Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 13:12
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag är etnisk svensk och betalar hundratusentals kronor i skatt varje år. Det är ändå ingen bra ide att dra in medborgarskap på lösa grunder. Personligen skulle jag gärna skicka hem folk godtyckligt. Problemet är bara de att mina politiska motståndare helt plötsligt också kan få för sig att göra det.
Vad är det du oroar dig för ska hända som är värre än det folkmord som svenskar utsätts för i detta nu?
Citera
2018-08-19, 13:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag är etnisk svensk och betalar hundratusentals kronor i skatt varje år. Det är ändå ingen bra ide att dra in medborgarskap på lösa grunder. Personligen skulle jag gärna skicka hem folk godtyckligt. Problemet är bara de att mina politiska motståndare helt plötsligt också kan få för sig att göra det.

Godtyckliga grunder är det absolut inte frågan om. Självklart sker en transparent och rättssäker prövning. För de fall man har laglig grund kan ekonomiska styrmedel komma i fråga. För mig är det viktiga med AfS riktningen. Det kommer ta decennier innan de blir så stora att de eventuellt kan genomföra sin politik på egen hand. AfS främsta förtjänst i RD kommer vara att öppna upp och flytta den politiska debatten. Varken SD eller AfS kan rubba Sjuklöverns makt nästa mandatperiod.
Citera
2018-08-19, 13:15
Medlem
Citat:
Det är väl godtyckligt att skicka hem folk för att dom enligt kasselstrand inte har integrerats.

Det är ok att göra så för någon icke medborgare. Men för medborgare. Då öppnar man en dörr som man inte vill öppna. Jag vill inte att sossarna skall börja beröva nmr, klimatförnekare eller afsares sina pass.
Jag tror du försöker lura mig i en fälla
Var ska sossarna utvisa de etniska svenskarna till?
Citera
2018-08-19, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det kommer inte dras in några medborgarskap på lösa grunder.
Resonemanget bygger på att man ska bidra till Sverige på ett eller annat sätt, vilket innebär i praktiken att människor som är brottslingar, våldtäktsmän och bidragstagare ska åka hem.
Vad menar ni i sista stycket om politiska motståndare?
Vad gör afs med alla mixade människor då? Alla unga är typ mixat blod nu.
Citera
2018-08-19, 13:17
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Jag tror du försöker lura mig i en fälla
Var ska sossarna utvisa de etniska svenskarna till?

Samma ställe som dom andra. Dvs något land man har mutat att ta emot dom.
Citera
2018-08-19, 13:18
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Det är väl godtyckligt att skicka hem folk för att dom enligt kasselstrand inte har integrerats.

Det är ok att göra så för någon icke medborgare. Men för medborgare. Då öppnar man en dörr som man inte vill öppna. Jag vill inte att sossarna skall börja beröva nmr, klimatförnekare eller afsares sina pass.
Newsflash: framtiden är redan här. Det handlar förvisso inte om pass men dissidenter får redan i dag i hela västvärlden sina bankkonton nedstängda, blir portade från sociala medier, får problem med kreditkortsföretagen, blir av med sina domännamn, tillåts inte resa in i EU, USA, Storbritannien, blir dömda till tiotals år i fängelse samtidigt som antifa och våldsnegrer inte ens får en smäll på handen. Regeringen i Sverige har en direkt telefonlinje till Facebook så de kan få "obehagliga" röster tystade direkt.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-19 kl. 13:20.
Citera
2018-08-19, 13:20
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Newsflash: framtiden är redan här. Det handlar förvisso inte om pass men dissidenter får redan i dag i hela västvärlden sina bankkonton nedstängda, blir portade från sociala medier, får problem med kreditkortsföretagen, blir av med sina domännamn, tillåts inte resa in i EU, USA, Storbritannien, blir dömda till tiotals år i fängelse samtidigt som antifa och våldsnegrer inte ens får en smäll på handen.

Precis. Men dom gör det fortfarande inom rättsstatens ramverk eller vad man nu skall kalla det.
Citera
2018-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Samma ställe som dom andra. Dvs något land man har mutat att ta emot dom.
Trodde ni skulle skriva nåt i stil med - alla som är födda i Sverige kan aldrig utvisas, då de inte har något annat "ursprungsland".
Om sossarna skulle försöka något med liknade så skulle naturligtvis de bli avsatta med vapenmakt
Citera
2018-08-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Vad gör afs med alla mixade människor då? Alla unga är typ mixat blod nu.
Mina ungar är inte mixade
Men som ni skriver kommer det naturligtvis inte vara möjligt att utvisa "mixade" människor.
Citera
2018-08-19, 13:30
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Trodde ni skulle skriva nåt i stil med - alla som är födda i Sverige kan aldrig utvisas, då de inte har något annat "ursprungsland".
Om sossarna skulle försöka något med liknade så skulle naturligtvis de bli avsatta med vapenmakt

Det tror jag inte. Kolla hur nmr svartmålas. Jag är inget fan av nmr. Men jag är rätt övertygad om att de skulle vara politiskt, demokratiskt möjligt att deportera nmrare. Om det fanns en prejudikat.

Det skulle låta typ: "Dom som inte respekterar alla lika värde har ingen rätt att finnas i en demokrati. Nazister har ingen plats i vårt fina demokratiska land"
Citera
2018-08-19, 13:33
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Precis. Men dom gör det fortfarande inom rättsstatens ramverk eller vad man nu skall kalla det.
På samma sätt kan man upphäva medborgarskap. Man gör det inom rättsstatens ramverk eller vad man nu skall kalla det. Bara det att man ändrar ramverket så det passar ens egna syften. Vilket är vad politiker och makthavare alltid har sysslat med.

Men visst, fortsätt att bekymmer-trolla om vad för något odefinierad ofördelaktig behandling som etablissemanget kan utsätta svenskar för i framtiden som är värre än det folkmord som pågår i detta nu.
Citera
2018-08-19, 13:35
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
På samma sätt kan man upphäva medborgarskap. Man gör det inom rättsstatens ramverk eller vad man nu skall kalla det. Bara det att man ändrar ramverket så det passar ens egna syften. Vilket är vad politiker och makthavare alltid har sysslat med.

Men visst, fortsätt att bekymmer-trolla om vad för något odefinierad ofördelaktig behandling som etablissemanget kan utsätta svenskar för i framtiden som är värre än det folkmord som pågår i detta nu.

Det är inget bekymmer troll. Jag tycker bara det är en dum ide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in