2018-08-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Vet inte vilken planet du varit på senaste tiden men inget parti kommer samarbeta med SD. Alltså måste SD bli större än båda blocken dvs minst 34% för att få något rejält inflytande på regeringsbildningen.

Det finns falanger inom M och KD som absolut vill regera tillsammans med SD. Det är dessa som Ulf behöver fäktas med varje dag. Om man är insatt inom Moderaterna vet man vilket extremt stort problem detta är.

Frågan Ulf brottas med varje dag är att antingen låta Socialdemokraterna styra landet i 4 år till eller styra tillsammans med SD.

Moderaterna är kåta på makten, och jag tror man absolut kommer förhandla med SD efter valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Dessutom har Fi en helt annan politik än AFS, dessutom finns det ett enormt behov av AFS politik, vi har inget behov av Fi, tvärt om så är de skadliga för kvinnor.

Jo, absolut. Men FI fick enorm draghjälp och med tanke på hur Sverige ser ut idag så håller majoriteten inte med dig. De flesta inom 7 klövern ser FI som något positivt, förutom kanske vissa falanger inom M och KD.

De flesta svenskar skräms av AFS återvandringspolitik. Kom ihåg att de flesta svenskar är mellanmjölks sossar.
Citera
2018-08-31, 09:31
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Av de som fick medborgarskap för fyrtio år sedan är många pensionärer idag och är av vit börd. De har gjort rätt för sig då dessa var arbetskraftsinvandrare.

På vad grundar du att de fick medborgarskap på felaktig grund?

Herregud, är du helt efterbliven eller?

Vi snackar om det icke-europeiska slöddret som har kommit hit de senaste 20-25 åren. Vi snackar muslimer från MENA, somalier, afghaner och andra svårintegrerade livstidsbidragstagare som endast belastar och utnyttjar vårt värlfärdssystem.

Det är vi svenska skattebetalare som bekostar det här vansinneskalaset! De dumma svenskarna fattar ingenting och fortsätter stt gå på autopilot till valurnorna.
Citera
2018-08-31, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att återkalla medborgarskap som beviljats på falska grunder är något som många länder gör, t.ex. USA. När det handlar om folk som haft medborgarskap i flera decennier sker det dock bara i exceptionella fall, som när nazistiska krigsförbrytare ljugit om sin identitet och fått medborgarskap i USA.

Det AfS vill göra är dock att slänga ut ett stort antal personer som idag är svenska medborgare - oklart hur många - på betydligt lösare grunder, som t.ex. att de inte lärt sig tala svenska tillräckligt bra eller på något sätt anses ligga samhället till last. Detta är utan motsvarighet i andra länder.

Hur många medborgarskap har beviljats på bedrägliga grunder de senaste fem eller tio åren, tror du? Om Återvandringsverket får det samtidiga uppdraget att nagelfara givna medborgarskap och att bevilja "återvändarpeng" vid frivillig repatriering - hur skulle det förstnämnda påverka det senare?
Citera
2018-08-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det har ingen praktiskt betydelse om SD blir största parti. Visst blir det en fin fjäder i hatten för Åkesson att vara den som bröt sossarnas dominans men vare sig SD får 20 eller 25% gör ingen skillnad, SD kommer bli vågmästare men fortfarande vara utfryst av de övriga partierna. Och det hjälper inte att önskedrömma om att Kristersson och EBT skulle ändra sig.

Däremot skulle det betyda mycket att få in ytterligare ett invandringskritiskt parti som kan driva utvecklingen framåt. Kasselstrand och Åkesson mot övriga skulle ge en helt annan kraft i debatterna och i riksdagen än en ensam, trött och utmobbad Åkesson.

Håller med dig att AFS behöver komma in i riksdagen och jag placerar mig själv långt ut på högern i vänster - högerskalan.

OM AFS särredovisas (vilket de kommer) och ligger över 3% så kan jag tänka mig göra det.. Vill bara inte kasta bort min röst och se AFS försvinna i 4 år till.

Man kanske får fråga Kasselstrand i Stockholm den 7e september vad planen blir om man inte kommer in i riksdagen.
Citera
2018-08-31, 09:33
Medlem
Människor som är födda i Sverige till föräldrar från Mellanöstern, ska de också skickas tillbaka till sina föräldrars land?

Bara nyfiken.
Citera
2018-08-31, 09:34
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

Om AfS skulle ligga på några få tiondels procent skulle man kanske kunna säga så, men då kan man ifrågasätta hur stor skillnad det gör med ett SD på 21.4 istället för 21.8? Om vi istället har ett AfS på 2-4 procent, då har vi följande att beakta:

