Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas bara för att de har "fel" bakgrund? Det är ju för fan hål i huvudet!
Det som ska avgöra är om man har drivkraften att anpassa sig till landet och kan bidra. Om inte, dvs. om man motarbetar Sverige, inte anpassar sig till våra grundläggande värderingar, lever på bidrag, begår brott, då ska man ut. Det håller jag med om. Men någon jävla generell rasbaserad utvisning ställer jag inte upp på!
Fast vem bestämmer det? Ska vi ha en särskild domstol som ska avgöra det? När, efter 1,5 eller 10 år?
De flesta förstår att det är omöjligt med en svensk etnostat, men att begränsa främlingar så mycket som möjligt är absolut möjligt. Tror man på mångkultur har man inget huvud.