Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 18:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Kasselstrand hälsar från Ryssland:

Citat:
Wow! Jag kunde inte önska mig en bättre födelsedagspresent, och vilken mäktig känsla att få uppleva det direkt från Ekaterinburg! Tack fotbollslandslaget! 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

https://twitter.com/gustavkassel/status/1012002174736445446
Citera
2018-06-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Wow, bara wow! Så jäkla snyggt jobbat av Jeff! Rätt argument, rätt ordval, rätt ton - full poäng med en extra guldstjärna! Mycket roligare att kolla på än fotbollen. Jag har väntat i minst 10 år på att få höra den här typen av välriktad vältalighet i riksdagen. Tack Jeff!

EDIT: Åkej, just nu är fotbollen rolig
Såg och hörde detta. Mycket imponerad av Ahl. Bah Kunke såg förvirrad ut. Synd att Ahl är för vass för SD. Vi behöver både AfS och SD.
Jag önskar detta parti in i riksdagen.

Näste som mötte kulturministern var Rickard Jomshov, och Kunke blev inte mindre tagen. Han fick övertygande fram hur utländska pengar stöttar stora moskéer och islamister i Sverige. Han hade och så litteraturbevis på islamisrernas framfart. Även rekrytering till IS.

Tänk, vad AfS och SD gemensamt kunde åstadkomma i riksdagen.
Citera
2018-06-27, 19:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Såg och hörde detta. Mycket imponerad av Ahl. Bah Kunke såg förvirrad ut.

Hon såg så innerligt glad ut varje gång hon fick säga fraser som 'religionsfrihet', 'demokratisk grundsyn', osv. Det framgick dock av "dialogen" att hon inte fattat ett dyft om vad dessa begrepp innebär. Men varje gång hon säger dessa frasord (och det gjorde hon mest hela tiden) så trycker hon på en inre känsloknapp som översköljer henne med lyckokänslor (det såg ut som en religiös upplevelse). Bra för henne, synd att hon är politiker.
Citera
2018-06-27, 19:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Kasselstrand hälsar från Ryssland:

https://twitter.com/gustavkassel/status/1012002174736445446
Underbart!

Lär vara den enda svenska partiledaren på plats under denna fantastiska match!

Sverige och AfS går gemensamt vidare till åttondel i Sankt Petersburg!

Det enda äkta svenska fotbollspartiet kommer givetvis att fortsätta ge sitt stöd till det heroiska helsvenska landslaget.

Och det helsvenska landslaget kommer att fortsätta spela för det enda helsvenska partiet!
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-27 kl. 19:42.
Citera
2018-06-27, 19:50
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Underbart!

Lär vara den enda svenska partiledaren på plats under denna fantastiska match!

Sverige och AfS går gemensamt vidare till åttondel i Sankt Petersburg!

Det enda äkta svenska fotbollspartiet kommer givetvis att fortsätta ge sitt stöd till det heroiska helsvenska landslaget.

Och det helsvenska landslaget kommer att fortsätta spela för det enda helsvenska partiet!

Alla andra partiledare är vansinnigt rädda för att det kan se ut som om de stöttar Putin utifall de skulle åka dit. Visar bara på deras egen brist på integritet.
Citera
2018-06-27, 19:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Alla andra partiledare är vansinnigt rädda för att det kan se ut som om de stöttar Putin utifall de skulle åka dit. Visar bara på deras egen brist på integritet.
Det visar framförallt på att de inte bryr sig om fotboll annat än som billig politisk propaganda. De är egentligen inte intresserade. Jag är väldigt glad över att ha upptäckt att AfS är ett ÄKTA fotbollsparti! Och äkta Sverigevänner, även utanför de politiska flosklerna.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-27 kl. 19:59.
Citera
2018-06-27, 20:19
Medlem
Citat:
Hon såg så innerligt glad ut varje gång hon fick säga fraser som 'religionsfrihet', 'demokratisk grundsyn', osv. Det framgick dock av "dialogen" att hon inte fattat ett dyft om vad dessa begrepp innebär. Men varje gång hon säger dessa frasord (och det gjorde hon mest hela tiden) så trycker hon på en inre känsloknapp som översköljer henne med lyckokänslor (det såg ut som en religiös upplevelse). Bra för henne, synd att hon är politiker.