- Det finns en stor kärna som redan har gått över och inte tvekar, alltså är dessa röster redan förlorade för SD i vilket fall.
- AfS får valsedlar/partistöd inför nästa väl (extraval, osv.).
- Vissa av de andra partierna ser flykten högerut och börjar triangulera och närma sig SD.
- SD:s benägenhet att närma sig de 7 ytterligare minskar.
- PK-hegemonin utmanas på riktigt och diskussionsklimatet kan förbättras.
- AfS viktiga punkter för landets framtid blir betraktade som ett reellt alternativ till de rådande.
Citera
2018-08-31, 09:35
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du förstår väl att detta argument kommer att användas minst lika mycket inför nästa val, då de ska försöka bli ett 40 procentparti? Om det är något gyllene tillfälle att få in AfS är det väl nu? Men allt bottnar i att SD inte står för den politik som jag själv står för, så vad har jag för intresse om de blir störst? Jag har sett mer än tillräckligt av SDs åtta år i riksdagen, och jag är inte imponerad. Det minsta man kan begära är tydlig signalpolitik och retorik, men ingenting. Istället lade deras migrationspolitiska talesperson en motion om att kraftigt öka kvotflyktinginvandringen, och gissa vad? Det gick igenom i riksdagen. SD är dessutom HELT likgiltiga inför de etniska svenskarnas existens, vilket Åkesson har sagt tydligt flera gånger. Varför ska jag rösta på SD? Ärligt talat? Svara mig på den frågan.

AfS vill ha en kraftig återvandring och saknar integrations/assimilationspolitik.
SD har ingen aktiv återvandringspolitik och vill tvärtom "försvenska" så många invandrare som möjligt.

Jag röstar på AfS för att jag vill stoppa invandringen och påbörja en aktiv återvandring. SD är inte trovärdiga i den här frågan alls, då de tog initiativet och ÖKADE kvotflyktinginvandringen.

Nja, jag tror inte samma argument kommer att användas vid nästa val. Det känns som att det är nu de har sin chans att faktiskt göra något vettigt, jag kan såklart ha helfel här...

Trots SD:s likgiltighet när det kommer till AFS kärnfrågor, är de fortfarande det parti som har störst chans att göra någonting, i rätt riktning. "Minst sämsta alternativet" kanske man skulle kunna säga...

Om man vänder på det: SD har inte fått igenom speciellt mycket i riksdagen under dessa 8 år, inget parti har direkt velat samarbeta med dem... Hur stor är chansen att något annat parti skulle vilja samarbeta med AFS? Som sagt, jag tror fortfarande, till detta val, att SD är det minst sämsta alternativet för en mer restriktiv invandring. Man måste börja nånstans, liksom...
Citera
2018-08-31, 09:35
Medlem
Är det kl 12 återvandringsturnen är i Göteborg? Någon som har koll på läget i staden om polisen mobiliserat sig redan? Avspärrningar?
Citera
2018-08-31, 09:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Är det kl 12 återvandringsturnen är i Göteborg? Någon som har koll på läget i staden om polisen mobiliserat sig redan? Avspärrningar?

Ja.

https://turne.alternativforsverige.se/
Citera
2018-08-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Håller med dig att AFS behöver komma in i riksdagen och jag placerar mig själv långt ut på högern i vänster - högerskalan.

OM AFS särredovisas (vilket de kommer) och ligger över 3% så kan jag tänka mig göra det.. Vill bara inte kasta bort min röst och se AFS försvinna i 4 år till.

Man kanske får fråga Kasselstrand i Stockholm den 7e september vad planen blir om man inte kommer in i riksdagen.

Jag tror det är svårt att få sin röst att väga tyngre än att hålla en trovärdig utmanare till SD vid liv. Redan har man påverkat SD att tala om återvandring och tala om att pausa den dubblade kvotflyktingmottagningen man fick genom riksdagen(!). Vilket i sin tur påverkar andra partier.

Utan AfS har vi sett en systematisk liberalisering av SD som först med AfS visar minsta tecken på att bromsas.
Citera
2018-08-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja.

https://turne.alternativforsverige.se/

Ok då blir det strax iväg och träna lite så när man kommer hem kan man koppla upp livestream till tvn och njuta.
Citera
2018-08-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Nja, jag tror inte samma argument kommer att användas vid nästa val. Det känns som att det är nu de har sin chans att faktiskt göra något vettigt, jag kan såklart ha helfel här...

Trots SD:s likgiltighet när det kommer till AFS kärnfrågor, är de fortfarande det parti som har störst chans att göra någonting, i rätt riktning. "Minst sämsta alternativet" kanske man skulle kunna säga...

Om man vänder på det: SD har inte fått igenom speciellt mycket i riksdagen under dessa 8 år, inget parti har direkt velat samarbeta med dem... Hur stor är chansen att något annat parti skulle vilja samarbeta med AFS? Som sagt, jag tror fortfarande, till detta val, att SD är det minst sämsta alternativet för en mer restriktiv invandring. Man måste börja nånstans, liksom...

Behövde SD "samarbeta" med S för att S skulle dra i bromsen 2015? Vad hade hänt om SD inte lagt förslaget om dubblad kvotflyktingmottagning och faktiskt fått det genom riksdagen?

Behövde AfS samarbeta med SD för att få Bieler att tala om en paus i kvotflyktingmottagningen?

Nej! Såhär funkar det: Jag tar dina väljare tills du tar min politik för att inte förlora fler väljare. Min politik vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in