Citat:
Ursprungligen postat av
joddla35
Förstår inte hur ni tänker, att splittra SD just nu vore självmord för Sverige. Vi har inte råd med flera små partier med invandrings kritiska åsikter, kommer inte komma någon vart.
Det enda rätta är att rösta SD och börja en förändring i relativt små steg. All % som tas från SD är en nackdel för Sverige
Detta parti kommer aldrig komma upp i SDs opinionssiffror utan bara nöta ut väljarskalan och låta en sosse regering styra Sverige i säkert 8 år till
Då kanske SD skulle lyssnat på sina väljare lite tidigare.
MK snackar med Expo.
SD sparkar ut SDU och kallar dem rasister och nazister
Jomshof kallar sig sionist
Bieler etc är judar och står glatt med israeliska flaggan
Man sparkar ut folk på löpande band som kanske uttrycker sig trubbigt men som har rätt i sak.
Man svamlar om att öppen svenskhet
Man börjar göra eftergifter till M innan förhandling ens börjat
Jag tyckte SD var en lysande stjärna fram till jan-mars 2015.
Min röst går till det parti som har deportering i partiprogrammet och är trovärdiga att genomföra det. Jag hade mer eller mindre redan lämnat SD för NMR. Nu gör jag halt vid AfS och om jag bara anar att de spelar under sionismens flagg så blir det NMR.
Tvärtom, SDs mer eller mindre alla väljare röstade 7K för under 8 år sedan, majoriteten för under 4 år sedan. Vi ÄR rörliga. Många är betydligt mer radikala än SD. +80% av SDs väljare kan tänka sig att rösta på ett parti med radikalare politik än SD. SD väntade lite för länge den här gången.
Bortsett från det så ogillar jag starkt att SD idag kallar AfS för rasister och nazister, samma jävla invektiv de själva fått slängda i ansiktet. Om något borde de ha välkomnat AfS. Tillsammans är vi starkare. Fler partier i riksdagen som på allvar vill rädda Sverige. För det vill väl SD?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kwato
Med ett bättre alternativ som AFS att rösta på är det en röst på SD som är bortkastad, inte tvärtom. Det spelar väldigt liten roll om SD får 19% eller 24%. Men om AFS som är ett sant nationalistiskt parti kommer in så bär det med sig en enorm förändring av hela debatten. Vi får ett nytt utgångsläge som tidigare förtigits av ren feghet.
Får AfS <0,9% så spelar min förlorade röst ingen större roll ändå, men får AfS +4% så sänder det chockvågor över PK. Det förflyttar debatten något oerhört och det borde SD välkomna. Jag hoppas att NMR kommer in också.