2018-08-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Tillägg: Någon som kommer ihåg hur det såg ut för Junilistan 2004 och Piratpartiet 2009 när de kom in i EU-parlamentet? Nämndes de i MSM? Just PP minns jag att de ofta tigdes ner men var det total radiotystnad som med AfS? Kommer inte ihåg så väl. Junilistan var lite för tidigt för att jag skulle vara insatt i politik.

Både Junilistan och PP fick väldigt mycket uppmärksamhet. Särskilt PP 2009 och det var väldigt uppenbart att systemet hajpade skiten ur PP i syfte att locka missnöjes-, protest- och rebellröster som annars mestadels skulle ha gått till SD. Det var faktiskt löjligt uppenbart och det fungerade väldigt bra.

Det går inte att jämföra med AfS. AfS betraktas som ett verkligt hot.
Citera
2018-08-31, 16:23
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Engelska lär väl fortsättningsvis vara obligatoriskt. Det är ju också ett nordiskt språk på sätt och vis.
Jag upplever det som ganska onödigt att ha det engelska språket som skolämne. Troligtvis har ingen född efter 1985 eller så lärt sig något av språket på lektionerna utan genom medier.
Citera
2018-08-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vem var det som skötte AfS filmande i Göteborg? En taliban? Hanif Bali?!

Förutom "Hanif Bali" som filmade åt AfS så var det några blattar i publiken som applåderade åt AfS. Jag antar att det är iranier och dylikt som vill positionera sig som snälla och tama husblattar i god tid, innan svenskarna kanske lyckas återta kontrollen över Sverige.
Citera
2018-08-31, 16:28
Medlem
erikp121s avatar
Nordiska motståndsrörelsen frågade "Hanif Bali" under Almedalsveckan om det var Hanif Bali. Han nekade utan det är någon annan svenskvänlig blatte som stödjer AfS som håller låda.

Hanif Bali - Hedersarier!
Citera
2018-08-31, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag tror du missförstod mig. Jag pekade på att Hahne och Kasselstrand inte jobbar "vanliga" 8-17 jobb och på så vis får en inkomst. Dessutom sa Kasselstrand att de gör detta helt ideellt och därför var jag nyfiken på hur de har råd att finansiera hela sitt parti och det organisationen kräver, eftersom de inte har vanliga löner - men jag förstår att Swish donatorerna är deras "lön" i detta fall, även om de säger sig göra detta ideellt så tar de ju självklart ut lön för att kunna leva, äta och bo.

Det är ju inte en dålig siffra. Måste vara några riktigt välbärgade som också stödjer AFS, och inte bara vanligt folk.
Jag tror AfS hade någon/några stora donatorer klara innan de lanserade i mars. Jag har för mig stapeln hoppade upp till en miljon väldans snabbt, fast osäker på det.
Citera
2018-08-31, 16:37
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag tror AfS hade någon/några stora donatorer klara innan de lanserade i mars. Jag har för mig stapeln hoppade upp till en miljon väldans snabbt, fast osäker på det.

Betryggande. Det torde finnas åtskilliga företagare och också "gamla pengar" som sympatiserar.

F ö drar jag mig för Svish...hur anonymt är det egentligen?
Får bli lite hederliga kontanter med statliga postverket!
Citera
2018-08-31, 16:39
Medlem
1.9% under "övriga" senaste Demoskop. AfS är ju som bekräftat definitivt störst av dem.
SD på höga nivåer.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/ulf-kristersson-nerat-i-ny-matning/
Citera
2018-08-31, 16:39
Medlem
Citat:
Vem var det som skötte AfS filmande i Göteborg? En taliban? Hanif Bali?!
Tror det var Roger Deakins

Citera
2018-08-31, 16:40
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Betryggande. Det torde finnas åtskilliga företagare och också "gamla pengar" som sympatiserar.

F ö drar jag mig för Svish...hur anonymt är det egentligen?
Får bli lite hederliga kontanter med statliga postverket!

Det är inte ett dugg anonymt med tanke på att det syns på dina bankutdrag att du skickat pengar och vart och vice versa för mottagaren.

Men det är ju knappast så att Aftonbladet kommer att ha tillgång till att se att du har Swishat din förmögenhet till Gustav Kasselstrand
Citera
2018-08-31, 16:42
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Sverige var inte första säkra land för någon av de "flyktingar" som har kommit till Sverige, eller hur? Därmed hade de enligt gällande konventioner inte rätt till asyl i Sverige.

Det emigrerade > 1 miljon svenskar för bara några generationer sedan till Nordamerika. Ditt argument håller inte. Jag är av åsikten att vita länder ska nästintill vara fria att invandra till för vita människor. Oavsett om man är svensk, tysk, amerikan eller grek.

Svenskar ska kunna emigrera till valfri vit nation (vid t.ex. ny istid, krig eller dylikt). Vi har skapat västvärlden, vi ska ha fri tillgång till all mark under vår civilisation.

Det är samma sak för Boer i Sydafrika. Det är befängt att förespråka första säkra land i deras fall. Ska de fly till Zimbabwe? Nej, vita måste ta hand om varandra.
Citera
2018-08-31, 16:43
Medlem
Ni som ska spela om nytt parti kommer in i riksdagen borde göra det nu när de står i 3.25. För 1 vecka stod det i över 6 gånger. Är ju ingen garanti med nytt parti i riksdagen men visar väl ändå åt vilket håll det lutar. Helvete vad bra Gustaf kasselstrand är jämför honom med Löfven som inte har någon pondus alls flyttar fokus från saker som disskuteras och lever inte i verkligheten, idioten Uffe som nu säger han är feminist också sänker bara ännu mer trovärdigheten i Sveriges politiker, tänk er kasselstrand som statsminister eller en president för Sverige. Borde snart kanske gå få ett odds på ”blir det inbördes krig i Sverige inom 10-15 år” tycker bolagen borde kunna erbjuda detta lol. Trevlig helg på er alla afs vänner, all kärlek till er.
Citera
2018-08-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Det vore en enorm förlust för etablissemanget om partiet kommer in i riksdagen, att faktum blir att de inte lyckades kväva partiet till tystnad. Jag kan inte ens föreställa mig hur valvakan på SVT kommer utvecklas under kvällen. Har de förberett grafik med AfS:s logga när deras stapel visar sig vara betydande efter vallokalsundersökningen eller när distrikten börjar räknas? Uppenbarligen har det gått bra tidigare med FI som aldrig tidigare suttit i riksdagen. Vänsterns public service blir inte mer tydligt än inför valet 2014, med Gudrun i ständigt medieljus och en egen valvaka.

Säga vad man vill om opinionsundersökningarna, men faktum kvarstår att inför maktskiftet i västvärlden så har inte sittande media och etablissemang varit villiga att erkänna oppositionens framgång. Färska exempel är givetvis Brexit och Trump. Dessa undersökningar är politiskt färgade likaväl som att folket ogärna berättar om sina ambitioner att montera ner den vänsterliberala galenskapen.
Vet inte vilka typer som jobbar med teknik och grafik på SVT men förhoppningsvis har de två aktiva hjärnhalvor och är förberedda på ett bättre sätt än journalisterna som bara har vänster hjärnhalva inkopplad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in