Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det kan också få motsatt effekt nu. Folket kan bli skrämda.
Afs kommer komma in 2022 med råge ändå. De flesta SD:are gillar dem redan. Men för att tillräckligt många ska gå över från SD till Afs så behöver SD bli större och få en bredare väljarbas.
Hade jag varit orolig för att Afs inte skulle komma in i riksdagen i framtiden så hade jag själv röstat på dem. Men nu är jag inte det i och siktar istället på att få över så mycket av folket övet till SD så de blir störst. Först då kommer även Afs kunna växa på riktigt.
Du får inte med dig en bredare väljarbas utan att bli uddlös. Ska du nå olika målgrupper är det viktigt att det finns alternativ. AfS är ett alternativ för nationella borgerliga väljare som vill ha lite stat som fokuserar på kärnverksamhet. SD är ett alternativ för nationella röda väljare som tror på en stor stat.
Det är det här jag menar när jag säger att vi behöver ett nationellt block. Trots deras olikheter inom till exempel ekonomisk politik så är invandringspolitiken prio ett och det är givet att de kommer samarbeta. Vägrar SD göra det kommer de att tappa allt och det vet de.
Motsatt effekt? Dina analyser är så otroligt märkliga. Vad baserar du det på? Du menar på fullaste allvar att när ett fler i en grupp visar sitt stöd och intresse för något så blir effekten att det avtar.
SD har blivit demoniserat sen de startade fram tills idag men när de blev större så följer flocken.
Folk som säger att man inte ska rösta AfS nu droppar samma usla argument om och om igen. Folk levererar tydliga och diversifierade argument varför man ska rösta AfS, men ändå återkommer samma personer som skriver samma svada om och om igen.