösta på SvP. Inga jämförelser mot Afs i övrigt. Då var det också ett ödesval och "sista chansen att rädda Sverige". Om Afs inte skulle komma in i år så kommer ni garanterat köra samma vals nästa gång.
Citera
2018-08-31, 18:20
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.dn.se/nyheter/politik/avhoppade-sd-ledamoten-mikael-jansson-i-traffade-syriska-diktators-narmaste-man/

Kriget är slut i Syrien. Dags att åka HEM!

Och nej, kommer inte gråta tröstlöst över de IS-sympatisörer som får åka hem och ställas till svars.

Kommer inte heller att gråta över de fullvuxna män som valde att lämna sitt hemland och kvinnor och barn i sticket, för att nu vaggas av svenska batikhäxor.

Och vilka är då dessa batikhäxor? Jag känner faktiskt några och deras förenande faktor, utöver afghankärleken - är att de är sjukpensionärer och bidragslevande. Hela högen.
Citera
2018-08-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
AfS kommer in. Äntligen säger någon det som svenskarna tänker! Och så här jag ju satsat en slant på Betsson också 😀

För hur kul är det egentligen att kryssa runt bland förbittrade hucklen med massor av barn, våldsamma invandrargäng och lite random utkastade handgranater?

Hur kul är det?

Alla kriminella invandrare ska ut. Varför skulle vi vilja ha dem här?

Skötsamma invandrare får naturligtvis stanna, men de behöver inte nödvändigtvis bli fler.

Sverige är svenskarnas land. Acceptera det eller återvända hem.

Tråkigt höra du slängt bort dina pengar på dåligt odds. AFS fick inte ens över 2% i Sentio och det är 9 dagar kvar.
Citera
2018-08-31, 18:21
Medlem
Bobby Knights avatar
Känns som AFS börjar bygga ordentligt momentum nu! Underbart!
Citera
2018-08-31, 18:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Det vore en enorm förlust för etablissemanget om partiet kommer in i riksdagen, att faktum blir att de inte lyckades kväva partiet till tystnad. Jag kan inte ens föreställa mig hur valvakan på SVT kommer utvecklas under kvällen. Har de förberett grafik med AfS:s logga när deras stapel visar sig vara betydande efter vallokalsundersökningen eller när distrikten börjar räknas? Uppenbarligen har det gått bra tidigare med FI som aldrig tidigare suttit i riksdagen. Vänsterns public service blir inte mer tydligt än inför valet 2014, med Gudrun i ständigt medieljus och en egen valvaka.

Säga vad man vill om opinionsundersökningarna, men faktum kvarstår att inför maktskiftet i västvärlden så har inte sittande media och etablissemang varit villiga att erkänna oppositionens framgång. Färska exempel är givetvis Brexit och Trump. Dessa undersökningar är politiskt färgade likaväl som att folket ogärna berättar om sina ambitioner att montera ner den vänsterliberala galenskapen.
Det är ju en del av allt det här som skulle vara så fantastisk om AfS kommer in. Förstå hur vanligt folk skulle reagera om de helt plötsligt på valvakan får veta att ett helt nytt parti kommer in i riksdagen som de aldrig har hörts talas om. Förstå den effekt det skulle ha på alla dessa människors förtroende för media, opinionsundersökningar, ja, hela det svenska offentliga samtalet. Visst, folk vet i stor utsträckning att media ljuger, skarvar, att de är partiska osv. Men om de skulle få veta att de t.o.m. tar bort hela delar av verkligheten, att de som Stalin retuscherar foton och får personer och saker som finns att bara försvinna. Den förtroendeklyfta som skulle skapas av det skulle vara mer genomgripande än något annat som har hänt i svensk historia. Det skulle vara en absolut brytpunkt, en fundamental förändring av stora delar av det svenska folkets medvetande.
Citera
2018-08-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Extremt bra initiativ att åka till Syrien. Poitiskt och principiellt rätt och bra och dessutom något som ger desperat behövd massmedial uppmärksamhet. Bra!

Jag gillade dock inte att Jansson pratade om "regimen" i Syrien och lite urskuldande skulle mumla något om huruvida Syrien är en "demokrati". Jag gillade inte heller att han inte ville nämna vilka länder det är som ligger bakom kriget mot Syrien. Det är USA, Israel, Saudiarabien, Turkiet, Qatar och flera NATO-länder som Storbritannien och Frankrike. Även Sveriges regering sponsrade under Reinfeldt islamistiska terrorister massmördare, halshuggare, våldtäktsmän och krigsförbrytare i Syrien. Sluta cucka och ut med språket, folk förtjänar att få veta och ZOG-regimen kommer ändå aldrig att förlåta dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in