2018-08-21, 00:36
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Enligt AfS politik är det kriminella invandrare, illegala, bidragsparasiterande samt de som har ljugit för att få uppehållstillstånd som ska återvandra. Där har ni 500 000. Minst.
Hur blir det med alla de som har "flytt" genom flera säkra länder. Jag tänker; det finns massor av länder som det är fred i mellan Afghantistan och Sverige, eller Syrien och Sverige, eller kontinenten Afrika och Sverige. Kommer AfS att yrka på att dessa personer också blir utvisade? På sätt och vis har de ljugit för att få sitt uppehållstillstånd. Inte sant?
Citera
2018-08-21, 00:39
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Hur blir det med alla de som har "flytt" genom flera säkra länder. Jag tänker; det finns massor av länder som det är fred i mellan Afghantistan och Sverige, eller Syrien och Sverige, eller kontinenten Afrika och Sverige. Kommer AfS att yrka på att dessa personer också blir utvisade? På sätt och vis har de ljugit för att få sitt uppehållstillstånd. Inte sant?
Korrekt. De ska hänvisas till närmsta säkra land från "konfliktzonen". Så som jag har förstått AfS:s politik i alla fall.
Citera
2018-08-21, 01:22
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Eftersom AfS resonerar med sunt förnuft så är jag nästan 100 på att de vill utvisa dem också.
Citera
2018-08-21, 01:25
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Självklart ska dessa personer åka hem eller återbördas till det första land de borde ha sökt asyl i.
Citera
2018-08-21, 01:28
Medlem
Om övriga partier tillsammans har mindre än 4%, hur ska då AfS komma in?
Citera
2018-08-21, 01:32
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren

Länk kanske?
Citera
2018-08-21, 02:26
Medlem
PUBG2018s avatar
HÖG ENERGI! Har fått med mig några företagspolare som är faktiskt invandrare!

De har inte varit aktiva inom politiken på många år, men efter att de läste partipolitiken så påpekade de allt som var superb med AfS politik och en självklarhet att man ska sköta sig om man kommer hit! Jag tog upp den japanska modellen angående krav på invandringen!
Citera
2018-08-21, 02:44
Medlem
robotguras avatar
Här är en gammal goding från Herr Kassler.

https://www.youtube.com/watch?v=Mmo-jTMw8bA

Bara en påminnelse till er alla hur extremt underhållande det kommer bli när Gustav och resten av AfS kommer ställa de godhetsknarkande politikerna mot väggen.
Citera
2018-08-21, 02:55
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Här är en gammal goding från Herr Kassler.

https://www.youtube.com/watch?v=Mmo-jTMw8bA

Bara en påminnelse till er alla hur extremt underhållande det kommer bli när Gustav och resten av AfS kommer ställa de godhetsknarkande politikerna mot väggen.

Jag är inte sämre än att komma med ett annat youtube-klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik

Herr Kasselstrand har verkligen svårt att dölja sitt förakt här vilket är den bästa kvalitetssäkring en sann svensk kan önska.
Citera
2018-08-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Har ändrat på min uppfattning om AfS. Tyckte förut att det var dumt att slänga sin röst på partiet ingen visste om. Men nu när det kommit ut att flera SD'are kan tänka sig att stödrösta, samt i och med deras turné så har de bevisat att de är energifulla, vältaliga, roliga, allmänt kunniga med en militärisk bestämdhet.

Även om de inte kommer in i riksdagen kan de ändå få fördelar om de får nog många röster. Gissar att ett resultat kring 2% skulle bli en ganska stor skräll. Även för SD skulle detta innebära en fördel; de skulle tvingas skärpa till sig. Intrycket jag får av Kasselstrand är att SD i grunden är bra men partiet behöver hjälp att hitta formen igen.

Intressant om det blir nyval 2019 med AfS på dessa nivåer (hyptetiskt sett). Närmsta 6 månader kommer bli riktigt spännande oavsett.

Härligt, kul att höra. Håller med om precis allt du skriver. Över 2.5% är bra, fast 4% är såklart bäst, och fullt möjligt. Varje procent som AfS tar från SD innebär att SD måste skärpa till sig. Själva problemet med SD tror jag är ledningen, och då inte nödvändigtvis Jimmie utan snarare Mattias Karlsson och Bieler. Jag tror det blir svårt att få SD på ett annat köl, men det är ju fortfarande positivt ifall AfS kan förhindra ytterligare förflyttning till vänster.
Citera
2018-08-21, 03:16
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren

Lås inte upp dig för mycket på den typen av trams. SD skattades till lite över 2% våren 2010 och resultatet var nästan det tredubbla. Stämningen idag är radikalt annorlunda och den genomsnittliga AfS-väljaren är av naturen skeptisk till opionionsundersökningar och övrig kartläggning.

Själv är jag något tveksam men hoppas på 4 men tror det landar på ungefär 2%. Men även ett lägre resultat skickar en extremt skarp signal om vad som komma skall. Det handlar ytterst om en relativt mindre skara svenskar som går i bräschen och normaliserar åsikter för den större massan. Där ligger också den stora kraften.

Ta t.ex. en sådan individ som Mikael Jansson som kunde valt ett bekvämt liv i SD men istället väljer att gå tillbaka till gräsrotsnivå. Den typen av engagemang går inte att prata bort och visar även på den typ av ideologisk övertygelse i denna typ av ursvensk rörelse.
Citera
2018-08-21, 05:40
Medlem
rikastistorstans avatar
Hoppsan! Idag slutade Aftonbladet helt plötsligt att särredovisa F! samtidigt som övriga får 4,1. Fi har tidigare legat kring 1,5% hos AB. Uppenbart att dom mixar ihop övriga helt plötsligt för att inte göra det uppenbart för folk att Afs går starkt framåt. Rent av patetiskt hur media totalt ignorerar Afs i valrörelsen. AB och sexpressen har väl såvitt jag vet inte ens orkat dreva om Hagvalls klistermärken? "Antisemitism" är ju annars det värsta brott en politiker kan göra i det här landet och brukar leda till veckolånga drev.

Media har helt klart gjort analysen att Afs måste tystas ner till varje pris. Dom begriper att drev och skandaler inte biter hos deras potentiella väljare. Gäller att hålla partiet borta från folks medvetanden i den mån det går. Så genomskinligt. Inte ett enda torgmöte har nyhetsvärde alltså men om två personer ur Nmr har delat ut ett flygblad då jävlar sänder dom live. Vad kan vi då dra för slutsatser av detta? Afs är helt klart äkta opposition och Afs har en verklig chans att nå ett väldigt bra valresultat.

Edit: Sen tåls det ju att påpeka återigen att opinionsundersökningarna idag är, medvetet eller omedvetet, helt oförmögna att mäta kontroversiella partier och rörelser. Brexit, SD, Trump osv. Patetiskt att SD-sekten helt plötsligt tror på media och OU hos samma bolag som ger dom själva under 20%.
Senast redigerad av rikastistorstan 2018-08-21 kl. 05:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in