Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 22:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Antagligen har de fått med något ''radikalt'' i en dold inspelning med Herr Dulny för att sedan försöka knyta det till AfS.

Från Dulnys twitter

Kanske visar de klippet där Dulny agerar ordningsman på AfS första torgmöte och kastar sig över den unga kvinnan med KARMA-plakatet.

Jag tror dock inte att sekunderna i traliern var från Sergels torg. Det syntes röda stugor i bakgrunden.
Citera
2018-08-22, 22:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske visar de klippet där Dulny agerar ordningsman på AfS första torgmöte och kastar sig över den unga kvinnan med KARMA-plakatet.

Jag tror dock inte att sekunderna i traliern var från Sergels Torg. Det syntes röda stugor i bakgrunden.
Det var från Almedalen.
Citera
2018-08-22, 22:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var från Almedalen.

Aha. Det förklarar varför de visade NMR:are just innan. Enligt Jan Olof Bengtsson som själv var i Almedalen var det ju mest NMR:are som kom och lyssnade på AfS torgmöte.
Citera
2018-08-22, 22:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag tror dock inte att sekunderna i traliern var från Sergels torg. Det syntes röda stugor i bakgrunden.

Kastar sig över den unga kvinnan? Dra ner på överdrifterna så är du vänlig.
Citera
2018-08-22, 22:31
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Idag.
AfS når hela 4,8% i dagens mätning.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag

Nejdu, tyvärr så är det övriga som når 4,8 %. Förhoppningsvis så är AfS störst i den gruppen som ochså består av MED, Piratpartiet, NMR.
Citera
2018-08-22, 22:32
Medlem
Citat:
AfS i Uppdrag Granskning?

Såg just trailern för nästa veckas UG som ska handla om våld och rasism i den svenska alt-högern, som UG filmat med dold kamera.

I klippet (37 s före slutet) såg man vad som såg ut att vara ett torgmöte med AfS där en man i blå kavaj (Jeff Ahl? - huvudet syntes inte) stod i talarstolen.

Kommer nästa UG att handla om AfS, och vilken effekt kan det i så fall få på valet?

Nej, man hör att det är Gustav Kasselstrand "Varmt välkomna". Det var förövrigt från Almedalen.
Tror inte det kommer läggas allt för mycket tid angående AfS, kanske någon liten sekvens över att den onda alt högern har närvarat på AfS torgmöten men inte något mer.
Bra tajming inför valet, måste jag säga. Nästan som att man börjar tro att det var planerat.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-22 kl. 22:39.
Citera
2018-08-22, 22:34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Nejdu, tyvärr så är det övriga som når 4,8 %. Förhoppningsvis så är AfS störst i den gruppen som ochså består av MED, Piratpartiet, NMR.

Enligt mina beräkningar erhåller AfS 4,0% i Yougovs undersökning.
Citera
2018-08-22, 22:34
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Får man joina?
😁

Såg att UG på SVT ska rapportera om AltRight i Sverige nästa onsdag.

Blir kul att få vara med i SVT lite.
Säg "hej till publiken".

😄😊

Vad fan ska de få ihop för material om Alt-Right i Sverige? Dulny snor ett plakat och kanske någon inköpt videosnutt från Norsk Tv från Identitär Idé?

Vad skulle det finnas för "Banbrytande" material om AR?
Citera
2018-08-22, 22:35
Citat:
Idag.
AfS når hela 4,8% i dagens mätning.

https://www.metro.se/artikel/yougov-sd-st%C3%B6rst-om-det-vore-val-i-dag

Då är AfS precis under 4% kom igen nu SD:are ska ni låta AfS hamna på 3,9%? Två invandringskritiska partier i Riksdagen tänk er tyngden! Föreställ er etablissemangets chock.
Citera
2018-08-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, eliten i Sverige har aldrig lidit av godhetskomplex.

Om SD får regeringsmakten och riksdagsmajoritet med sig så kommer de förbjuda NMR och eventuella andra "rasistiska" organisationer.

Ja jag skrev ju just det? Med "Sverige" menade jag främst sjuklövern. Det finns en anledning till varför NMR ännu inte är förbjudna och att det råder en motsträvighet till det. Och observera "lida av godhetskomplex" /= att vara "goda", endast i deras egen förvrängda värld. Det ser inte bra ut för deras självbild att behöva förbjuda partier då de vill visa att svenskarna minsann är goda och inte röstar på "fel" partier. Ett förbud målar upp bilden att de är oroliga för att svenskar skulle rösta på just "mörka alternativ".

Sverige lider av den så kallade "snällismen" där Sverige ska rädda och hjälpa hela världen.
Citera
2018-08-22, 22:37
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Enligt mina beräkningar erhåller AfS 4,0% i Yougovs undersökning.

Ingen blir gladare än jag än om du har rätt, personligen så tror jag att dom ligger på mellan 1,5 - 2,5% just nu, men spännande blir det iaf.
Citera
2018-08-22, 22:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Om det finns ett problem eller inte för AfS beror väl på vad UG filmat med sin dolda kamera. Vi får se nästa vecka.

Handlade det uppkommande reportaget om Alt-Right, eller AfS? Det är som att jämföra Ung Vänster med Socialdemokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in