Frälsta brukar se ut så där när de åkallar sin gud. Hon är väl frälst i sin övertygelse. Ahl hade helt annan uppsyn. Han fick bra till det när han ställde frågan om HMF i all yttrandefrihet. Hon hade inget att komma med.
Jag tänker rösta på SD. De är mitt parti sedan begynnelsen. De har uträttat storverk och fått de andra partierna i gungning. Det är ytterst nödvändigt att de blir störst detta val. Man borde fått rösta på två partier. Någon borde lägga fram den frågan till nästa val.
Jag hyser beundran för AfS och vill se dem i allians med SD.
Citera
2018-06-27, 20:48
Medlem
mattias_rs avatar
Zappade mellan lite kanaler och hörde Ivar Arpi säga "Alternativ för Sverige".

Finns att se här: Politik i bokhyllan – ”Så blev vi alla rasister”
https://www.svt.se/nyheter/svtforum/sa-blev-vi-alla-rasister

Inspelad 21 maj och AfS nämns ca 13:25 men se gärna hela programmet på 15 min.
Citera
2018-06-27, 21:31
Medlem
Finns någon opinionsundersökning som redovisar stödet för AfS?

Den lede FI finns ju med i de flesta. Finns AfS med som fördefinierat alternativ i några undersökningar?
Citera
2018-06-27, 22:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Frälsta brukar se ut så där när de åkallar sin gud. Hon är väl frälst i sin övertygelse. Ahl hade helt annan uppsyn. Han fick bra till det när han ställde frågan om HMF i all yttrandefrihet. Hon hade inget att komma med.
Jag tänker rösta på SD. De är mitt parti sedan begynnelsen. De har uträttat storverk och fått de andra partierna i gungning. Det är ytterst nödvändigt att de blir störst detta val. Man borde fått rösta på två partier. Någon borde lägga fram den frågan till nästa val.
Jag hyser beundran för AfS och vill se dem i allians med SD.

Ja, det är ju en bra inställning. Synd att den inte gäller för SD:s ledning.

Men tänk på vad Goebbles sa, att propagandan ligger i bakgrundsmusiken. Och bakgrundsmusiken kommer att ändra sig efter Almedalsveckan. Det kan vi vara tämligen säkra på. Så håll ett öppet sinne och se vad som händer innan du bestämmer dig definitivt.
Citera
2018-06-27, 22:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Törs man tro på 4% för AFS detta val?
Citera
2018-06-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ja, det är ju en bra inställning. Synd att den inte gäller för SD:s ledning.

Men tänk på vad Goebbles sa, att propagandan ligger i bakgrundsmusiken. Och bakgrundsmusiken kommer att ändra sig efter Almedalsveckan. Det kan vi vara tämligen säkra på. Så håll ett öppet sinne och se vad som händer innan du bestämmer dig definitivt.

Tillhör du dom som tror att en " bomb " ska explodera på Sverigedemokraternas dag? I form av ett avslöjande. Om det är något starkt negativt behöver SD min röst.
Jag tror att när SD tänkt rätt på saken, så kommer de att se positivt på AfS. Lika säkert som att M friar till Jimmie efter valet. Jag hoppas de får nobben, men vilken röra det blir.
Jag har svårt att höra din bakgrundsmusik. Du kan väl avslöja lite om arret. Är det Kasselstrands böneutropare, så tar de priset. Jag har inte skrattat så gott åt något sedan spextider i Lund. Lite mer av den varan är nog också Åkesson såld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in