Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nya Yougov. Övriga stiger ytterligare lite, 4,8% nu. Och det är utöver Fi.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag

SD minskar även här...

Jag tror att SD:s tapp går till kategorin osäkra. Folk som alltså börjar fundera på AfS på allvar.
Citera
2018-08-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Aven jag börjar inbilla mig att så skulle kunna vara fallet. Det finns inte en chans att MED+PP+NMR skulle ha mer än 0,8%.

Att få se ansiktsuttrycken på PK-prästerna under valvakan om AfS lyckades ta sig in vore fullständigt underbart. En spark rakt i skrevet!

Jag är inte direkt anti-NMR, och har inget intresse av att förminska dem, men följande gäller för årets val:

*SD kommer som tidigare suga upp den absoluta majoriteten av missnöjet med mångkulturen.
*AfS suger upp det mesta av smulorna (som kan tänka självständigt och göra lite egen research).
*Svensson är knappast så pass radikaliserad (ännu) att det första han tänker på är NMR vid missnöje.
*Vi har nog aldrig haft så många konkurrenter om invandringsfrågan tidigare.
*SvP fick knappt 4200 röster 2014, som i princip var som NMR men en pragmatisk och mjukare version.

Därför har jag väldigt svårt att tro att de ens kommer klara att samla ihop 0,1, utan 0,05 kommer att vara närmare sanningen för deras del. Och ärligt talat det verkar som att de själva är rätt medvetna om att de inte direkt kommer att göra ett succéval, och satsar därför främst på kommunvalen där de ställer upp, vilket nog är väldigt klokt för en organisation som NMR. Det är min uppfattning iaf, någon får rätta mig om jag har fel.

MED tippar jag kommer att få 0,3 eller 0,4 procent, och nu är jag nog rätt generös. De syns inte, de sticker inte ut, de är sömnpiller likt de övriga borgarpartierna, ingen koppling till SD som AfS har, ingen hårdare invandringspolitik än SD av vad jag vet, ingen turné och syns inte i övrigt. Det är som att de inte existerar. Sedan är de för både EU och NATO. Vad fan? Har svårt att se dem få 20 000 röster (vilket ungefär motsvarar 0,3 %)... så 0,2 kanske är närmare sanningen.

Dock utesluter jag inte att de är överskattade i mätningar som denna, men det återstår att se. Men om "övrigt"-siffrorna stämmer som helhet, så borde AfS ha åtminstone 4 procent av den där siffran. De övriga partierna gör inga avtryck i opinionen.

Och visst ja, PP. De däremot kan likt FI vara överskattade i mätningarna. Skulle faktiskt inte förvåna mig om de ibland får uppemot 1 procent i dessa undersökningar... men på valdagen slutar de med 0,3-0,5. Men inte omöjligt att de fått uppemot 1 procent i denna. Men man kan nog åtminstone tro att AfS har 3 procent i praktiken. Men 2,5 är min gräns huruvida jag blir besviken på valdagen eller ej.
Senast redigerad av IKN 2018-08-22 kl. 19:20.
Citera
2018-08-22, 19:14
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Att få se ansiktsuttrycken på PK-prästerna under valvakan om AfS lyckades ta sig in vore fullständigt underbart. En spark rakt i skrevet!
Tänk er chocken på valnatten: ett nytt "superrasistiskt", "halvnazistiskt" parti, som majoriteten av fårskocken aldrig ens har hört talas om, tar sig helt plötsligt in i riksdagen. Det kommer bli det här upphöjt till tusen. Sen alla butthurt Jimmiepedes på det. Fan vad jag ska njuta.
Citera
2018-08-22, 19:15
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Idag röstade jag på AfS till riksdag samt SD till kommun och landsting.
Helt meningslöst att rösta på AfS till kommun och landsting när dom inte ställer upp i dom valen. SD i kommun och landsting vore i så fall bättre.
Citera
2018-08-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Helt meningslöst att rösta på AfS till kommun och landsting när dom inte ställer upp i dom valen. SD i kommun och landsting vore i så fall bättre.
???
Läser du ens det du citerar?
Citera
2018-08-22, 19:18
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Fast alla röster räknas även om de inte är giltiga. Jag frågade tidigare vad som händer om jag röstar på AfS i kommun och landsting med mitt eget namn på röstsedeln. Vet du hur det hanteras?
Citera
2018-08-22, 19:19
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
???
Läser du ens det du citerar?
Haha jag läste för snabbt. Ursäkta.
Citera
2018-08-22, 19:20
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Aven jag börjar inbilla mig att så skulle kunna vara fallet. Det finns inte en chans att MED+PP+NMR skulle ha mer än 0,8%.

Glöm inte att många i NMR kommer stödrösta på AfS i riksdagsvalet
Citera
2018-08-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Tänk er chocken på valnatten: ett nytt "superrasistiskt", "halvnazistiskt" parti, som majoriteten av fårskocken aldrig ens har hört talas om, tar sig helt plötsligt in i riksdagen. Det kommer bli det här upphöjt till tusen. Sen alla butthurt Jimmiepedes på det. Fan vad jag ska njuta.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om Åkesson skulle göra en light-version av Ohly om Åkesson och Kasselstrand hamnade ensamma i ett rum. Åkesson må vara mjuk, men han är samtidigt skitnödigt PK och han vill inte att folk ska tro att SD och AfS är "polare". Så han skulle nog undvika gratulationer och handskakningar (i så fall en stel sådan). Skulle Karlsson vara partiledare för SD skulle han definitivt "go all the way" med Ohly-fasoner. Den mannen är en stor idiot.

Men till saken: jag tror faktiskt att SD-toppen skulle höra till dem som skulle bli allra mest chockade av ett AfS-inträde. Och jag tror att många toppar skulle göra massa ogenomtänkta, klumpiga, otaktiska och kanske rent utav idiotiska uttalanden. I synnerhet personer som Karlsson, Jomshof och Bieler.
Senast redigerad av IKN 2018-08-22 kl. 19:28.
Citera
2018-08-22, 19:29
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

SD blir största parti, AFS kommer in och S hamnar under 20%...

Det blir det här:
https://www.youtube.com/watch?v=b89d1oip7WM

Det var en magisk natt.

Tror det blir många meltdowns då.

4,8% för övriga ser riktigt lovande ut, speciellt då de andra "stora" övriga partiet särredovisas.
AFS borde även försöka ta lite KD röster då de åker i år. Onödigt att de har 3.8% eller vad det är,
jump that ship, hjälp nationen i Jesus namn.
Citera
2018-08-22, 19:29
Medlem
Det börjar se bra ut i och med senaste Yougov men än är inget säkert så jag hoppas att alla som tvekar mellan AfS och SD väljer att lägga sin röst på AfS i riksdagsvalet. Annars är risken att Sverigeblocket går miste om runt 3,5%. Vi får väl anta att våra båda partier kommer att samarbeta om AfS kommer in.
Citera
2018-08-22, 19:32
Avslutad
Röstade på AfS till riksdagen och SD till kommun och landsting idag, Det fanns utlagda valsedlar för AfS i min lilla kommun, imponerande! Angående valresultatet så är jag är nog inte fullt så optimistisk som andra i tråden, tycker 1% vore ett fantastiskt bra resultat för ett första val. Det var först år 2002 SD fick över 1%. Skulle det bli 2,5% eller mer för AfS är det en jätteskräll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in