Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Önsketänkande? De övriga har liksom vad är det 3%? Det innefattar liksom Fi, AFS, Medborglig samling och Kalle Anka partiet. Finns ingen chans att någon av dessa kommer få ensamt 4%. Så den drömmen är liksom bara att ge upp. En röst på AFS är en röst på 4 år mer elände.
Önsketänkande är nog en faktor. Jag tänker lite på F! som trots massiv mediahjälp och en känd partiledare inte klarade spärren. Att AFS skulle klättra från 0 till 4% på så kort tid är ett enormt steg och jag tror inte folk insett det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hardstekt
Är du ny på Flashback eller?
Du är medveten om att Sd har haft egen förkrossande majoritet i flashbacks polls sedan typ 2005.
Det var vi som tog sd till riksdagen.
Och det är vi som kommer ta afs till riksdagen den 9e september.
Nej, jag har varit medlem i flera år och är tom en gammal moderator, vad det nu har med saken att göra.
Jag förstår hur du resonerar, men betänk den tid det tog för SD att komma in i riksdagen. SD bildades 1988 och kom in i riksdagen först 2010. Först i val #6 kom de in i riksdagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kjome-och-Renvall
Brukar vara det gamla vanliga argumentet för att SD ska få 40% i valet och AfS få 4%, nämligen "alla jag känner ska rösta på sd i år.." eller "alla jag känner är trötta på sd och kommer gå över till afs detta valet.."
Samma personer följer bara sd eller afs-konton på Twitter och Facebook.
En stor jävla eko-kammare av folk som ryggdunkar varandra.
Ekokammaren är jag inne på. Folk som tror att SD får 40% är lika verklighetsfrånvända som AfS 4% i mina ögon.