2018-08-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
"Globalisterna" som styr media vill att så få som möjligt ska få veta att AfS existerar. De betraktar AfS som ett hot.

Absolut är det så. Alla rakryggade nationalister som inte böjer sig för den dolda makten har SD uteslutit. Till och med grundarna av själva SD. Vulgärt. Tack för Afs finns!
Citera
2018-08-31, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Ser framför mig löpsedlar som "Vila i frid: Demokratin 1921-2018" från MSM om det skulle ske.

Fullt möjligt att det skulle kunna bli sådana löpsedlar. Gammelmedia är otroligt rädda och oroliga att AfS skulle komma in i riksdagen. Synd att man inte har kunnat få se en särredovisning av partiet.
Citera
2018-08-31, 15:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
"Globalisterna" som styr media vill att så få som möjligt ska få veta att AfS existerar. De betraktar AfS som ett hot.

Efter en miljon valfoldrar är det inte lätt att dölja att AfS existerar.
Citera
2018-08-31, 15:56
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Fullt möjligt att det skulle kunna bli sådana löpsedlar. Gammelmedia är otroligt rädda och oroliga att AfS skulle komma in i riksdagen. Synd att man inte har kunnat få se en särredovisning av partiet.
Om AfS kommer in så betyder det ju att gammelmedia tappat makten över narrativet. Det bevisar hur starka alternativa medier blivit (främst Fria Tider då), sociala mediers makt, och att gamla hederliga torgmöten funkar. Det vore ett paradigmskifte som vi inte sett i svensk politik sedan arbetarrörelsens framväxt. Arbetarrörelsen hade sina egna tidningar och folkets hus. Dagens folkets hus är Flashback och sociala medier.
Även om AfS inte kommer in men får 2,5 % vore det ju ett slag i ansiktet på MSM.

Tillägg: Någon som kommer ihåg hur det såg ut för Junilistan 2004 och Piratpartiet 2009 när de kom in i EU-parlamentet? Nämndes de i MSM? Just PP minns jag att de ofta tigdes ner men var det total radiotystnad som med AfS? Kommer inte ihåg så väl. Junilistan var lite för tidigt för att jag skulle vara insatt i politik.
Senast redigerad av StatligaTeleverket 2018-08-31 kl. 16:03.
Citera
2018-08-31, 16:04
Medlem
Sechss avatar
Det vore en enorm förlust för etablissemanget om partiet kommer in i riksdagen, att faktum blir att de inte lyckades kväva partiet till tystnad. Jag kan inte ens föreställa mig hur valvakan på SVT kommer utvecklas under kvällen. Har de förberett grafik med AfS:s logga när deras stapel visar sig vara betydande efter vallokalsundersökningen eller när distrikten börjar räknas? Uppenbarligen har det gått bra tidigare med FI som aldrig tidigare suttit i riksdagen. Vänsterns public service blir inte mer tydligt än inför valet 2014, med Gudrun i ständigt medieljus och en egen valvaka.

Säga vad man vill om opinionsundersökningarna, men faktum kvarstår att inför maktskiftet i västvärlden så har inte sittande media och etablissemang varit villiga att erkänna oppositionens framgång. Färska exempel är givetvis Brexit och Trump. Dessa undersökningar är politiskt färgade likaväl som att folket ogärna berättar om sina ambitioner att montera ner den vänsterliberala galenskapen.
Citera
2018-08-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Efter en miljon valfoldrar är det inte lätt att dölja att AfS existerar.

Öh, jo. Varken jag eller någon jag känner har fått en valfolder. En stor del av befolkningen vet idag garanterat inte om att AfS existerar. Det krävs omfattande och långvarig exponering i gammelmedia för att folk ska ta in någonting.
Citera
2018-08-31, 16:05
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, på deras kanal. Nu, borås: https://www.youtube.com/watch?v=YJzDXnw8-Ng

Ser ut att var väldigt dåligt väder.
Citera
2018-08-31, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Det vore en enorm förlust för etablissemanget om partiet kommer in i riksdagen, att faktum blir att de inte lyckades kväva partiet till tystnad. Jag kan inte ens föreställa mig hur valvakan på SVT kommer utvecklas under kvällen. Har de förberett grafik med AfS:s logga när deras stapel visar sig vara betydande efter vallokalsundersökningen eller när distrikten börjar räknas? Uppenbarligen har det gått bra tidigare med FI som aldrig tidigare suttit i riksdagen. Vänsterns public service blir inte mer tydligt än inför valet 2014, med Gudrun i ständigt medieljus och en egen valvaka.

Säga vad man vill om opinionsundersökningarna, men faktum kvarstår att inför maktskiftet i västvärlden så har inte sittande media och etablissemang varit villiga att erkänna oppositionens framgång. Färska exempel är givetvis Brexit och Trump. Dessa undersökningar är politiskt färgade likaväl som att folket ogärna berättar om sina ambitioner att montera ner den vänsterliberala galenskapen.
Det vore ju riktigt pinsamt för SVT om de sitter och säger "Oj, det var värst vad stapeln "Övriga partier" ligger högt, vad kan det bero på?" om nu AfS skulle gå bra i valet.
Citera
2018-08-31, 16:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Ser ut att var väldigt dåligt väder.
Borås är smittat, smittat av regnperioden, nån som hade med sig den...

Bra tal (som vanligt) av Kassel, undrar om de inte skulle börjat ett par tre veckor tidigare med sin turné? "Orka!", skulle Kassel svarat
Citera
2018-08-31, 16:09
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Ser framför mig löpsedlar som "Vila i frid: Demokratin 1921-2018" från MSM om det skulle ske.

Jag vill se:
Vila i frid. 68-vänstern.
1968-2018.
På blinkande storbild med xurious Farage-låt som dånar. I Kungsträdgården.
Citera
2018-08-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Jag vill se:
Vila i frid. 68-vänstern.
1968-2018.
På blinkande storbild med xurious Farage-låt som dånar. I Kungsträdgården.
Och efter det, dans till "Kivikspolka" och "Kaffe utan grädde".
Nästan 47 000 likes på Facebook nu.
Citera
2018-08-31, 16:13
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Öh, jo. Varken jag eller någon jag känner har fått en valfolder. En stor del av befolkningen vet idag garanterat inte om att AfS existerar. Det krävs omfattande och långvarig exponering i gammelmedia för att folk ska ta in någonting.

Många slänger dessutom reklam utan att ta någon närmare titt. Eller så avfärdar de det hela som något obskyrt - just på grund av att de har ignorerats så mycket i media. Det är riktigt i stort att gammelmedia har fått mindre makt över folks sinnen men det har en tendens att överdrivas bland den nationalistiska oppositionen, det är fortfarande stora massor av svenskar som än idag göds som kultingar av gammelmedia med information och åsikter. Jag ser exempel på det varje dag, både bland unga och gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in